Vilket grafikkort är bäst?

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort är bäst?

Hejsan jag håller på att plocka ihop en dator men står å väger mellan 2 st olika grafikkort. De jag hade tänkt att lägga ut på grafikkort var ungeför 2500 kr.

De är dom här 2 jag väljer mellan:

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASN88GTS-...

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=BFG88GTS3...

Vilket kort är bäst ? Jag kommer spela en hel del och vill lira dom nya spelen me snygg grafik!^^

Jag är även öppen för andra förslag.

Tacksam för svar /Planis

Permalänk
Hedersmedlem

BFG kortet är klockad från fabrik så den är bäst men vänta ett par dar tills 8800GT kommer in för den blir bättre än de två korten och kommer kosta runt 2200kr (om vi inte blivit lurade)...:)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

okey de låter ju bra ! Men vad menar du med ett par dagar ?

Permalänk
Hedersmedlem

Den skall lanseras den 29:e Oktober så på måndag skall den vara här och svämma över i butikerna. Men det är nästan lite för tyst...:)

Det kommer en ny 8800GTS också men inte förren den 19 November.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Jag hittade också de.. Men varför har inte Komplett/datorbutiken dom utlaggda som bestälningsvara då?

Men som jag har fattat de så kommer 8800 gt:s kostar runt 2500 kr ? och vara mkt bätre än 8800gts ? eller?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja 8800GT skall nästan vara lika bra som ett 8800GTX i de lägre upplösningarna. (1680x1050). Då korten är singel slot kort kan det hända att dom blir ganska varma och låta lite mycket men det vet vi inget om...

Nvidia tycks kräva total tystnad denna gång av återförsäljarna och försöker nog shocka oss!

2200kr vad det någon butik som råkade lägga upp kortet för innan dom tog bort den igen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Hahah dom e roliga hoppas detta stämmer verkar ju för bra för att vara sant imo.. kommre helt klart vänta ett par dagar innan jag beställer.. Stora tack för infon!

Permalänk
Hedersmedlem

Vi alla håller tummarna. Det kanske blir ett sådan för mig också.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

på dustinhome finns det 8800gt att köpa, när det kommer ut får man det.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Jag hittar dock inget på dustin :(..

Jo juste 1 fråga till:
Hur viktigt är det vad man väljer för moderkort till ett sånt här super grafikkort?
ska det vara samma tillverkare eller något speciellt man ska tänka på ?

Permalänk
Hedersmedlem

Så kunde det vara förr men jag har inte sett att märke spelar någon roll längre. Vill du kunna köra SLI så är Nvidia baserade moderkort det du skall kolla på.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

okey.. jag hade tänkt att strunta i sli. föra gången så köpte jag sli för att kuna uppdagera men de gjorde jag inte endå.. och jag komer nog inte ha pengar till att köpa 2 kort för 2200 kr :P..

hade tänkt att köpa ett billigt moderkort för ca 600 kr.. hoppas de pallar de bara

Permalänk
Hedersmedlem

Skall du köra med AMD processor så ger moderkort med 690 chip mycket bra prestanda för pengarna men på Intel sidan så blir det lite dyrare ca 900kr för antingen Nvidia 650i Ultra eller intel P35 chip.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

hade tänkt att köra am2 ett msi kort för ca 600.. Fattade inte va du menade me chipen å de. har dom nya moderkorten me am2 socket 690 chipet?

edit: Kretstyp AMD 690G / ATI SB600 de har den jag tänkte köpa

Permalänk
Hedersmedlem

Ja 690G, det är rätt chip det. Det kommer ett nytt budget chip 770 från AMD nu i Oktober men inte riktigt så billigt som 690G.

Visa signatur

Rocking hard !!!