Permalänk
Medlem

Assassins Creed!

Hallå!

Jag ska bara säga att jag ser grymt mycket fram emot detta spelet! Det ser så grovt kul ut att springa runt och mörda folk på medeltiden
Sen verkar det fett skoj att använda typ le parkour när man flyr

Vet någon när det släpps? Har provat googla lite men jag hittar bara sidor där det står att det kommer under 2007..
Någon som vet lite mer exakt?

Bye

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Hade det funnits något officiellt datum mer exakt än 2007 så hade det nog stått på de flesta spelsidor/spelförsäljares hemsidor. Gissar dock på att det kommer först 2008.. Pessimist? Nejdå

Permalänk
Medlem

Gissar också på 2008.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Nja vet inte faktiskt finns chans att det kommer 2007 lite osäkert med tanke på att xbox 360 köpt rättigheterna till det nu också så dom kanske puchar på realesen lite.. Men ja längtar efter det iaf

Visa signatur

Secco

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Secco
Nja vet inte faktiskt finns chans att det kommer 2007 lite osäkert med tanke på att xbox 360 köpt rättigheterna till det nu också så dom kanske puchar på realesen lite.. Men ja längtar efter det iaf

Va? Så det kommer inte till PS3?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Assassins Creed är multi
dvs PS3, 360 och PC
Bara kolla deras hemsida....

http://assassinscreed.uk.ubi.com/

Visa signatur

Rock On!

Permalänk

Skulle inte Assassin's Creed vara ett releasespel till PS3?
kanske bara mitt minne som fail'ar mig? Eller om det blev uppskjutet?

Verkar hur som hälst bli ett asnice spel.
Har dock inget 360 och har inga direkta planer på att köpa PS3 den närmsta tiden pga dess pris...
Det spelet måste ju ändå vara skönast att lira på konsol (gamepad/kontroll) tror jag... Så får väl hoppas på att man iaf kan lira det på PC med någon kontroll.

Lite Oft, men Ang. PC och gamepad: finns det något speciellt man ska kolla på för att veta om det är kompitabelt/stöds av att lira med någon typ av gamepad? Har inte så stor erfarenhet av det...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Va? Så det kommer inte till PS3?

Jo det kommer komma till både 360 och ps3 men det va så att bara ps3 skulle ha den men sen så köpte 360 in sig på det precis som på resident evil 5 plus andra titlar.

Visa signatur

Secco

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo det kommer komma till både 360 och ps3 men det va så att bara ps3 skulle ha den men sen så köpte 360 in sig på det precis som på resident evil 5 plus andra titlar.

Inte riktigt då det kommer till PC också, så 360 köpte inte in sig.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Till PC kommer det iaf inte vad jag kan se från hemsidan!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo det kommer komma till både 360 och ps3 men det va så att bara ps3 skulle ha den men sen så köpte 360 in sig på det

vart har du fått det ifrån?
AC var på tal för länge sedan,det var senare som nyheten kom att AC även skulle komma till ps3.
så det stämmer inte.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Det kommer till PC också.
Hemsidor ska man inte bry sig så mycket om, dvs tillverkarna då det ofta inte listar PC formatet av någon anledning.
Samma med SEGA ofta, listar bara konsollerna fast det kommer på PC också.

Edit: Antar secco vinner i hans påstående då

Permalänk
Medlem

googlade o hittade detta:

"Under IDEF 2006-träffen bekräftade Ubisoft att Assassin's Creed är på väg till PC. Spelet utannonserades först till Playstation 3 och att det kommer till även Xbox 360 har Gamereactor rapporterat redan tidigare. Därmed får alla nästa generationskonsoler ta del av Ubisofts lönnmördare Altaïr och hans strapatser."

http://www.gamereactor.se/nyheter/7777/Assassin%27s+Creed+til...

läängtar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot spelet som fan nu. Blir nog så att jag köper det till xbox 360 eftersom Assassin's Creed kommer att ha bättre Ai i Xbox 360 versionen än till till ps3. http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=15614

Men hur som helst kommer det att bli ett underbart spel:D

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

med en ps3 snart i min ägo,så står jag vid ett "svårt")eller svårt är väl inte det rätta ordet) val.
AC är ju ett måste ha spel tycker jag och jag kommer att köpa det så snabbt som möjligt,men till vilken konsoll?har ju 360 med.
undrar just om demos på spelet kommer att släppas till båda konsollerna nån vecka efter releasen...nån som vet?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flukke
Jag ser fram emot spelet som fan nu. Blir nog så att jag köper det till xbox 360 eftersom Assassin's Creed kommer att ha bättre Ai i Xbox 360 versionen än till till ps3. http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=15614

Men hur som helst kommer det att bli ett underbart spel:D

Saker och ting kan dock ändras Typ ett år tills de släpps så.

Permalänk
Medlem

hans "fingerkniv" är ju cool

jag tycker att ubisoft bör kunna fixa så att det blir lika bra AI på båda :/ jag hade tänkt köpa det till ps3..om jag nu får någon ps3

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
hans "fingerkniv" är ju cool

http://img505.imageshack.us/img505/844/41565gq4.th.jpg

jag tycker att ubisoft bör kunna fixa så att det blir lika bra AI på båda :/ jag hade tänkt köpa det till ps3..om jag nu får någon ps3

Det där med AI:n var bara ett missförstånd. Bättre AI gäller både 360 och PS3.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Det där med AI:n var bara ett missförstånd. Bättre AI gäller både 360 och PS3.

känner mig lättad

riktigt coolt:
http://youtube.com/watch?v=qvs9FxCxvy8

Visa signatur

Permalänk

Detta spelet verkar vansinnigt fräckt, något jag kommer se fram emot att spela. Tur att det är gratis också. Har ingen Xbox själv så jag låter min spelglade vän köpa alla spel och sen kommer jag helt enkelt och hälsar på varje kväll i ett par veckor tills spelet är slut :p.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RogerAndOut
Detta spelet verkar vansinnigt fräckt, något jag kommer se fram emot att spela. Tur att det är gratis också. Har ingen Xbox själv så jag låter min spelglade vän köpa alla spel och sen kommer jag helt enkelt och hälsar på varje kväll i ett par veckor tills spelet är slut :p.

haha bra taktik

Visa signatur

Permalänk

Jo det här spelet längtar man ju till.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
känner mig lättad

riktigt coolt:
http://youtube.com/watch?v=qvs9FxCxvy8

Verkar ju nästan vara klart på den videon, iaf gameplayet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Verkar ju nästan vara klart på den videon, iaf gameplayet.

usch! inte säga så!
Låt dom arbeta ut ett underbart spel med en underbar story, dom får gärna ta sin tid enligt mej

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem

gött att det kommer till 360

Permalänk

Med Assassins Creed i faggorna tänkte jag att en tråd om spelet behöver lite liv igen. Vad har ni för förväntningar och förhoppningar på spelet? Själv är jag mycket förväntansfull och längtar efter att få klättra runt på 1100-talets hustak.

Visa signatur

"You're never to old to burn to death in a fire." -Red Forman

Permalänk
Medlem

Är vissa saker i spelet jag verkligen hoppas dom fixar.. Som tex fighterna. Det ser oerhört trist ut att slåss 1 mot 1 hela tiden och bara köra counters mot dom.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Tror striderna kommer att bli som i Prince of Persia, sega och dryga sålänge man inte lyckas att smyga sig på dom med en backstab eller liknande men spelet kommer nog utan tvekan att bli riktigt bra.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Ska nog förbeställa det till PS3 riktigt snart. Är ju ett måste!

Permalänk
Medlem

för er som inte vet så är releasedatumet i Sverige 16 november
det ser ut att bli riktigt grymt, och äntligen ett spel där man inte kan ta emot 500 slag i huvet innan man dör! Nu är det bara parera slagen annars dör du eller blir rejält sårad

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr