8800 GT 512 i lager 23 okt

Permalänk
Avstängd

Tycker att Timeshift är bättre än crysis...

Permalänk

Som inte har någonting med tråden att göra.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Men vad är syftet med att ge ut korten med spel? Menar du att de "bifogar" spel som flyter bra på just det kortet för att köparen ska bli nöjd?

Syftet? Value! Att skilja sig från de andra korten, eftersom alla kort är i praktiken identiska. Man lägger ned spel och krafs i lådan av samma anledning som man fabriksklockar dem (och tar mer betalt för något du kan göra själv..), att stå ut i mängden.

Om du ser två kort på hyllan av två olika verkare men samma referensmodell, det ena kostar 2000:- och det andra 2050:-, men där det andra har några spel med så framstår det för många som ett bättre köp (har du spelen redan är det naturligtvis inte det).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Men vad är syftet med att ge ut korten med spel? Menar du att de "bifogar" spel som flyter bra på just det kortet för att köparen ska bli nöjd?

Oftast bifogar de spel som hackar och ger en missnöjd kund.

orsaken är svår att sia om,
en kan vara att alla kort är likadana, referensdesign.
Att skilja sig från mängden kan då bli ett snyggt spel som är populärt samt en snygg design av kortet och lådan.

Du köper hellre en låda som ser snygg ut än en som är grå och trist.
Kolla saker som säljs idag, ofta en snygg tjej, bröst brukar höra ihop med tjejer för det mesta,
ett sexigt 8800GT vilket innebär mer sex, ja inte för sweclockers läsare då de spelar spel,
orsakerna är flera men ofta försöker de länka positiva saker, utskilja sig från andra kort, som många påpekat, alla korten är likadana mer eller mindre,
en del körs överklockade, buhhuuu, mitt kort är orginal, fan, men om jag klockar mitt orginalkort då?
däng, my ass,
korten klockar lika mycket i stort sett,
darn,
verkar som de vill sälja kort av andra skäl än 8800GT och de gör rätt.

Tycker mer nakna babes på kartongen skulle sälja ännu bättre.
Its HOT!

It Power har nyss öppnat?
Men 8800GT med CoH för under 2k?
Bring it on Hitler.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

crant0r, det där är iofs ganska självklart. Tänkte inte på konkurrensen.

Sen om vi ska hålla ämnet offtopic: Hur funkar det där med olika tillverkare av grafikkort? Säljer nVidia sin nya "uppfinning" till olika tillverkare som får massproducera dem själv? Alltså nVidia är inget tillverkningsföretag?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
crant0r, det där är iofs ganska självklart. Tänkte inte på konkurrensen.

Sen om vi ska hålla ämnet offtopic: Hur funkar det där med olika tillverkare av grafikkort? Säljer nVidia sin nya "uppfinning" till olika tillverkare som får massproducera dem själv? Alltså nVidia är inget tillverkningsföretag?

Nvidia gör GPU'n. Andra företag köper GPU'n, sätter den på sitt eget kort och säljer som sitt. Nvidia i sig gör inga kort till privatkonsumenter, bara referenskort till andra tillverkare.

Permalänk
Avstängd

En del tillverkare gör kretsar och licenserar ut rätten till kretsen.
Billigare än att göra allt själv. bara att fråga amd.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
En del tillverkare gör kretsar och licenserar ut rätten till kretsen.
Billigare än att göra allt själv. bara att fråga amd.

Ju, det är säkert uträknat på bästa möjliga sätt så att det blir så prisvärt för båda parterna som möjligt. Så funkar det med företag.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Har nån sett ryken av sina 8800gt kort från db ännu ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av labanskalle
Nix det har inte varit någon på månen... Man har ju sett dokumentären fake moonlanding.

Kolla på dessa. http://youtube.com/results?search_query=fake%20moon%20landing...

Suck, youtube-generationen... Man blir mörkrädd.

Lär man sig varken källkritik eller fysik i skolan längre?

http://www.clavius.org/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdahl
Har nån sett ryken av sina 8800gt kort från db ännu ?

Mitt är på posten, kommer på måndag. En dags försening var inte mycket att bråka om tycker jag, heja db!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdahl
Har nån sett ryken av sina 8800gt kort från db ännu ?

Ja, var är deras kort? ^^ De hade ju fått in några leadtec iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper

Tycker mer nakna babes på kartongen skulle sälja ännu bättre.
Its HOT!

Tack för alla bra svar!

Själv skulle jag gärna köpa ett kort med en naken brud på. Men då får man ju skaffa sig plexichassi med lite neon ljus.

Själv ska jag beställa hela datorn från DB. Är det någon som fått sitt GT kort därifrån än?

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | i5 4670K | 8 GB Corsair 1600 CL9 LP | MSI Z87M m-ATX | Silverstone Strider Gold 750W | MSI 280X | Samsung SSD 840 EVO Basic 120GB | WD Red 3TB | Windows 8.1 | BenQ BL2400

Permalänk

Hade nån tillverkare haft en naken tjej på kartongen så hade jag köpt det av ren princip

Visa signatur

CCNA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crant0r
Nvidia gör GPU'n. Andra företag köper GPU'n, sätter den på sitt eget kort och säljer som sitt. Nvidia i sig gör inga kort till privatkonsumenter, bara referenskort till andra tillverkare.

Det roliga är att nVidia gör inte ens GPU'n själva, de utvecklar den bara. Sedan sätter den ett företag (2 företag när det gäller 88000gt) i uppdrag att tillverka kretsar åt dom som de sedan kan sälja vidare till grafikkorts tillverkare.
Simpelt va ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Jag beställde ett Sparkle 8800gt från inet i onsdags men fick tyvärr inget kort skickat i torsdags när dem skulle fått in dem. Någon som vet när dem får in nästa last med Sparkle?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Men vad är syftet med att ge ut korten med spel? Menar du att de "bifogar" spel som flyter bra på just det kortet för att köparen ska bli nöjd?

De är till för att ge extra dragningskraft åt märket. Om korten är identiska (förutom klisterlappen), finns i lager och har samma pris vilket köper du då helst? Ett med ett spel du gillar eller ett utan spel?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdahl
Har nån sett ryken av sina 8800gt kort från db ännu ?

Fick mitt Sparkel så fort det ramlade in i lager och skickades samma dag, db är kung bara det att leveranserna som tagit tid.

Visa signatur

Asus P5W Dh Deluxe | E6300 1,86 @ 3,1ghz | Ocz Ati Crossfire Pc6400 800mhz 2048mb KIT | Tagan 530W | Hårddisk? RPM? 320gb | Sparkel 8800GT |

Permalänk
Inaktiv

vill bara säga att jag har lirat på mitt sparkle som f-n sen i fredags..
gick ju inte att klocka så mkt med min p4, 3.56 ghz 2gb ram, men kan köra QW i 1280x1024 med allt på High utan lagg i spel !! Lite klockning blev det, men inte mkt.

ljussättningen är ju fenomenal med detta kort, även när man ser på filmer
fick 5900 i 3dMark6... helt ok. blir nog ny dator snart dock..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
vill bara säga att jag har lirat på mitt sparkle som f-n sen i fredags..
gick ju inte att klocka så mkt med min p4, 3.56 ghz 2gb ram, men kan köra QW i 1280x1024 med allt på High utan lagg i spel !! Lite klockning blev det, men inte mkt.

ljussättningen är ju fenomenal med detta kort, även när man ser på filmer
fick 5900 i 3dMark6... helt ok. blir nog ny dator snart dock..

Hmm.. Hur grafikkortet klockas påverkas ju inte av din p4:a eller 2gb minne, eller vad menar du ?

Vad fick du upp den i då ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
vill bara säga att jag har lirat på mitt sparkle som f-n sen i fredags..
gick ju inte att klocka så mkt med min p4, 3.56 ghz 2gb ram, men kan köra QW i 1280x1024 med allt på High utan lagg i spel !! Lite klockning blev det, men inte mkt.

ljussättningen är ju fenomenal med detta kort, även när man ser på filmer
fick 5900 i 3dMark6... helt ok. blir nog ny dator snart dock..

Kul att du är nöjd, vad hade du tidigare?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Hmm.. Hur grafikkortet klockas påverkas ju inte av din p4:a eller 2gb minne, eller vad menar du ?

Vad fick du upp den i då ?

Grejen är väl den att processor flaskar om man klockar grafikkortet, som den redan gör nu antar jag. Så det skulle inte vara någon precis prestandavinst att klocka grafikkortet ändån.

Visa signatur

Antec Sonata III|Gigabyte P35 DS3|Intel E6750@stock|2x1 Corsair XMS2-6400 CL4|XFX 5870 1GB|2TB HDD|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Kul att du är nöjd, vad hade du tidigare?

Tidigare laggade QW sönder ibland i 800x600 medium ..... vet ej vad för 3dMark jag hade. Har hört att man ska få typ 5000 mer med ny dator så.... Jag hade lite lagg i 1280x1024 high innan klockningen, men nu tycker jag hacket nästan är helt borta, även vid animationer etc.. Så ja jag är nöjd

""""""Hmm.. Hur grafikkortet klockas påverkas ju inte av din p4:a eller 2gb minne, eller vad menar du ?

Vad fick du upp den i då ?"""

Jag vet inte men bilden fryser sig om man klockar den mer än lite...
nu kör jag på:
668 core
1670 shader
943 mem

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Tidigare laggade QW sönder ibland i 800x600 medium ..... vet ej vad för 3dMark jag hade. Har hört att man ska få typ 5000 mer med ny dator så.... Jag hade lite lagg i 1280x1024 high innan klockningen, men nu tycker jag hacket nästan är helt borta, även vid animationer etc.. Så ja jag är nöjd

Ja det är skillnad det.
Jo, dagens dualcore/quad med klockning ger en jäkla boost med beräkningar.

Dagens spel kräver hyfsad hårdvara.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jaha nu så kunde jag inte hålla mej längre så jag beställde ett Leadtek Geforce 8800GT Extreme

enda tråkiga är att det lär nog dröja nästan 14dagar innan jag får det..men men det är bara att stå ut så dimper kortet ner framöver

//Henke

Visa signatur

Mvh://Mr:Boost

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr:Boost
Jaha nu så kunde jag inte hålla mej längre så jag beställde ett Leadtek Geforce 8800GT Extreme

enda tråkiga är att det lär nog dröja nästan 14dagar innan jag får det..men men det är bara att stå ut så dimper kortet ner framöver

Det där är ju nästan som att vara strandad på en öde ö i 2 veckor utan mat eller vatten..

Permalänk

Ska ni klaga!
Jag ska skicka mitt kort på rma och betala mellanskillnad för att istället få ett 8800gt. Problemet är att garantin tar slut på fredag, så måste skicka in den före även om komplett inte skulle ha några 8800gt på lager.
Alltså är risken stor att jag kommer bli helt utan grafikkort i ett par veckor ! DET är som att vara på en öde ö, inte att bara sitta med sitt gamla

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Avstängd

Utan mat och vatten?
Bah.
Det är lika illa som att kliva upp på morgonen, kliva i pottan som är fylld, tappa balansen, pottan i luften ramla på skallen, bryter båda armarna och alla ben och käken när man ramlar ned för trappan och tuppar av och sedan ramla in på akuten där man ska förklara hur olyckan gick till.

Jo, jag fick en avi från posten där mitt nya 8800GT kort hade kommit och jag fick lite bråttom.

Medans man ligger på akuten ligger kortet oanvänt.
I 2 veckor.
Det är plågsamt

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Utan mat och vatten?
Bah.
Det är lika illa som att kliva upp på morgonen, kliva i pottan som är fylld, tappa balansen, pottan i luften ramla på skallen, bryter båda armarna och alla ben och käken när man ramlar ned för trappan och tuppar av och sedan ramla in på akuten där man ska förklara hur olyckan gick till.

Jo, jag fick en avi från posten där mitt nya 8800GT kort hade kommit och jag fick lite bråttom.

Medans man ligger på akuten ligger kortet oanvänt.
I 2 veckor.
Det är plågsamt

I 2 veckor tills den returneras tillbaka på grund av att ingen hämtat ut den, och man får en avgift på några hundra

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Utan mat och vatten?
Bah.
Det är lika illa som att kliva upp på morgonen, kliva i pottan som är fylld, tappa balansen, pottan i luften ramla på skallen, bryter båda armarna och alla ben och käken när man ramlar ned för trappan och tuppar av och sedan ramla in på akuten där man ska förklara hur olyckan gick till.

Jo, jag fick en avi från posten där mitt nya 8800GT kort hade kommit och jag fick lite bråttom.

Medans man ligger på akuten ligger kortet oanvänt.
I 2 veckor.
Det är plågsamt

---->>>

haha så illa är det inte men det är inte så långt ifrån ändå

//Henke

Visa signatur

Mvh://Mr:Boost