8800 GT 512 i lager 23 okt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matteume
jag ringde nyss å hörde med datorbutiken på deras leadtek kort och de har preliminärt leverans 7/11 och jag beställde ett idag, hamna på köplats 21 och dom skulle få in ca 70, så han sa att jag garanterat har ett i slutet av veckan

Känns riktigt sweet

Tack för den infon, beställde ett nyss. Hoppas man e en av dom 70.
Så får man vell hem den på fre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zorox
Tack för den infon, beställde ett nyss. Hoppas man e en av dom 70.
Så får man vell hem den på fre...

Nu ska jag förstöra din glädje
Ringde precis db igen och nu sa dom att Leadtek-kortens preliminära datum 7 nov ska man ta med en stor nypa salt, deras leverantörer har 0 på lager så mycket stor risk att även det datumet kommer skjutas upp...
Funderar nästan på om man inte ska invänta Ati:s kort när man ändå får vänta såpass länge.

Permalänk
Medlem

Sjukt vilken brist på 8800gt det är, enligt prisjakt finns det inte någonstans i hela Sverige :/

Permalänk
Medlem

Nej. Allting är en lögn. Det finns inget som heter 8800GT. Dom som säger att dom har det, det är bara fejk. Dom som visar bilder arbetar för den staten. Konspiration!

Förövrigt så blev mitt grafikkort framflyttat från 5 november till okänt idag. Bra jobbat DB. YES!

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Nu ska jag förstöra din glädje
Ringde precis db igen och nu sa dom att Leadtek-kortens preliminära datum 7 nov ska man ta med en stor nypa salt, deras leverantörer har 0 på lager så mycket stor risk att även det datumet kommer skjutas upp...
Funderar nästan på om man inte ska invänta Ati:s kort när man ändå får vänta såpass länge.

Det är ungefär det jag fick höra när jag ringde dem lite tidigare idag. Att ingen leverantör har den på lager. Dock så sa de även att om några längre förseningar väntades, så skulle de bli meddelade av leverantören. Därför sa de att korten antagligen kommer nu i veckan.

Uppdatering: Sparkle korten verkar nu vara framflyttade till den 7:e.

Permalänk

fattar inte fortfarande inte hur ni kan spela crysis med detta kort, det TOTALT suger i crysis, va fan x1900xtx hade säkerligen 10 fps mera!
jag har testat precis allt, stängt av och på allting i nvidas kontrollpanel, kör det på defult, bytt drivrutiner, det laggar på LOW, det är fan sanslöst dåligt, jag kan inte spela crysis!

jag har endå relativt bra dator.... åh vad irriterande, får bli enu ett nytt grafikkort 2008....

ni med 8800 gt och spelar crysis, blir det såfär suddigt för om ni kollar snabbt tex 180 grader?

så var det med x1900 xtx, men de är inte spå längre, det känns liksom som om det laggar ENU mera utan den faktorn.........

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Motionblur gör det suddigt när man rör sig snabbt. Sexigt som tusan. Används i 99% av alla spel idag.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molle89_89
fattar inte fortfarande inte hur ni kan spela crysis med detta kort, det TOTALT suger i crysis, va fan x1900xtx hade säkerligen 10 fps mera!
jag har testat precis allt, stängt av och på allting i nvidas kontrollpanel, kör det på defult, bytt drivrutiner, det laggar på LOW, det är fan sanslöst dåligt, jag kan inte spela crysis!

jag har endå relativt bra dator.... åh vad irriterande, får bli enu ett nytt grafikkort 2008....

ni med 8800 gt och spelar crysis, blir det såfär suddigt för om ni kollar snabbt tex 180 grader?

så var det med x1900 xtx, men de är inte spå längre, det känns liksom som om det laggar ENU mera utan den faktorn.........

8800GT är ett bra kort sannerligen bättre än x1900xtx vad du har för fel vet jag inte.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molle89_89
fattar inte fortfarande inte hur ni kan spela crysis med detta kort, det TOTALT suger i crysis, va fan x1900xtx hade säkerligen 10 fps mera!
jag har testat precis allt, stängt av och på allting i nvidas kontrollpanel, kör det på defult, bytt drivrutiner, det laggar på LOW, det är fan sanslöst dåligt, jag kan inte spela crysis!

jag har endå relativt bra dator.... åh vad irriterande, får bli enu ett nytt grafikkort 2008....

ni med 8800 gt och spelar crysis, blir det såfär suddigt för om ni kollar snabbt tex 180 grader?

så var det med x1900 xtx, men de är inte spå längre, det känns liksom som om det laggar ENU mera utan den faktorn.........

Det kortet med lite klock klarar demot på high mycket bra och är snabbare än X1900 kortet. Gör allt korrekt med installationer så kommer det fungera. Finns olika drivers också, bara att testa lite. Kör du Vista får du skylla dig själv.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

TBH får inn club3d imorgon

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molle89_89
fattar inte fortfarande inte hur ni kan spela crysis med detta kort, det TOTALT suger i crysis, va fan x1900xtx hade säkerligen 10 fps mera!
jag har testat precis allt, stängt av och på allting i nvidas kontrollpanel, kör det på defult, bytt drivrutiner, det laggar på LOW, det är fan sanslöst dåligt, jag kan inte spela crysis!

jag har endå relativt bra dator.... åh vad irriterande, får bli enu ett nytt grafikkort 2008....

Min maskin (E6600 @ 3GHz, 4GB DDR2-833, 8800GT oklockat) fixar 53 fps i genomsnitt med allt på high i 1024x768. Höjer man till 1280x1024 så går det cirka 45 fps. Detta är mätt med det inbyggda testet. Är väl ändå inte så extremt illa?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av molle89_89
ni med 8800 gt och spelar crysis, blir det såfär suddigt för om ni kollar snabbt tex 180 grader?

så var det med x1900 xtx, men de är inte spå längre, det känns liksom som om det laggar ENU mera utan den faktorn.........

Det där otyget till sudd är motion blur som aktiveras när man sätter "Post Processing" på high. Själv har jag gått in i configurationsfilerna och stängt av denna funktion. Inte nog med att allt blir ett enda kletigt sudd så fort man svänger runt snabbt, det sänker dessutom prestanda. Runt 6-8% långsammare verkar spelet gå med motion blur aktiverat. Varför du inte kan se det med ditt 8800GT har jag ingen aning om. På min dator har jag det definitivt.

Permalänk
Medlem

Men så är det väl i verkligheten med, testa vända dig sådär snabbt så ska du se att det blir lite suddigt

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Mitt 8800gt presterar fin fint i crysis.

I dx9 med modd ( very high ) på 1680x1050 ligger fpsen runt 20-40.

i Dx10 på högsta runt 15-25fps + input lagg

Riktigt kämpigt får de i London Hellgate i maxxade settings i dx10. Laggar apa.
5-12 fps och grym muslagg.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Men så är det väl i verkligheten med, testa vända dig sådär snabbt så ska du se att det blir lite suddigt

Hehe... Inte riktigt jämförbart. Dessutom: Folk klagar på ghosting hos LCD-skärmar, men kraftig motion blur är okej? Galet... I och för sig lär det ju inte bara vara jag som tycker illa om den funktionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Mitt 8800gt presterar fin fint i crysis.

I dx9 med modd ( very high ) på 1680x1050 ligger fpsen runt 20-40.

i Dx10 på högsta runt 15-25fps + input lagg

Riktigt kämpigt får de i London Hellgate i maxxade settings i dx10. Laggar apa.
5-12 fps och grym muslagg.

Med dator i sign?

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Med dator 1 i sign ja.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Inte dåligt, trodde GT hade det kämpigare i Crysis. Vad har du för klock på kortet?

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matteume
jag beställde nyss från inet och enligt pricerunner så hade dom 50+ i lager fast de vet man ju inte om de stämmer.

Dom va billiga iaf

Jag mejlade dom och det stämmer inte sa dom, de hade inga i lager.

Någon som vet om ITpowers kort för 1996 kr finns i lager? Jag antog att det inte va så och beställde ett leadtek från datorbutiken som de antagligen får in 7 november.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donjojo
Jag mejlade dom och det stämmer inte sa dom, de hade inga i lager.

Någon som vet om ITpowers kort för 1996 kr finns i lager? Jag antog att det inte va så och beställde ett leadtek från datorbutiken som de antagligen får in 7 november.

Jag ringde itpower idag. De har inga på lager, och kan inte ens preliminärt säga när de kommer att levereras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donjojo
Jag mejlade dom och det stämmer inte sa dom, de hade inga i lager.

Någon som vet om ITpowers kort för 1996 kr finns i lager? Jag antog att det inte va så och beställde ett leadtek från datorbutiken som de antagligen får in 7 november.

IT Powers "1996 kronors"-kort, vilket är ett Albatron kort och inte ett Asus som på bilden kommer in på lager den 20 november, var där och pratade med dom idag. Dock så beställde jag ett Asus från dom som kommer in i veckan enligt dom, får hoppas att det stämmer.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Hehe, 8800GT tycks va så otroligt populärt. Tror NVIDIA firar förtillfället.

Kollar man på olika hårdvaruprissökningssiter så tycks just 8800GT vad den populäraste produkten just nu och sen är det slutsålt allstanns och det de kort de får in går i princip åt alla som redan väntar på sin beställning och alla hårdvaru och överklockningsforum har en massa trådar om 8800GT osv. Tror man kan gott säga att 8800GT är en lyckad lansering.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Enligt nordichardware ska nya 8800gts med 512/1024mb minne lanseras i början av december, då kan man hoppas på att 8800gt kommer sjunka några hundra i pris Passar lagom för mig iaf, kommer inte kunna köpa ny dator förrens i början av januari någon gång.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Inaktiv

Jag var inte den som köpte först men är väldigt gald att jag kastade in handduken efter några dagar och beställde sparkle från Inet.se som jag fick snabb leverans på.

Ja Nvidia korkar nog upp champanjen för tillfället
skönt kort detta till bra pris!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Mitt 8800gt presterar fin fint i crysis.

I dx9 med modd ( very high ) på 1680x1050 ligger fpsen runt 20-40.

i Dx10 på högsta runt 15-25fps + input lagg

Riktigt kämpigt får de i London Hellgate i maxxade settings i dx10. Laggar apa.
5-12 fps och grym muslagg.

låter väldigt konstigt med så där låg fps i Hellgate: London, jag kör med en E6300 @ 2.1GHz och ett 8800GT och kan maxa allt utan att vara i närheten av att lagga det minsta.

Permalänk
Medlem

När ska ATIs kort komma? Eftersom alla redan har köpt 8800gt så borde det finnas massor av ATI kort sen ju. xD

Permalänk
Inaktiv

Mitten på november. 15 eller 16 november tror jag.

Permalänk
Medlem

Kan man avbeställa om kortet ej är i lager?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Kan man avbeställa om kortet ej är i lager?

Ja, det gjorde i alla fall jag... Det bör gå på de flesta butiker.

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | E6750 @ 3.2 GHz | 4 GB Corsair XMS2 800 MHz 4-4-4-12 | ASUS 8800GT | Antec Nine Hundred | Corsair HX620 | 900 GB HDD

Permalänk
Medlem

Är det någon som hört något nytt från DB, angående deras Leadtek eller Sparkle kort som preliminärt kommer imorgon?

Permalänk

Finns det någon butik överhuvudtaget i Sverige som har denna på lager nu? Har skickat iväg mitt gamla tillbaks till komplett för att den pajjat, och hade tänkt att betala mellanskillnad och ta ett 8800gt istället. De skulle få in 8800gt på fredag, men nu står det den 15:e. Sitter ju utan dator, så funderar n upå att bara köpa ett 8800gt någonstans och sälja sen det utbytta kortet jag får från komplet!

Så, har någon sett 8800gt någonstans i Sverige, eller kanske t.om. någonannanstan i EU som finns på lager ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.