Säkerhetsuppdateringar för Windows Vista

Permalänk

Säkerhetsuppdateringar för Windows Vista

Jag har nyligen installerat Windows Vista Ultimate och aldrig kört Windows Update. Finns det uppdateringar som inte är så bra för datorn? Vilka i så fall? Har i alla fall 15st uppdateringar för Vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PirateHook
Jag har nyligen installerat Windows Vista Ultimate och aldrig kört Windows Update. Finns det uppdateringar som inte är så bra för datorn? Vilka i så fall? Har i alla fall 15st uppdateringar för Vista

Inte är bra? Det finns ju win defender som du till ex. inte behöver om du har eget, annars vet jag inte riktigt.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Jag har läst för många klagomål på Uppdateringar som kan ställa till det. De vanligaste kanske är användarnas egna fel

Permalänk
Medlem

Är det något fel på mitt Windows Update eller har det bara varit dåligt med uppdateringar på senare tid?

Förr kom det ju alltid massa uppdateringar varje vecka, om jag kollar på uppdateringshistoriken så hände detta senast 10/10, sen efter det installerades KB941649 29/10 (ganska säker på att jag laddade ner den själv) och efter det är det helt tomt, hittar inga nya uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Är det något fel på mitt Windows Update eller har det bara varit dåligt med uppdateringar på senare tid?

Förr kom det ju alltid massa uppdateringar varje vecka, om jag kollar på uppdateringshistoriken så hände detta senast 10/10, sen efter det installerades KB941649 29/10 (ganska säker på att jag laddade ner den själv) och efter det är det helt tomt, hittar inga nya uppdateringar.

Nästan varje dag meddelas jag att det finns nya uppdateringar för Windows Defender. Men det var ett tag sedan jag fick ett meddelande att ny Vista uppdateringar fanns. Pröva att göra en "manuell" sökning.

Permalänk

Ett annat problem som kan uppstå är att uppdateringssymbolen blir att visas vid avstäningsknappen fast uppdateringarna är Installerade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ett annat problem som kan uppstå är att uppdateringssymbolen blir att visas vid avstäningsknappen fast uppdateringarna är Installerade

har du kollat installationsloggen ? de kanske inte installeras som de ska?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Ominstallerade men innan så låg den på hela 98MB. Vilket borde vara för mycket. Ska inte Vista stå på under några dagar efter Installation så filer sorteras?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ominstallerade men innan så låg den på hela 98MB. Vilket borde vara för mycket. Ska inte Vista stå på under några dagar efter Installation så filer sorteras?

sorteras ?

du kanske menar indexeras

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.