Permalänk

kaffe tråden

hittar ingen tråd om denna magiska dryck så då passar jag på
här kan vi diskutera vårat kaffe och beskriva våra kaffevanor detaljerat

själv dricker jag rätt så mycket kaffe, 5-10 småa koppar under hela dagen. det är gevalia(kok) med ca 1/3 tesked socker i varje kopp. tycker man ska dricka kaffet för sig, inte med massa kakor och annat svammel. det förstör smaken på någe sätt men en snus på de är inte fel

jag börja dricka kaffe för några år sedan när jag var typ 16. satt vid datorn och kände att jag var sugen på någe fast visste inte vad, så de blev en kopp kaffe och mm dehär var ju ritkigt gott nu. tidigare hade det inte vart nån höjdare

Permalänk
Medlem

Dricker minst 1 stor mugg kaffe om dagen. Dricker det helt svart men händer ibland att jag häller lite mjölk i kaffet om jag tycker att jag druckit för mycket.

Bästa kak-sorten till kaffe tycker jag att det skall vara något åt chockolad hållet.

Permalänk

Dricker inte ännu. har smakat på diverse sorter men gillar det inte redigt;)

Dock har vi några i klassen som har en egen kaffebryggare i skåpen de brygegr med ibland för att konkurera med skolans cafeteria;)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag blir så lätt beroende av kaffe så jag försöker att inte dricka så regelbundet. Har väl snittat på en mugg kaffe till frukosten i 7-8 år, men inte längre.

Nu blir det mest lite automatkaffe nån gång då och då om man har en sen föreläsning eller kvällslabb.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Dricker minst 1 stor mugg kaffe om dagen. Dricker det helt svart men händer ibland att jag häller lite mjölk i kaffet om jag tycker att jag druckit för mycket.

Bästa kak-sorten till kaffe tycker jag att det skall vara något åt chockolad hållet.

jao choklad(glass) kan vara gott ibland till de, blir lite unikt me de kalla och varma

Permalänk
Medlem

Usch aldrig gillat kaffe, vill man ha energi så kör på energidryck eller energitabletter enligt mig, det beror ju helt på vad man tycker om dvs.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dricker ganska mycket, mest i samband med skolan. Har termos jag brukar ta med.
Alltid ganska mycket mjölk i, mest för magens skull. Däremot så starkt så möjligt. Överdoserar mitt snabbkaffe rikligt
Är inte ett dugg beroende trots att det oftast blir 0,5-1 liter om dan de senaste åren blir det andra dagar inget alls, på helgerna brukar det bara bli en kopp också.
Inte så kräsen med sort, just nu har jag kört Gevalias instant ett tag, för lat för att brygga, dock mycket nöjd med det här.

Permalänk
Avstängd

1.5 liter kaffe om dagen dricker jag ungefär! svart och starkt!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Jag dricker ofta 4-5 koppar om dagen, bara svart. Kaffesorten brukar vara någon från Zoegas.

Permalänk

Jag dricker 3-4 riktiga koppar kaffe per vecka och 15-20 koppar av sådant som kommer ut ur maskinen på jobbet (det är helt ok så länge man inte kallar det för kaffe).

Mina riktiga koppar kommer från nymalda bönor (oftast franskrostat) och bryggd i mockabryggare (en sån där man lägger på spisen och väntar på att det ska bubbla upp i sin egen lilla behållare).

Permalänk
Medlem

Nyckeln till gott kaffe sitter i bryggaren. Jag har själv en crap bryggare och den gör kaffe, ja så som det smakar på jobbet, helt OK. Polarn däremot han har en moccamaster bryggare som brygger ner i en termos. Samma kaffe som jag kör med fast 10ggr godare. Hade det inte varit för att moccamasters är så dyra hade jag nog fan köpt en jag med.

/H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Dricker ca 6 muggar kaffe eller mer omdagen med en liten skvätt mjölk i.
Passar bäst med någon sorts choklad till kaffet tycker jag eller bullar fungerar utmärkt också!

Permalänk
Medlem

Går från period till period vissa dagar kan jag dricka 6koppar eller fler vissa dar kanske bara 1 eller 2. Då räknar jag in cappuccino på jobbet (hatar kaffet i deras automater cappuccino duger dock)

Har både mjölk och socker i men finns det inget socker eller mjölk så funkar det utan också

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Periodare vad det gäller kaffekonsumtion. På sistone har det blivit lite mer än brukligt. Föredrar té.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Kaffe är fina grejjer det!
Åh hur hade jag överlevt arbetslivet utan denna dryck?

Permalänk

verkar vara rätt så många som dricker mycke kaffe, lästa på aftonbladet att det kan vara farligt med mer än 3 koppar per dag

fast allt är ju farligt idag..

Permalänk
Medlem

Mina kaffevanor är inte så svåra att beskriva, eftersom de inte finns Mina systrar mobbar mig för att jag inte växt upp ännu xD

Permalänk
Keeper of the Bamse

Har ett rosteri här i sundbyberg, brukar dra på full fläkt i bilen när jag åker förbi, luktar så jävla gott!

Dricker hur mycket som helst av denna eminenta dryck. Är lätt beroende också.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

mycke blir de, dricker mest snabbkaffe värmer vatten i micron och häller sen i nån sked redcup från nescafe, här snackar vi inte muggar ut 4dl stora ikea glas.

snittar kanske 3 och maxar ut en 7, obehagligt när man blir rastlös å skit nästan värre än av ephedra

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Dricker just nu 2 medelstora koppar per dag. Speciellt direkt när jag vaknat behöver jag en mugg för att bli lite klarare i huvudet.

För tillfället kör jag med Nescafe pulverkaffe pga lathet.
Det känns så smidigt att bara ställa in muggen i micron istället för att hålla på att sätta på någon kaffebryggare.
Tycker också att det är förvånansvärt gott.

Dock krävs ett par teskedar socker för att den rätta aromen ska framträda.
Sen så håller jag med andra här om att om man ska ha något till kaffet så bör det vara något chokladaktigt. Det passar verkligen ihop med kaffesmaken tycker jag.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

dricker kaffe sällan.

men när det dricks så är det hemma hos farsan, han har en såndär kaffe-maskinpryl, som maler och gör allt..
tokgott.

blir inte alls lika gott hemma, så det kan vara varför jag inte dricker så ofta annars. hehe

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Beror på 1-3koppar om dagen nån kopp på morgonen eller senare sen på eftermidagen, då brukar det bli Löffbergslilla Mellan/Mörkrost.
(Svart) grädde tar man bara om man blir bjuden hos någon;)
Munchies till kaffet är väll antinge nån good macka eller ja kakor:P

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag dricker 1-2 när jag går i skolan och 5-6 när jag jobbar. Allt från
café eller jobbets cafeteria.

Svart ska det vara. Utan mjölk, socker eller annat trams

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Kaffe när jag måste. Tycker inte om det vanliga kaffet, det är för beskt och vattnigt.
Däremot så älskar jag choklad och glass med kaffesmak av alla sorter. Det finns något i kaffet som jag tycker om, men samtidigt något som jag avskyr, svårt sätta fingret på det.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

MMM..Kaffe....
Dricker ca 14-15 muggar om dan med mjölk och socker
Skulle inte fungera utan ett konstant koffeinintag...

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ][💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB][Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb][Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb][Crucial BX500 SATA SSD 4TB][19 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar][🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm][🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber][Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbamare
MMM..Kaffe....
Dricker ca 14-15 muggar om dan med mjölk och socker
Skulle inte fungera utan ett konstant koffeinintag...

Tur att inte den där bittra kärringen från ''Du blir vad du äter'' hänger här på SweC haha:D

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Usch aldrig gillat kaffe, vill man ha energi så kör på energidryck eller energitabletter enligt mig, det beror ju helt på vad man tycker om dvs.

Tror du missuppfattat kaffe eftersom det inte alls handlar om energi utan dricks nästan bara för njutningens skull.

De flesta s,k energidrycker är i stort sett bara fjantiga sockerbomber med koffein.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Tror du missuppfattat kaffe eftersom det inte alls handlar om energi utan dricks nästan bara för njutningens skull.

De flesta s,k energidrycker är i stort sett bara fjantiga sockerbomber med koffein.

nja nog äre energi på sätt å vis förutom koffeinet och socker. när man dricker någe gott så blir man gladare och piggare. jag brukar ta en kaffe när jag känner mig lite "nere" och blir då fylld av lite mer lust och ork

som en puss av en söt tjej den medför ingen fysisk energi fast ger en rejäl energi boost en tråkig dag

Permalänk
Medlem

Dricker kaffe så ofta jag får chansen. Men då ska det va riktigt brygg-kaffe och inge snabb-kaffe. Personligen tycker jag att kaffe är godast helt svart. Enda gången det är gott att blanda till andra grejer är när man kör med whiskey, grädde och lite rå-socker (Irich coffee)

Permalänk

1 mugg Zoega Intenzo bryggd på Moccamastern på morgonen innan man sätter sig i bilen. Sedan blir det iaf minst 5 muggar sunkigt gevalia kaffe på jobbet under dagen.

Visa signatur

"?"