Permalänk

Blue screen?

När jag spelat kanske 5 minuter så hoppar det snabbt upp en "blue screen" med vit text som man aldrig hinner läsa och så startar datorn om sig. Vad ska jag göra? Hjälp snälla!

Visa signatur

Moderkort P5Q - Intel Core 2 Duo E6750 (C.O 3.6 ghz ) - Leadtech GTX 275 - 4 Gb ddr2 Ram - XP PRO x64

Permalänk
Vila i frid

CTRL-BREAK->Advanced->Startup And Recovery->Settings->System Failure
Klicka bort "Automatically restart" så hinner du se vad det står. Informationen finns även i System-loggen.

Permalänk
Medlem

hade samma fel. Jag fick det att sluta efter ett antal / start, kör skriv cmd och när "kommandotolken" kommer upp skriver du chkdsk. den går igenom hdn å kollar så allt är som det ska, om du ska reparera ett fel skriver du chkdsk /R.

jag kanske är helt ute å cyklar men det fungerade för mig.
Jag hade bluescreen, system boots och en blå ruta med "dumpar fysiskt minne" allt är borta nu. Happy gaming

Visa signatur

d00z

Permalänk

d00z: om bsod:en beror på ett diskfel som chkdsk kan fixa så är det klart att det hjälper att köra chkdsk. nu är det ju ett mindre sannolikt fel varför det inte är ett särskilt bra universaltips. däremot kan det väl utgöra en del i en större felsökning.

TheBlaster: gör som hasenfrasen sa och nästa gång du får en bsod så skriver du upp titeln (t ex DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL) samt den hexadecimala felkoden (t ex 0x000000D1). det är lättare att rätta till ett problem när man har åtminstone en aning om vad det beror på.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster