Konstigt fel lr är det inget fel?
tjenna! behöver lite tips, råd och HJÄLP ifrån er!
Min setup står i sign!
Men det är så här att jag upplever att min dator inte presterar det den ska göra med den setupen jag har..
Och nu har jag kollat allt ifrån processor till hårddisk. men finner inget fel.
Så nu börjar jag gå i tankar om att det kan vara nått mojjs med mitt Asus 8800GTX 768mb?:S
Jag har kört 3D mark 06 och testat det och så.. körde även den hära testen som finns på ATItool körde i ca 30min och den fann inga errors.. så det verkar konstigt...
Jag börjar bli konfundersam nu alltså!
Jag ligger på ca 35FPS average i Crysis på high settings och 1024*768 och det tycker jag är rikigt dåligt? med tanke på den setupen?
För dem jag har gämnfört med här på forumet som har liknande setup ligger på ca50-55FPS i crysis och dessutom med mkt högre upplösning (1680*1050) och skulle man då sänka till samma upplösning som mej så skulle dem säkert hammna på minst 70 FPS?
Grafikkortet körs i 16x det har jag kollat med CPU-Z
Har kört Orthos samtidigt som jag kollat CPU-Z och min processor går upp till ca 3005mhz(max alltså) ifrån ca 2000mhz,..
jag kör inget klockat!
Och temp på graffe ligger på ca 65c load
Och temp på cpu ligger på ca 40-50c load
Jag får ibland ett felmeddelande(blue screen) och det står typ:
Ett fel uppstod och windows har stängts för att förebygga problem med din dator.
Följande fil kan vara orsaken: atkdisp
Drivrutinen har fastnat i ett oändligt loop, detta betyder oftast på fel i enheten eller i drivrutinen.
Teknisk info:
***STOP: 0x000000EA (0x8A2F7DA8, 0x8A3F1440,0xBACDBCBC, 0X00000001)
Atkdisp påbörjar dumpning av fysiskt minne...........
det hände när jag spelade... och skiten lagga fast..
Och jag har installerat dem nya drivisarna oxå...
Men det värsta av allt är att Crysis iaf borde flyta på med high settings och 1024*768 utan problem med min setup igentligen lr?
Och det gör den inte, små laggar lite hela tiden och ibland laggar de ännu mer och ibland laggar det fast att jag får blue screen i värsta fall.
Här är en microsoft länk te felmeddelandet:
http://wer.microsoft.com/Responses/Response.aspx/11/en/5.1.26...
Mina inställningar i Nvidias kontroll panel är följande:
har inte rört någon intställning där.
Kan min "låga" FPS ha något att göra me att jag kör med en 4år gammal 15" "platt" skärm?
Samsung SynkMaster 151s
Hårddisken ligger på ca 55mb/s average och 4mb/s minimum och ca 85mb/s maximum. så den är hel.
Processorn verkar funka som den ska iaf med test med orthos och kollat i cpu-z så att allt är som de ska.
minnena verkar funka dem oxå, ska köra lite längre period i memtest imorn.
så det enda som kan vara kvar är moderkort lr graffe kort?
men eftersom ATItool inte hittade några fel så kan de inte vara fel på graffet heller?
För övrigt så ligger jag på ca 12 500p i 3D marks 06.
så fattar inte varför det laggar och varför jag har så låg fps?
Edit:
Har testat att ändra i Nvidia kontrollpanelen till "performance" ist för quality osv ingen strörre skillnad på FPS kanske 2-3FPS skillnad.
Kanske lagt i fel avdelning? isf snälla flytta dit den ska ligga:)
snälla hjälp mej!
E6850@3900mhz|Asus 8800GTX 768mb@675/2100/1622(Core,mem,shader)|Asus P5K p35|Corsair DDR2 XMS2-6400 2048mb(866mhz)- 4-5-4-10|Creaktive E880|Xilence 700w|samsung 400gb 16mb SATA-2| D-tek Fuzion CPU & D-tek Fuzion GFX|APEVIA X-Cruiser|
SAMSUNG 226BW