Permalänk
Medlem

vilken skojare :)

Hittade denna intressanta profil på Youtube: http://www.youtube.com/user/HouseholdHacker

Många klipp som man nästan köper som t.ex:
Ladda ipod med hjälp av en lök och elektrolys.
Eller driv en tv på 1.5 AAA batteri.

Dock som är det mest intressanta som man kanske skulle vilja prova är hans Hi def speaker.

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

HAHA!
Jag såg hans video om att ladda en ipod för några dagar sedan... Men jag visste inte att han gjort mer coola saker

Att laga kalkon med en lampa och några dvder var ju klockrent.
Och hans updaterade varsion av högtalaren också... vem använder ketchup som polermedel för mynt!?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
HAHA!
Jag såg hans video om att ladda en ipod för några dagar sedan... Men jag visste inte att han gjort mer coola saker

Att laga kalkon med en lampa och några dvder var ju klockrent.
Och hans updaterade varsion av högtalaren också... vem använder ketchup som polermedel för mynt!?

lägg ett mynt eller annat föremål i ketchup, gör under verk så visst finns vi ketchup polerare oxå

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
HAHA!
Jag såg hans video om att ladda en ipod för några dagar sedan... Men jag visste inte att han gjort mer coola saker

Att laga kalkon med en lampa och några dvder var ju klockrent.
Och hans updaterade varsion av högtalaren också... vem använder ketchup som polermedel för mynt!?

Jag använde också ketchup till gamla mynt en gång för några år sedan:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fan vad jobbig röst han har, kan han inte bli klar med puberteten först? Låter som att han pratar lågt för att inte störa mamma

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Fan vad jobbig röst han har, kan han inte bli klar med puberteten först? Låter som att han pratar lågt för att inte störa mamma

ja extremt jobbigt? att folk ens reflekterar över detta, men...ja dagens i lands problem kan vi köra till med.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

vad var det för vätska som han satte löken i? förstog inte det ordet..

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
vad var det för vätska som han satte löken i? förstog inte det ordet..

Det är Gatorade (vanlig sportdryck). Men ha sa att även Powerade som jag vet finns i Sverige gick bra. Förmodligen går vilken sportdryck som helst bra, men jag vet inte hur eller om det fungerar.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem

ok, konstigt det här, fast jag har för mig att min kemi lärare har sagt att det går med citroner också...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

det ska även gå med äpplen, vi testade att koppla in uttagen till en liten digitalklocka i ett äpple ochdet funkade kanon tills äpplet ruttnade

Permalänk
Medlem

Hmm, koka kalkon med hjälp av en lampa och DVD skivor som förstärker ljuset ?
Blir det verkligen tillräckligt varmt ? Tydligen..eller så byter han ut kalkonen medans kameran inte är på..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

funkar det verkligen att köra en tv med AAA batterin? det ska ni på swec veta... det är ju växel ström in i den kontakten vanligtvis

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Alla dom är fake.

Permalänk
Medlem

Självklart funkar det INTE att driva en tv med ett AAA , eller ladda ipoden med en lök genom att bara trycka ner usbkontakten i löken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjAlbert
Självklart funkar det INTE att driva en tv med ett AAA , eller ladda ipoden med en lök genom att bara trycka ner usbkontakten i löken.

Fel, känner en snubbe som känner en tjej som har en farmor som sagt att hon alltid laddar sin iPod med lök.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

det bästa är att metro skrivit om det att det ska funka (lökengrejen då)

Permalänk
Medlem

ni teknik nördar, svara nu, är det möjligt att köra tv'n på ett AAA batteri? det är det väll inte?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
ni teknik nördar, svara nu, är det möjligt att köra tv'n på ett AAA batteri? det är det väll inte?

12-Volts TV finns väll, som klara av att gå på bilbatteri, så varför inte om du har tillräckligt många batterier.

Permalänk
Medlem

Nej det är inte möjligt att köra tvn på AAA Batterier. Tv:n kräver växelström vilket ett batteri inte kan levera utan någon form av omvandligt. Batteriet är likström och dessutom är det så få ampere och volttal att det inte är möjligt.

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Medlem

men nu körde han det på ett AAA batteri, det blir 1.5V@väldigt lite Ampere.

Edit: aha oj, nu blev det lite väl bevisat att det inte går

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
lägg ett mynt eller annat föremål i ketchup, gör under verk så visst finns vi ketchup polerare oxå

Jag kan se det framför mig:
[.ny modare #511] - Grabbar, jag ville ha ett spegelblankt chassi, så jag slipade ner färgen, men nu är det rostigt och jävligt, några tips?
[.SweC] - Lick it! (På med ketschup först bara... och kanske lite köttfärssås)

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

jag är mest sugen att prova högtalaren.
Borde väll fungera?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Testade precis högtalaren, har dock inte försökt alltför hårt men hade en sådan sladd som är glapp i ena uttaget så tog en liten porslintallrik aluminiumfolie en svensk 50 öring med 97% koppar och det... funkade inte! Vad gör jag för fel haha va skeptisk till att börja med men hade inte så mycket för mig ^^

Permalänk
Medlem

Kalkonen är den enda som är tänkbar. Dock skulle du behöva tillaga den längre än 45 min då en 60 watts lampa inte ger mycket värme Sen hade ju den kalkonen han tog ur "folie-lådan" brännyta på ovansidan, tror knappast den skulle fått det om den tillagats där

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Har bara kollat de elektronikrelaterade (iPod-löken, TV:n och högtalaren), och det är ju helt oerhört uppenbart fake.

*Löken: Han börjar bra, men eftersom han inte skapar en anod och en katod, faller ju hela konceptet och löken som den ser ut där kommer aldrig att lämna ifrån sig elektrisk ström.

*TV:n säger sig ganska självt, 1.5 V likström i utrustning anpassad för 110 V växelström, 60 Hz.....

*Högtalaren: Vad i helsike ska generera ett magnetfält som skulle få myntet att röra folien upp och ner?

Jävligt roligt att dessa klipp fått sån uppmärksamhet överallt på nätet... Fysik A och eventuellt också Kemi A och lite sunt förnuft är allt som behövs för att idiotförklara honom...

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Fysik A och eventuellt också Kemi A och lite sunt förnuft är allt som behövs för att idiotförklara honom...

NO (kanske inte heter så längre?) i grundskolan bör räcka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
NO (kanske inte heter så längre?) i grundskolan bör räcka.

Jag tänkte just säga det. Jag har varken läst Kemi A eller Fysik A, men nu fan vet jag att en högtalare vibrerar tack vare ett magnetfält. (Och att man behöver en anod och en katod för att få en elektrolys att fungera, och att en tv går på växelström).

Permalänk
Medlem

Haha, jo, det är sant, är dock lättare att sätta gymnasiekurserna som "norm" då kursplanerna för dessa faktiskt gör nåt, till skillnad från "NO", där det man faktiskt lär sig varierar oerhört beroende på lärarens intresseområde.

Sen finns det ju underbarn också

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Haha, jo, det är sant, är dock lättare att sätta gymnasiekurserna som "norm" då kursplanerna för dessa faktiskt gör nytt, till skillnad från "NO", där det man faktiskt lär sig varierar oerhört beroende på lärarens intresseområde.

Sen finns det ju underbarn också

Inget fel på NO!
Du skulle bara veta hur nyttigt det är att veta vid vilket tryck en silikonslang mellan två vattenkranar exploderar. Ännu mer intressant är det att se klassens know-it-all komma ut ur klassrummet dyngsur ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

om ni undrar så fungerar det att använda ketchup att ta bort oxider från metall!

testa på en 50-öring!

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix