Permalänk
Medlem

Spel dator!

alltså jag tänkte köpa en dator med dessa delar:

intel core 2 duo e6550

club3d geforce 8800GT 512mb

abit ip35

transcend jetram 2gb dual channel kit

och andra delar från min gamla dator t.ex. hårdskiva,cd station m.m....

finns det någo att byta ut??
det skall bli en så kallad budjet dator med budjeten 500euro/5000kronor

Permalänk
Avstängd

Skriv en tråd inte 4.........

Annars så ser det rätt bra ut, detta ram istälett?:
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=2GBTWXD2...

Om du ska köpa en "budget" dator så köp kanske istälett?:
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GCRHD387...

Om du inte är säker på att du har ett bra nät agg med tillräckligt med ampere på +12v linan så kan du alltid köpa:
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=XILPSURW...

Mvh kim

EDIT: Genom att hd3870 sjunkit med en hundralapp och 8800gt ökat med en hundralapp så ger HD3870 mest fps/kr^^

Permalänk
Medlem

tack

tack kim men hur tar man bort gamla threadin???

Permalänk
Avstängd

Re: tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pojke-93
tack kim men hur tar man bort gamla threadin???

No problems:P

Det går inte att ta bort threads. Men admin har redan låst dina andra threads för att man ska hålla sig till en thread=P
...Thr-r-rreadzz^^

Mvh kim

Permalänk
Medlem

ok!

är det då okej att göra denhär threaden??? jag bytte RAMMET till Corsair Twin2X 2x1GB DDR2 800Mhz jag tänkte overklocka min dator så kanske detdär är passligt?? jag bor i finland så det var ett billigare alternativ..

Permalänk
Avstängd

Re: ok!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pojke-93
är det då okej att göra denhär threaden??? jag bytte RAMMET till Corsair Twin2X 2x1GB DDR2 800Mhz jag tänkte overklocka min dator så kanske detdär är passligt?? jag bor i finland så det var ett billigare alternativ..

Så klart denna threads e okej, men det kan ta 1 dag innan nån svarar, så man ska inte göra en ny thread efter 1 timme:P

Visst Ta 800mhz verision du, den klcokar ju som sagt högre=), tänkte bara att du skulle få ner priset=P, men om det är som du sa billigare för dig med 800mhz verisionen så känns valet självklart^^

Mvh kim

Permalänk
Medlem

Tack ska du ha kim! jag gjorde i misstag när jag märkte att den första va på fel ställe...
Tror du domdär delarna kommer att klocka någolunda???... jag får en 700 wattare från en butik gratis så det problemet är löst...

Permalänk
Medlem

Core 2 Duo ska klocka väl. Sen beror det helt på att få rätt stepping samt ha förkunskaperna för att lyckas. Har samma typ av minne men mina vill inte långt över 800MHz. Om du bara vill klocka processorn så spelar det ju ingen större roll, det är snabba och väldigt billiga minnen oavsett

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN
Core 2 Duo ska klocka väl. Sen beror det helt på att få rätt stepping samt ha förkunskaperna för att lyckas. Har samma typ av minne men mina vill inte långt över 800MHz. Om du bara vill klocka processorn så spelar det ju ingen större roll, det är snabba och väldigt billiga minnen oavsett

joo jag tänkte bara klocka prosessorn i början... men beroende på grafikkortets prestanda så kanske jag klockar det med?!