S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Inaktiv

Vid 8 så finns en mycket värdefull artefakt, en gul fjäder som du bör ta.

Permalänk

värdefull eller bra?

värdefullt spelar ju ingen roll, pengar har man i kopiösa mängder, det är ammo som saknas hela tiden

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Vid 8 så finns en mycket värdefull artefakt, en gul fjäder som du bör ta.

Det var ngt nytt för mig, värde ? (spoilervarning?) Namn?

Permalänk

Ska kolla upp det, kul att spela spelet. Eftersom jag är rysk så förstår jag vad de säger när de svär

Jag har två vapen nu och ingen pistol pga den höga vikten. Har en GP 37, Akm 74/2 med kikarsikte (utan granatkastare) och en Bulldog 6 som jag ska återvända. Sen en Ghost suit och en Ecologist suit.

Borde jag ta några bättre vapen? Rädd att jag kommer att ha för lite ammonition.

Har ni varit i "Fight Arena" i Bar? Kul att fightas där

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

GP 37 är det näst bästa vapnet i spelet (näst bästa assault rifle årminstone), bästa snipern är någ vintorez vss/vintar bc. Bästa vapnet i spelet är nog FN2000 som du tyvärr först får i npp. Dess granatkastare spottar ut granater fort som tusan, har högst eldhastighet etc. Laddar om vädligt fort också.

Sedan är det en sådan här artefakt: http://stalker.heroesradio.com/Items_Artifacts.php#Battery_Bu... Dess använbarhet är ganska låg, men det var den enda artefakt jag inte hittade på min första genomspringning av spelet.

Permalänk

Nice, får byta min Ak mot Vintar bc som ligger nära Army Warehouses och köpa mer ammo till GP 37 tills jag får FT 200M (FN2000).

Får nog skita i pistoler till vidare. Ska bli kul :D.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Var hittar jag modden så att man fick en k-pist i pistol rutan?
Eller större vapen, lite jobbigt att behöva gå in i inventariet varje gång och byta bort favvo vintar bc till annat automatgevär...

Varför inte moddar så man kan ändra rejält med vapnen, typ montera sikte, granatkastare samt ljuddämpare på vapen som normat inte går..

Tänk er Vintar BC med granatkastare

Hur/var/vad ändrar man själv om man vill fixa vapen modd själv?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Spelet har ju bra grafik och sånt..
men tyvärr är det lite segt med alla buggar som finns.. och spec en som jag stör mej rikigt mkt på är när man skjuter på en gubbe så böjer han sen och håller sej på magen lr nått och när man ska skjuta han igen när han "står" böjd så går det inte, utan man får vänta tills han står rakt igen annars slösar man bara bort kulorna för dem biter ju inte när han står böjd:( ...

Visa signatur

E6850@3900mhz|Asus 8800GTX 768mb@675/2100/1622(Core,mem,shader)|Asus P5K p35|Corsair DDR2 XMS2-6400 2048mb(866mhz)- 4-5-4-10|Creaktive E880|Xilence 700w|samsung 400gb 16mb SATA-2| D-tek Fuzion CPU & D-tek Fuzion GFX|APEVIA X-Cruiser|
SAMSUNG 226BW

Permalänk

Jag tycker att man borde ge GSCW en chans, snart kommer ju Clear Sky med Dx10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker att spelet är ett höjdarspel, även om jag tycker att mycket hade kunnat göras mycket bättre.
Buggarna är som sagt jobbiga. Just nu har jag en fetbugg som gör allt ospelbart (många fiender och saker spawnar inte).

Jag skulle viljat ha mer spännande källarmiljöer och liknande där jag tycker att spelet var riktigt spännande.

De där med artefakter var en bra ide, men man hade ju kunnat göra det till en mycket mer spännande "skattjakts" aktivitet om de verkligen betydde något.
Nu känns det som att det är mängder av artefakter utspridda överallt och de har ingen större betydelse för spelet. Blir då mer "samla pantburkar" än skattjakt över det hela...
Vore mycket trevligare om man fick kämpa mycket för dem och verkligen leta. Sedan borde man få mycket mer tydliga mutantegenskaper av dem så att de kändes mer exklusiva.

Sen borde det finnas bättre affärer och ställen där man kunde köpa exklusiva vapen och grejer för sina ihopsamlade pengar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Avstängd

finns en mod som gör att man kan köpa alla vapen i alla affärer, så samlar man på pengar kan man köpa dessa.

När jag startar ett nytt spel så plockar jag dräkten i vinden i första byn, 15.000RU får man för det och då köper jag en Vintar BC och lite mat samt medpacks... klarar mig på det resten av spelet.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Tänk er Vintar BC med granatkastare

Det vore ju löjligt! på riktigt så hade du fått nollställa ditt kikarsikte efter varje gång du hade avfyrat en granat från granatkastaren (förutsatt att det inte hade varit dom kikarsikten som är snuskigt bra och som definitivt INTE finns i stalker)... skulle vara så löjligt att kunna ha en granatkastare på det vapnet...
visst fan gåre på riktigt efter lite moddande, men användbarheten=noll...

nej jag vill ha en modd som ger vapnen verklig precision (En Sig Sauer P-226 har grym pricksäkerhet i verkligheten, medan i spelet så missar man 19 av 20 skott (med användning av "iron sights", och inte höft-skjutande) på bara 30-40 meters avstånd... det är patetiskt...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Inaktiv

Konstigt nog så träffar man mer med höft-skjutande än med iron sights. Gällar inte med sniper scopes dock.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Det vore ju löjligt! på riktigt så hade du fått nollställa ditt kikarsikte efter varje gång du hade avfyrat en granat från granatkastaren (förutsatt att det inte hade varit dom kikarsikten som är snuskigt bra och som definitivt INTE finns i stalker)... skulle vara så löjligt att kunna ha en granatkastare på det vapnet...
visst fan gåre på riktigt efter lite moddande, men användbarheten=noll...

nej jag vill ha en modd som ger vapnen verklig precision (En Sig Sauer P-226 har grym pricksäkerhet i verkligheten, medan i spelet så missar man 19 av 20 skott (med användning av "iron sights", och inte höft-skjutande) på bara 30-40 meters avstånd... det är patetiskt...

Jo det är faktiskt löjligt, har inte använt mer än kanske 5 granater i spelet per omgång..
Och man är lite... mycket besviken på realismen på vapnen, fast dom har ju överdrivit extremt på hur snabbt vapnen blir defekta.
Önskar att vapnen var mer som i operation flashpoint, har man sprungit ett par mil så sätter man inte första kulan i huvet på målet från höftet..

Sen undrar jag om spelet har en bugg, när jag tar och siktar med kikare så är siktet helt stabilt, rör sig inte ett skit alltså, ingen andning eller vind stör

Jag som är kraftig håller inte ett gevär på c:a 8kg helt blickstilla länge

EDIT: jag har inte avfyrat någon kraftigare vapen än 22 kalibrig gevär så jag är absolut ingen expert på vapen, men vapen kåt jäkel är man (i spel alltså)

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk

jag har avfyrat vapen (fd. mil )och tja, dom beter sig ju inte helt ok i spelet jämfört med hur dom borde... som du själv sa, när man använder sk. "iron sights" (dvs. vapnets korn eller ev. kikarsikte) så svajar det inte, och inte fan blir man heller pricksäkrare för att använda det läget på vapen som inte har kikarsikte (det borde göra all skillnad jämfört med att skjuta ifrån höften, då höftskott e värdelöst)... det e patetiskt... man blir så less... om någon vet någon mod som IAF förbättrar vapnens precision så får ni gärna länka... och sen så oxå som du säger, det är löjligt hur snabbt vapnen "bryts ner"... i verkligheten kan du misshandla skiten ur en AK-47:a (och dess varianter så som Type 79, Type 57, AK-74, AK-74SU, etc..) utan att minsta skit händer...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

om någon vet någon mod som IAF förbättrar vapnens precision så får ni gärna länka...

http://stalker.filefront.com/file/STALKER_REDUX_VERSION;79878
Gör spelet en bra bit svårare också.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk

Undrar varför Vintar BC är bra, har testat den och ser ingen mening med den.

Skotten tar för lång tid att komma fram och man kan inte zooma in i kikarsiktet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x

Skotten tar för lång tid att komma fram och man kan inte zooma in i kikarsiktet.

Eeh, jo man kan sikta in. Eller menar du Zooma ännu mer?

Är man skillad nog att dra headshots så är Vintar BC grym.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Eeh, jo man kan sikta in. Eller menar du Zooma ännu mer?

Är man skillad nog att dra headshots så är Vintar BC grym.

Men jag kan göra headshot med en GP 37 på samma avstånd. Men Vintar BC känns lite miffo.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ja men ett skott på fienden (hs givetvis) räcker ju. Och vapnet är så träffsäkert att man träffar 9/10 gånger. Tycker jag är mycket bättre än gauss rifle som inte ens kan döda någon om man sätter i bröstet, och tar 5 sek innan man kan skjuta nästa skott. Mycket bra vapen som man sparar skott på att använda.
GP 37 är också ett jättebra vapen (och det heter G36(K) i verkligheten och enligt spelfilerna)

Permalänk
Avstängd

Fan vad dum jag är, har hela tiden skrivit att jag har Vintar BC som favorit..
VLA Special Assault Rifle med scope är min favorit, en modiferad Vintar dock

Finns garanterat bätre men den här är okej för mig, träffsäker med scope, 20skott, autofire och skada av skotten ingen myggbett som gör att fienden börjar möblera om häcken på en..

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Ja men ett skott på fienden (hs givetvis) räcker ju. Och vapnet är så träffsäkert att man träffar 9/10 gånger. Tycker jag är mycket bättre än gauss rifle som inte ens kan döda någon om man sätter i bröstet, och tar 5 sek innan man kan skjuta nästa skott. Mycket bra vapen som man sparar skott på att använda.
GP 37 är också ett jättebra vapen (och det heter G36(K) i verkligheten och enligt spelfilerna)

Men jag siktar i skallen på en Freedom spldat och den träffar i bröstet. Det ar inte änns på lång avstånd. Sen tycker jag att den borde ha större kaliber också.

Det är rätt, GP 37 heter HK G36E i värklighten. Förstår inte varför den heter annorlunda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men jag siktar i skallen på en Freedom spldat och den träffar i bröstet. Det ar inte änns på lång avstånd. Sen tycker jag att den borde ha större kaliber också.

Det är rätt, GP 37 heter HK G36E i värklighten. Förstår inte varför den heter annorlunda.

GP 37 lät bättre? Kanske de inte fick använda namnet heller, du vet. Copyright hit och dit

...

Jaja, jag funderar fortfarande vem det är man inte får träffa i spelet, den hemliga personen vid Barkep som ingången vaktas av en vakt är. Synd att man inte kan dra vapen på såna ställen :/

Permalänk
Citat:

GP 37 lät bättre? Kanske de inte fick använda namnet heller, du vet. Copyright hit och dit http://distributed.org.ua/forum/style_emoticons/ReMMeRsPack/r......

Jaja, jag funderar fortfarande vem det är man inte får träffa i spelet, den hemliga personen vid Barkep som ingången vaktas av en vakt är. Synd att man inte kan dra vapen på såna ställen :/

Jaha, då förstår jag.

Nu vågar jag inte spela mer för idag, håller på att skita på mig här. Inne på Red Forest och ska snart in i Brain Scorcher.

Visa signatur

Permalänk

Sweeper X:

haha, "spökerna" är inte farliga... dom kan inte skada dig... så de e rätt lungt... enda jobbiga delen för mig var när man skulle ner och stänga av hjärn-kontrollen nära forskarna...

Dold text

Och ang. GP37...

Den heter faktiskt G36K i verkligheten... (jag e vapentok)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Sweeper X:

haha, "spökerna" är inte farliga... dom kan inte skada dig... så de e rätt lungt... enda jobbiga delen för mig var när man skulle ner och stänga av hjärn-kontrollen nära forskarna...

Dold text

Och ang. GP37...

Hur gör man sån där Svart över text? Jag har faktiskt undrat det ett tag...

Permalänk
Citat:

Sweeper X:

Dold text

Och ang. GP37...

Jag vet att de är inte farliga, det är radioktiviteten och allt annat skit. Ska lira vidare snart.

Ja, den heter nog så. När jag var 14-15 så var jag också inne i vapen, men nu har jag lagt av.

Citat:

Hur gör man sån där Svart över text? Jag har faktiskt undrat det ett tag...

spoiler
/spoiler

Skriver du med [] runt om, som [img].

Visa signatur

Permalänk

[ spoiler ] blablabla [ /spoiler ]

skriv så fast utan mellanrummen innom klammrarna..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Annars blir orden osynliga

För er som har spelat S.T.A.L.K.E.R. har ni hört detta?

- I found one, he is from the Death Truck.

-- Put him over there.

- No, this one is alive.

-- Bullshit, you are lying.

- Let The Zone take me if I am...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Eller låt bli.. vi är på sid 43 av en tråd om ett spel som kom ut för nästan ett år sen, sitter man och läser här utan att ha lirat klart spelet får man nog leva med vetskapen om att spökena inte är farliga*, tror inte det sabbar spelupplevelsen så mycket som man kan tro. Tycker bara det är störigt när folk spoilertaggar information som är mer eller mindre meningslös.

* spökena ÄR farliga, på så vis att de rubbar din syn en kort stund, vilket gör att du riskerar att bli uppäten av ett riktigt monster.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem