Pallar ni ett till datorköp? =) Vill ha datan bekräftad...

Permalänk
Medlem

Pallar ni ett till datorköp? =) Vill ha datan bekräftad...

Nu är det bestämt att jag ska få min nya data.. och jag ska trycka på beställ INNAN 08!

Ska inte överklocka i dagsläget, fast om två år så har jag säkert tröttnat på datan och vill tvunget överklocka.. Så vill inte ha extrema minnen men ändå någorlunda överklockningsbara..

Och när spelen blir tröga så vill jag trycka in ett till grafikkort.. så moderkortet ska ta SLI...

Chassi: Antec P182 - 1295 :-
Moderkort: Asus P5NT WS nForce (SLi) - 1549 :-
Processor: Intel Core2 Quad Q6600 - 2140 :-
Processorkylare: Scythe Infinity - 439:-
Ramminnen:OCZ nVIDIA SLI DDR2 PC6400 4096MB - 849:-
Grafikkort: 8800GT - 2300:-
Grafikkortskylare:AC Accelero S1 - 185:-
Nätaggregat: Corsair HX 620w - 1095:-
DVD Brännare: Samsung SH-S202J - 379:-

Ska börja med min gamle hårddisk på 320 gb.. så ska inte köpa nån hårddisk. Vista ultimate ska användas..

Har en butik i närheten som säljer 8800GT, och har den i lager...
---
Klarar nätagget allt?
Passar allt? (Minnen - moderkort etc)
Kanske lite dum fråga men; kan man ha två OLIKA grafikkort som SLI? Asså båda ska vara nVidia fast inte likadan modell... ??
Moderkortet... Är det bra? Vill inte ha nåt som kostar mer än det... Ser så snyggt ut, därav mitt val xD
Vad menas med 64 bitars operativsystem?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

1. Ditt nätaggregat skulle nog klara av två stycker sådana system
2. Allt passar
3. Modellen måste vara exakt samma i SLI, men inte tillverkaren.
4. Moderkortet är nog bra det får du ta med nån annan.
5. 64bits system vet jag inte direkt vad det är. Däremot vet jag att 32bits bara kan utnyttja 4GB i minne och det är Grafikminne+RAM = 4GB, medan ett 64bits klarar 64 eller 128GB...

Angående ditt grafikkort. Köp det NU. Dom är eftertraktade så vänta inte för du har troligen bara tur att dom finns.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

1. Så det är overkill lr? (Den ska ju klara SLI senare)
2. Wiee
3. okej, bara det är 8800gt?
4. Okej.. inväntar svar...
5. Det är 4 gb ram jag ska köpa... så det ska gå bra med 32 bitars? Har ändå en 32 bitars ultimate här så det e najs

grafikkortet.. Blir det inte billigare vid mellandagsrean?? sån blatte jag e Knappt nån som köper därifrån och det finns många grafikkork kvar så jag kan nog vänta.. Plus att den butiken inte finns med på tex prisjakt

så blir det billigare vid mellandagsrea?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3