8800GTX på sweclockers marknad till skyhöga begagnatpriser

Permalänk
Medlem

8800GTX på sweclockers marknad till skyhöga begagnatpriser

Jag kan bara inte hålla mig längre. Varför är alla som sätter ut sina 8800GTX på sweclockers marknad så jäkla giriga? Jag menar, priser runt 3000-3500kr för ett 8800GTX? Bara för att marknaden inte har hängt med i prisnedgången så betyder det ju inte att ett 8800GTX fortfarande är värt 4000kr nytt och då är värt 3000-3500kr begagnat. Tänk på att man får ett 8800GT 512Mb under 2000kr och det presterar nästan lika bra och ibland bättre. Det är så lågt att sätta ut sina begagnade kort för skampriser. Jag hoppas verkligen att ni inte får korten sålda.

Själv skulle jag högst betala 2000kr för ett 8800GTX. Men men...folk kommer väl alltid vara giriga och hellre "lura" folk på pengar och tjäna en hacka än att vara ärliga och få lite mindre för kortet.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Kan inte du va så snäll och ge bort ditt nuvarande kort sen när du ska köpa ett nytt. För du vill väll inte ha betalt för det?

Permalänk
Medlem

haha så sant,sitter i ett liknande läge! har 2st x1900xtx kort(dom va dyra och värda en slant förut) men nu får dom ligga så fint i sina kartonger i förrådet.
Men dom går inte att sälja idag,bättre att behålla dom

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Medlem

så sant så sant. bättre att aldrig köpa...(tragisk ironi tyvärr):(

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Kan inte du va så snäll och ge bort ditt nuvarande kort sen när du ska köpa ett nytt. För du vill väll inte ha betalt för det?

Ytterligheter, bara ytterligheter. Man kan väl ta ut ett skäligt pris istället för att ta ut nypris för kortet. Men du kanske bara kan tänka i ytterligheter eller kände du dig träffad kanske?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Kan inte du va så snäll och ge bort ditt nuvarande kort sen när du ska köpa ett nytt. För du vill väll inte ha betalt för det?

Varför ge bort, när man kan få något?

Permalänk
Medlem

Mjo men vafan man får ju anpassa sig till vad som finns och inte att gtx kosta 5 tusenlaxar för 1 år sen aint gonna happen.. man får ju sälja kortet med förlust alla grafikkort som är 1 år gamla tappar ju värde för fan.

Permalänk
Medlem

man anv'nder alltid tradera sätter ut för 1:- , och få det sålt för mer än vad det är värt.. så gör jag alltid.
då är det inte mitt fel..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Känns som att man får ta vilket pris man vill på en MARKNAD. Orka bli upprörd om det inte är samma pris som man själv är villig att betala för varan.....

Permalänk
Medlem

Re: 8800GTX på sweclockers marknad till skyhöga begagnatpriser

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag kan bara inte hålla mig längre. Varför är alla som sätter ut sina 8800GTX på sweclockers marknad så jäkla giriga? Jag menar, priser runt 3000-3500kr för ett 8800GTX? Bara för att marknaden inte har hängt med i prisnedgången så betyder det ju inte att ett 8800GTX fortfarande är värt 4000kr nytt och då är värt 3000-3500kr begagnat. Tänk på att man får ett 8800GT 512Mb under 2000kr och det presterar nästan lika bra och ibland bättre. Det är så lågt att sätta ut sina begagnade kort för skampriser. Jag hoppas verkligen att ni inte får korten sålda.

Själv skulle jag högst betala 2000kr för ett 8800GTX. Men men...folk kommer väl alltid vara giriga och hellre "lura" folk på pengar och tjäna en hacka än att vara ärliga och få lite mindre för kortet.

8800GTX presterar som ett 8800GTS som kostar runt 3000 kr. 8800GTX kan vara under vissa situationer ganska mycket bättre än 8800GT i vissa spel pga. 384 bit och mer ram samt 12 extra SP. Att säga att 8800GT är bättre än 8800GTX är fel då det bara är på låga inställningar i så fall, då man inte riktigt behöver prestandan. 8800GTX kan även prestera bättre än 8800GTS då den som 8800GT har 512MB och 256 bit buss. 8800GTS kompenserar dock detta ganska bra med sin mycket högre klock på coren än 8800GTX och högre på minnet.

Idag är 3000 kr ett fullt godkänt pris för 8800GTX. Man vill inte sälja saker till underpris. Faktum är att det är ganska lätt att sälja ett 8800GTX för 3000 kr+. Själv sålde jag mitt 8800GTX för 3-4 veckor sedan för 3600 kr då jag visste att man kunde tjäna en kosing för att bara få lite sämre eller jämnlik prestanda genom att köpa 8800GT/S. För två dagar sedan köpte jag ett 8800GTS, för 2817 kr, som kommer prestera bättre än 8800GTX efter lite klockning. Det ska bli intressant att börja testa klocka om några dagar. Vissa föredrar 8800GTX andra 8800GTS. Det är alltid lite coolt att sitta på "GTX" modeller, glöm inte det.

Permalänk
Medlem

jag sitter på ett 8800gts 320 0ch ett 8800gt, kan ju bara säga att i spel så är skillnaden knapp märkbar!!!> om man nu inte e ett benchmark freak<
men spel mässigt så skulle jag typ föredra 8gtx sli typ eller ngt liknande för att va nöjd.så folk spring inte benen av er för ett 8gt kort.

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk

Re: 8800GTX på sweclockers marknad till skyhöga begagnatpriser

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag kan bara inte hålla mig längre. Varför är alla som sätter ut sina 8800GTX på sweclockers marknad så jäkla giriga? Jag menar, priser runt 3000-3500kr för ett 8800GTX? Bara för att marknaden inte har hängt med i prisnedgången så betyder det ju inte att ett 8800GTX fortfarande är värt 4000kr nytt och då är värt 3000-3500kr begagnat. Tänk på att man får ett 8800GT 512Mb under 2000kr och det presterar nästan lika bra och ibland bättre. Det är så lågt att sätta ut sina begagnade kort för skampriser. Jag hoppas verkligen att ni inte får korten sålda.

Själv skulle jag högst betala 2000kr för ett 8800GTX. Men men...folk kommer väl alltid vara giriga och hellre "lura" folk på pengar och tjäna en hacka än att vara ärliga och få lite mindre för kortet.

folk vill alltid få ut så mkt pengar som möjligt när de säljer vidare, brukade själv störa mig på såna begagnatannonser men tänk så här - är någon ignorant nog att köpa till dem priserna utan att kolla upp saker och ting innan så förtjänar personen det. dessutom har kortet en ganska stor framebuffer så det är rättvisare att jämföra det med 8800gts 512mb som kostar ca 3k nytt... även om inget av dem är det minsta prisvärda jämfört med 8800gt.

EDIT: förutsatt att du köper ditt 8800gt för max 2,2k

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

Det är helt klart värt 2000 kronor om det är i nyskick. För det ÄR bättre än ett 8800GT. Inte mycket men ett 8800GTX är bättre. http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i... 8800GT är överklockat.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Skulle kunna lägga ut ett 8400GS för 8000:- utan att lura någon, det är även upp till köparen att kolla upp vad det han skall ha är värt, det är skapligt lätt att kolla prisjakt nu för att skapa sig en bild av vad en vara kan tänkas vara värd, men bara för att ni inte kan roffa åt er 8800GTX kort till snikpriser behöver ni ju inte vara sura på säljaren. Lyckas de sälja korten till det priset, grattis till dom! Jäkligt dumt att lägga ut en sak till ett lågt pris och bedriva välgörenhet till icke behövande om man kan få ut mer för varan..

Själv köper jag inte grafikkort begagnat, kan ju aldrig vara säker på hur kortet är skött tidigare, känsliga saker det där. Vill ju inte ha ett halvt sönderklockat kort som sjunger på sista versen.

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen här skulle klaga om man la upp korten på blocket för samma pris dock...så gör det!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Sen ska man kanske ha i åtanke folk som redan sitter på ett gtx och sli moderkort. Då kanske inte 3000 spänn är så mycket.

En annan sak jag sett är att 8800GTX korten här på sweclockers oftast säljs med en annan kylning än orginal, typ Thermalright. Bara en sån går ju loss på 500-600 kr. Nackdelen där är ju att garantin är väck.

Visst, 3000 kr kan ske är mycket men att säga att GT eller nya GTS är bättre är bara fel. Prisvärdare hållar jag med om men inte bättre. Om man kollar runt på lite tester ser man klart och tydligt att när man börjar komma upp i upplösningar växer avståndet mer och mer.

Permalänk
Medlem

...Men sätt förf*** aldrig ut "NYPRIS"!

DÅ är man ute efter att lura någon!

Ex på blocket nu:

http://www.blocket.se/vi/14579780.htm?ca=3_s

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Haha, svinigaste jag sett. Han har plockat det dyraste stället enligt prisjakt av dom som listar kortet.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=81133

Hmm, man kanske ska sätta ut en annons på gammelbilen från 80 talet. "Nypris 200 000. Säljes för endast 150 000".
Man får hoppas att folk som köper har lite koll iallafall. Kollar alltid upp tester etc innan jag köper nått.

Permalänk
Avstängd

jag tycker GTX är värt 2900-3100KR iaf! minst

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Ja, nytt ja.

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Vila i frid

Re: 8800GTX på sweclockers marknad till skyhöga begagnatpriser

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Själv skulle jag högst betala 2000kr för ett 8800GTX.

Vad är problemet? Det är väl bara att köpa ett 8800gtx för 2000, om du hittar något.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lapdance
jag sitter på ett 8800gts 320 0ch ett 8800gt, kan ju bara säga att i spel så är skillnaden knapp märkbar!!!> om man nu inte e ett benchmark freak<
men spel mässigt så skulle jag typ föredra 8gtx sli typ eller ngt liknande för att va nöjd.så folk spring inte benen av er för ett 8gt kort.

Då kan du ju gissa hur stor skillnad det är mellan 8800gt och 3870, vissa vägrar köpa 3870 och sitter med sketetkort i veckor bara för att de villa ha 7 extra fps.
Jag spelade cod4 igår iofs bara 1280x1024 fast det flöt betydligt bättre än med 7900gt och det var riktigt fint också.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Sant.."gammla" kort behåller man.. Man vet aldrig när man behöver ett extra g-kort

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Avstängd

Tycker mig ana en viss avundsjuka över att folk vågar sätta ut ett saftigt överpris och sen uppenbarligen får sålt det för det också.

Är väl bara att gratulera dessa personer till en mycket lyckad försäljning

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

"Problemet" är att folk som inte vet bättre blir lurade. Det finns nog en hel del som kommer till SweC för att "de där pojkarna kan sånt här" och så använder flera den kunskapen för att lura stackare.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

All the power to them.

Man ser ju dagligen folk på Tradera/Blocket/Swec som säljer gamla prylar de använt till samma pris som de kostar i butik.
Sinnessjukt, en ny oanvänd pryl har garantier och är inte överklockat mög som folk vill bli av med. Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att köpa något begagnat som inte är minst halverat pris på. MINST.

Finns det dock folk som betalar nypris för använt skräp så visst - sälj på - den siste idioten är som sagt inte född än.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Avstängd

massa gnäll om vad saker kostar.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Vi på sweclockers är nog förståndiga nog att se om ett pris är prisvärt eller inte och då gör det ju i princip inget om en försäljare sätter vilket ocker pris som helst. Problemet är ju exempelvis på blocket där köparna inte vet vad sakerna är värda och försäljarna gör sig en oförtjänt vinst. Men vi lever i en marknadsekonomi, folk får sätta vilka priser de vill på sina saker.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Nja jag tycker ändå det nya gts är bättre, för även om gtx har en snabbare bus mera minne så är det faktiskt inte så mycket bättre som visa hävdar, dom flesta testen på tomshardware i 1920 upplösningar så skiljde det ju inte mycket fps mellan dom bara några fåtal fps fast kortet har 320 bus vs 256 och 768mb minne vs 512 och det att kortet drar mindre ström behöver 1 kontakt bara och är mycket överklocksvänligt gör det till en vinnare enligt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ytterligheter, bara ytterligheter. Man kan väl ta ut ett skäligt pris istället för att ta ut nypris för kortet. Men du kanske bara kan tänka i ytterligheter eller kände du dig träffad kanske?

Är väll upp till den som köper saker att kolla upp vad saker är värda.
Dom flesta vill väll ha så mycke som möjligt när dom säljer nått.
Och nej jag känner mig inte ett dug träffad.