Permalänk
Medlem

Problem vid start.

Hej jag behöver eran hjälp min bror kom hem med sin dator från lan idag. När han skulle koppla in datorn så råkade han sa han iaf, sätta på datorn och sedan kopplade han in skärmen medans den var på då alltså.
Sen han gjorde detta har inte man kunnat komma in på datorn.

Man kommer till windows börjar laddas sen så efter det så slocknar särmen bara NO SIGNAL. jag har provat återställa windows filerna och starta i felsäkertläge men detta funkar inte. har provat andra skärmar också så de beror inte på skärmen! Vad kan jag göra man ser enda tills windows laddas sen så bara pooff ingen signal.

Kan grafikkortet ha gått sönder pga av detta ?
Är det nån inställning?

Tack för eran tid.
// KLAIN!

Permalänk
Medlem

Testa grafikkortet på en annan dator. annars testa att gå in i felsäkert läge och ta bort drivrutinen och lägg in den på nytt. fall inte det hjälper så installera om windows.

Permalänk

Jag har ett liknande fel. Tog med datorn hem till morsan och farsan över julen och pluggade in deras skärm i min dator. Kör igång och allt verkar funka tills jag är inne i windows. Då slocknar skärmen och det står "signal not supported" om jag minns rätt.
Så jag kollade på ATI's sida (har ett radeon x850xt) och hittade det verkar vara problem med vissa skärmar som t.ex. Acer. Möjligen så kunde det vara något konstigt när man använde DVI-porten.
Den här skärmen har fungerat förut tillsammans med min dator så jag letade på en gammal skiva med drivare och körde igång datorn och körde den i VGA-läge istället för felsäkert läge och då kommer man in i windows så man kan installera om drivaren. Så i mitt fall var det tydligen drivaren som var den felande länken.

Sicket jävla långt svar det blev då

Sen att det skulle gått sönder tvivlar jag på. Har meckat med skärmen när den varit ikopplad otaliga gånger så det borde inte vara någon fara.

Det som är problemet nu är att med den här gamla drivaren så går allt grafiskt så satans långsamt. Någon som vet var man får tag i gamla drivare som inte är allt för gamla?

Edit: Här hittar man tydligen äldre drivare till ATI http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonxprevious-xp.html

Permalänk
Medlem

jag har ett 7900gtx och jag har testat att gå in i felsäkert läge men skärmen dör innan jag kommer in i windows. jag har testat att byta skärm också har kört 3olika. den dör efter windows laddats klart alltså när den blå pluppen åker fram och tillbaka. så jag har ingen aning var dte kan vara. men dte könns konstigt om nått man köper för 4-6k kan gå sönder pga av att man pluggar in ut en skärm.

Permalänk
Medlem

Ifall det står : Signal not supported, är det inte uppdateringsfrekvensen som är för hög då?.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbenu
Ifall det står : Signal not supported, är det inte uppdateringsfrekvensen som är för hög då?.

eller upplösningen?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det står tyvär itne det. det står cable disconnected.

Permalänk

om du har div, prova med Den vanliga anaglo. Jag stänge av windows en gång, och nästa dag, va skärmen död, No singla.

koplade in min data hos min flickvän, in med analog och sen funkade. Jag satte i DIV och whooops så funade de ingen

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Det låter precis som det där med att hz är för höga men jag kan ju inte komma in på windows och ändra dom. Hur ska jag göra?

Permalänk

Istället för att köra i felsäkert läge så väljer du att köra i VGA-läge. Då borde du komma in i windows.