Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ett jabra headset, jag priovade att ta laddaren ifrån det och satte den i väggen och sen i min ps3 dosa, och gissa vad som hände?

Ingenting, varför inte? headsetet kan man ju ladda i usb, så jag trodde man kunde laddat kontrollen med denna laddare som kopplas i vägguttaget. men icke, det hade ju varit smidigt.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
Jag har ett jabra headset, jag priovade att ta laddaren ifrån det och satte den i väggen och sen i min ps3 dosa, och gissa vad som hände?

Ingenting, varför inte? headsetet kan man ju ladda i usb, så jag trodde man kunde laddat kontrollen med denna laddare som kopplas i vägguttaget. men icke, det hade ju varit smidigt.

Kan bero på sladden, jag har själv upplevt att vissa usb kablar som jag kopplar till handkontrollern för att ladda icke fungerar, jag har säkert en 5-6st olika kablar här och några av de vägrar ladda kontrollern fast än de passar.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har också ett jabra headset, det som man fick med warhawk. Grejen är att uttaged på min jabra och sixaxis inte är likadan även om de ser ut så.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har också ett jabra headset, det som man fick med warhawk. Grejen är att uttaged på min jabra och sixaxis inte är likadan även om de ser ut så.

Visa signatur

Bättre än din.

Permalänk
Medlem

Så, köpte ny tvbänk idag...Lirat Uncharted drygt 2 timmar idag, gud vad roligt det är! Får tacka för detta tips ändå jag vart väldigt skeptiskt!

Bild (tasking bild på tvn dock skulle haft uncharted igång )

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk

Nä text tv är mycket bättre

Schysst (stavning?) rigg iallafall. Men en svart PS3 kanske hade passat bättre med TVn och TV-bänken.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

everyone else got blacks...Once you go white you never go back(betoning på vit 360 )

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Har en ps3 nu och allt funkar bra, utom en sak. Ibland när man ska starta spel så blir skärmen bara svart och ingenting händer, man måste stänga av och sedan sätta på konsollen för att man ska komma tillbaka till huvudmenyn. Någon annan som har varit med om detta? Ganska störande är det iaf.

Hänt lite då och då i Uncharted.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Har en ps3 nu och allt funkar bra, utom en sak. Ibland när man ska starta spel så blir skärmen bara svart och ingenting händer, man måste stänga av och sedan sätta på konsollen för att man ska komma tillbaka till huvudmenyn. Någon annan som har varit med om detta? Ganska störande är det iaf.

Har inte hänt mig nån gång ännu men dock frös Uncharted efter mitten i spelet.

Dock hände detta bara en gång.

Permalänk
Medlem

dåså, då var man ägare av Lair då, och jag kan inte begripa VARFÖR det sågades jäms med fotknölarna:)

styrningen är inte så jobbig som recensenter hävdar, dom missade nog bara att om väljer o köra träningen en andra gång får man fördjupning i dom olika momenten:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Japp idag inhandlade man sig sitt åttonde spel till PS3an, Fick bli Ratchet den här gången. Riktigt roligt spel! Fast svårt val mellan det och Guitar Hero 3 =/

Satt o spelade hos grannen på hans nya 40gigare, Vi satt o spelade i någon timme COD4 och ja satte örat jämte konsollen o den lät verkligen inte alls. Om man jämför med min som låter ganska lite ändå men den lät inget alls. Är det så stor skillnad mellan dessa två versioner alltså?

Permalänk
Medlem

ajdå little big planet försenat till hösten 08 tråkigt som fan.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Hedersmedlem

är micarna till "singstar PS3" samma som de till "singstar ps2"?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)

Permalänk
Medlem
Citat:

är micarna till "singstar PS3" samma som de till "singstar ps2"?

ja. fast det ska visst komma trådlösa också tror jag..

/ en demo på "the club" har kommit upp, före USPSN för en gångs skull verkar det.

samt en "S Stardust" demo. spelet har iof funnits länge.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Japp idag inhandlade man sig sitt åttonde spel till PS3an, Fick bli Ratchet den här gången. Riktigt roligt spel! Fast svårt val mellan det och Guitar Hero 3 =/

Satt o spelade hos grannen på hans nya 40gigare, Vi satt o spelade i någon timme COD4 och ja satte örat jämte konsollen o den lät verkligen inte alls. Om man jämför med min som låter ganska lite ändå men den lät inget alls. Är det så stor skillnad mellan dessa två versioner alltså?

Hade ni ljud på när du satte örat emot konsollen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Beror på hur ljudstämmingen i rummet också, hemma hos mig är rummet som mitt ps3 står i helt knäpptyst så det blir bara min ps3 som genererar ljud, när tv är på hör jag knappt mitt ps3 och jag sitter 1,5m ifrån. Märkte också att jag inte hade en defekt ps3a, den ställde om till nivå 2 från 3 efter att jag hoppa ut från ett spel till xmb\o/.

Däremot var jag hos en vän hans rum är 4x3m med en dator på samtidigt och jag hörde absolut inget alls när jag stod precis brevid den.

Visa signatur

Bättre än din.

Permalänk
Medlem

Jaha, då klarade man ut Uncharted idag. Vilket underbart spel! Det är nog en av de bästa spelen jag har spelat. Tog mig 8 timmar och 45 minuter på Hard Hittade bara 26 skatter, hehe

Tog mig nästan två veckor att klara ut spelet =p
Spelade dock inte på flera dagar ibland.

Har börjat lira Ratchet & Clank och hittils är det väldigt kul.

Permalänk
Medlem

har beställt mig en till GH3 kontroll.
hoppas jag får den tills nyårsafton iom att jag ska dra med det på en fest då

edit: men nu blir man sur. inget pain på psn denna veckan heller

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
ajdå little big planet försenat till hösten 08 tråkigt som fan.

Vafalls?! Var har du läst det? Det var inte vad jag ville höra

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gwingis
Beror på hur ljudstämmingen i rummet också, hemma hos mig är rummet som mitt ps3 står i helt knäpptyst så det blir bara min ps3 som genererar ljud, när tv är på hör jag knappt mitt ps3 och jag sitter 1,5m ifrån. Märkte också att jag inte hade en defekt ps3a, den ställde om till nivå 2 från 3 efter att jag hoppa ut från ett spel till xmb\o/.

Däremot var jag hos en vän hans rum är 4x3m med en dator på samtidigt och jag hörde absolut inget alls när jag stod precis brevid den.

nivå 2 och nivå 3? vad är det? hur kollar man det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

nivå 2 och nivå 3? vad är det? hur kollar man det?

varvtal på fläkten (ljudnivå), går inte att kolla utan man märker det bara helt enkelt.

Visa signatur

Bättre än din.

Permalänk
Medlem
Citat:

PS3orna står likadant och det var tyst när ja lyssnade. Den lät verkligen inte nånting alls. Medans min hörs om de är relatvit tyst om man kollar film eller spel.
Det tar en stund innan den hoppar ner till tystläge efter att ha spelat.

Spelat några timmar Ratchet idag, skitskoj spel:)

Permalänk
Inaktiv

blä. min ps3 är stygg. den hoppar upp till läge 3 bara genom att idla..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me
Vafalls?! Var har du läst det? Det var inte vad jag ville höra

Va fan? Hänger du inte med på nyheterna? Alltså, inom spelvärlden
Det var några dagar sen de sa det. Aja, riktigt tråkigt att det är försenat, men hellre ett polerat/bra spel än buggigt/allmänt jobbigt spel.

Satt en stund till med Ratchet & Clank och det är verkligen riktigt kul. Det är till och med bättre än Uncharted, IMO!

Permalänk
Medlem

fick disc error på assassins creed...inte helt felfritt spel men det e iofs inte många spel som e felfria överhuvudtaget

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

PS3orna står likadant och det var tyst när ja lyssnade. Den lät verkligen inte nånting alls. Medans min hörs om de är relatvit tyst om man kollar film eller spel.
Det tar en stund innan den hoppar ner till tystläge efter att ha spelat.

man bör även ta en koll på rumstemperatur, det krävs inte så värst många grader upp eller ner vid en viss gräns för att beteendet ska verka olika.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

varvtal på fläkten (ljudnivå), går inte att kolla utan man märker det bara helt enkelt.

hur vet du att det inte var från nivå två till nivå ett då?

jag har aldrig hört några nivåer från min ps3, den surrar mycket direkt när man startar den sen tystnar den och håller sig tyst.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

min tar typ 5 min till läge 2 sedan ytterligare 10 min till läge 3. Spelar man divx film innan den når läge 3 så stannar den däremot på läge 2

Vilket PSN spel borde man köpa? Finns massa kul för 70 kronor! Och är Omega Dawn värt?

Permalänk
Medlem
Citat:

hur vet du att det inte var från nivå två till nivå ett då?

jag har aldrig hört några nivåer från min ps3, den surrar mycket direkt när man startar den sen tystnar den och håller sig tyst.

Jag märker att min går i 2-3 olika lägen, första lägen där det puttrar på ohörtbart sedan något mellanläge där den låter lite grann sedan har vi "Turbo" läget där den låter som någon deltafläkt i höggsta hugg.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Min låter inte ett smack, endast när jag har spelat en väldigt lång tid så kan man höra en lätt lätt lätt vindström blåsa ur "skorstenen" högst upp. Ändå så har jag den första modellen som kom med emotion engine och alla extra chippen Men iofs dom är nog ändå inte igång när man spelar PS3 spel. Undra hur mycket en sån maskin kommer öka i värde om ett par år? En 60GB NTSC maskin dvs, med i stort sett 100% bakåtkompatibilitet på PS1 och PS2 spel. Funderar på att kanske köpa en extra från ebay i USA och ha den lagrad i garderoben. Det lär ju bli ett fint sammlarobjekt iaf, för jag tvekar faktiskt rätt starkt på att PS4 kommer ha 100% bakåtkompatibilitet på PS1, PS2, och PS3 spel om ens någon bakåtkompatabilitet alls med tanke på "fiaskot" det blivit med PS3:an om man ser på kostnader osv. Så detta är nog sissta chansen för dem som vill kunna föreviga alla sina spelsammlingar!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P