Permalänk
Medlem

Gå upp i vikt

Gott nytt år på er alla!

Jag har väldigt svårt att gå upp i vikt och är rätt lat av mig men nu tänkte jag att det var dags att försöka(seriöst) efter många misslyckanden.

Min nuvarande dagliga kost är:
FRUKOST: te och kanske någon frukt(har svårt att äta på mornarna)
LUNCH(äter inte alltid lunch): random lunchställe
MIDDAG: 9/10 gånger är detta snabbmat

Det jag egentligen vill träna är bröstmuskler samt armmuskler(när jag uppnått resultat kommer jag även träna fler delar av kroppen).

Vad ska man stoppa i sig om dagarna?

Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig

Permalänk
Medlem

Vad väger du? Hur ser din kroppsform ut idag?

När det gäller att gå upp i vikt så kan jag lätt säga att kolhydrater är en av de enklaste sätten, visst godis och chips påverkar men av mina egna erfarenheter sätter sig ris, bröd mycket mer.

Dra upp några favoriträtter och börja ät mycket av det, jag är mat njutare så det skriker om det, jag njuter av mat jag kan typ äta fast jag inte är egentligen hungrig Men aa du behöver inte bli sån grov som jag

Det skulle räcka att du försöker få med lite mer kolhydrater till maten helt enkelt, har du svårt att få ner mat så får du tänja gränser.

Permalänk
Medlem

Vette fan alltså, skulle säga att du ska käka lite oftare på dagarna.
Har 2 polare med liknande problem en är så tun att läkaren sa att han skulle börja svulla rejält men det är oförsändrat fast han trycker i sig mat dygnet runt sen har jag en till kompis som dricker massor med cola, käkar ute och äter chips å senaste tiden så har han gått NER i vikt.

Ett annat alternativ kan vara nå måltidsersättningar som du kan svepa innan lunch eller middag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Vad väger du? Hur ser din kroppsform ut idag?

När det gäller att gå upp i vikt så kan jag lätt säga att kolhydrater är en av de enklaste sätten, visst godis och chips påverkar men av mina egna erfarenheter sätter sig ris, bröd mycket mer.

Dra upp några favoriträtter och börja ät mycket av det, jag är mat njutare så det skriker om det, jag njuter av mat jag kan typ äta fast jag inte är egentligen hungrig Men aa du behöver inte bli sån grov som jag

Det skulle räcka att du försöker få med lite mer kolhydrater till maten helt enkelt, har du svårt att få ner mat så får du tänja gränser.

Jag väger 65kg och är 186cm lång, dvs lång och smal.
Tror fan inte heller på snacks-alternativet, visst lite då och då men inte som alternativ för att gå upp typ 15kg. Då kommer jag se ut som en godisråtta

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Vette fan alltså, skulle säga att du ska käka lite oftare på dagarna.
Har 2 polare med liknande problem en är så tun att läkaren sa att han skulle börja svulla rejält men det är oförsändrat fast han trycker i sig mat dygnet runt sen har jag en till kompis som dricker massor med cola, käkar ute och äter chips å senaste tiden så har han gått NER i vikt.

Ett annat alternativ kan vara nå måltidsersättningar som du kan svepa innan lunch eller middag.

Det där känner jag igen, finns det typ tabletter man kan ta för att kroppen ska ta upp kolhydrater bättre?

måltidsersättningar, är inte det endast för att gå ner i vikt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tattis
Jag väger 65kg och är 186cm lång, dvs lång och smal.
Tror fan inte heller på snacks-alternativet, visst lite då och då men inte som alternativ för att gå upp typ 15kg. Då kommer jag se ut som en godisråtta

Det där känner jag igen, finns det typ tabletter man kan ta för att kroppen ska ta upp kolhydrater bättre?

måltidsersättningar, är inte det endast för att gå ner i vikt?

WTF?! en kloning av mig eller?

Jag har börjat gymma sen ungefär 3-4 Månader sen och märker lite skillnad på bröst/arm muskler.
Äter riktigt dålig lunch varje dag (kebab och pizza) men jag kan fan inte få några fler kilon! Hög ämnesomsättning

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozz_z
WTF?! en kloning av mig eller?

Jag har börjat gymma sen ungefär 3-4 Månader sen och märker lite skillnad på bröst/arm muskler.
Äter riktigt dålig lunch varje dag (kebab och pizza) men jag kan fan inte få några fler kilon! Hög ämnesomsättning

det är du som är en klon av mig (jag tycker synd om dig)
min ämnesomsättning är helt crazy.

Vad finns det för bra träningspass för att träna bröst/arm muskler hemma?(jag har endast hantlar hemma).

Permalänk

Armhävningar.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

det är du som är en klon av mig (jag tycker synd om dig)
min ämnesomsättning är helt crazy.

Vad finns det för bra träningspass för att träna bröst/arm muskler hemma?(jag har endast hantlar hemma).

Push-ups, variera med att ha armarna längre ifrån kroppen och börja gå innåt tills du har händerna ihopp. En annan grej kan vara att kasta sig själv upåt på uppåt vägen och klappa till med händerna snabbt och ta i armarna på golvet igen. Jag förklarar sjukt dåligt hoppas du förstår.

Gör det rätt också:
http://www.ehow.com/how_3190_proper-push-up.html

Permalänk

Skaffa ett gymkort, är lite skillnad på att alla valmöjligheter på ett gym och göra arnhävningar hemma...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grabbar det handlar inte om att ni har hög ämnesomsättning bara för ni kan äta Kebab osv utan att gå upp.

Jag har själv varit i det stadiet, tanig dvs. Och klagade på hög ämnesomsättning. Det är snarare att man äter förlite. Kanske inte på en gång utan förlite om dagarna.
Börja äta på morgonen, tvinga er att äta lite. Böra med en macka och öka i mängd när ni känner att ni klarar av det. Fortsätt så, så kommer kroppen vilja ha frukost tillslut och ni kan inte vara utan det sen.

Sluta ät kebab, hamburgare osv till lunch. Dra till något ställe med husmanskost istället, ät skräpmaten på helgen istället för att minska på det.

Ät var åttonde timme minst, dvs inte ett äpple utan mat. Gärna frukt emellan åt, eller en gainers ( inte full portion utan kör en halv portion av gainers). Ät mycket proteinrikt mat, ha i fokus vad ni sätter i er.
Ät bröd som är mörkt då det mättar bättre och ger mer till kroppen.

Gymkort är också ett tips, dock anser jag att ni måste börja få igång er kost lite först innan ni utsätter er för gym. Kroppen mår inte bra av att träna så mycket den inte får i sig bra med kost.

Skapa gärna en dagjournal över vad ni äter, låter löjligt kanske men det hjälpte mig. Jag kunde se vilka dagar jag struntade i måltider osv. Skärpte mig och nu är jag på väg mot beach 2008, otroligt med tanke på hur tanig jag var.

Permalänk
Medlem

Hmm...sitter i samma sits som er killar
Väger 73 kg (vägde 76 kg 2 månader sen), är 190 cm lång och 18 år gammal. Jag har svårt för att gå upp i vikt trots att jag äter frukost (mackor/yoghurt/mjölk), lunch, middag och typ banan/mandariner varje dag. Till lunch äter jag husmanskost och samma sak till middag. Sen kanske man käkar lite chips/choklad då och då.
Antingen så har jag hög ämnesomsättning eller så är det nått annat som spökar.
Gym tänkte jag börja med nu efter nyår då det är mitt nyårslöfte att komma i form innan beach 2008.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk

Har också svårt att äta frukost men smoothies är grymt! Köp gainer, blanda med yogurt, sen en jävla massa frusna frukter, lägg till lite havre och eventuellt lite linfrö.

Gymma hemma håller inte enligt mig. Det blir inte tillräckligt effektivt och seriöst. Köp ett gymkort som någon tidigare sa. Efter träning så drick alltid en GAINER! Och ät sedan igen inom en timme.

Varför äter du inte lunch? Hur som haver så går det bra att dricka en GAINER till lunchen. Träna så ofta som möjligt och ät ofta och mycket, komplettera med gainers och då kommer se resultat

Permalänk
Medlem

Skräpmatsdieten är fel och innehåller fattigt med bränsle. Åtminstone fel för ökning av muskelvikt, vilket jag tror det är vad ni vill satsa på.

Jag är i samma situation själv. Tog ett rätt stadigt tag kring problemet för ett år sen, men det varade tyvärr inte längre än 3-4 veckor. Sen blev jag sjuk, och efter det tappade jag motivationen lika fort. Lyckades iaf då för första gången gå upp i vikt, tror det var 3kg. Inte mycket kan tyckas, men jag var riktigt stolt.

Idiotiskt nog har jag fallit i en tung svacka där jag inte orkat bry mig om någonting, men det börjar bli dags med förändring på det. Har tröttnat rejält på ens nuvarande liv, och ha dessa samvetesproblem ligga och gnaga hela tiden...

Övriga tips som också är viktiga att tänka på: Planera dagarna. Det är jag värdelös själv på, tyvärr. Men se till att du får rutin på måltider, samt sömn! Och kosttillskott är en hjälpande hand, dock absolut inte nödvändig om man äter rätt och ordentligt.

Mina planer:
* Jag hade tänkt köra en liten mjukstart först. Alkoholen ska jag drastiskt skära ned på, och endast brukas någon helg ibland, eller vid speciella tillfällen.

* Har avinstallerat alla datorspel, som jag ändå har svårt att finna glädje i. Ska bort från datorn så mycket jag bara kan, och endast ha det som en slags avkoppling när jag "förtjänar" det. Brukar ha svårt med detta dock, men att minska datortiden går nog alltid.

* Försöka äta lite mer, men framförallt bättre. Detta har jag tänkt ska bli något successivt.

* Sova bättre. Detta löses med rutiner, maten och lite fysisk aktivitet som promenader till en början, mixat med hantlar etc.

* Skära ner på snusandet. Målet är att sluta helt. När det sker får vi se...

Mitt sista tips till er andra är att inte sätta upp för höga mål heller. Öka även dessa successivt. Jag ska försöka göra så mycket av mina egna punkter som möjligt. Några av dom är jag bergssäkra på att jag klarar, medans andra måste jag vara fokuserad på.

Glöm inte att vi går mot ljusare dagar snart, och att man blir lite piggare automatiskt av bara det. Blev relativt långt och kanske vimsigt inlägg, ursäktar för det.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Har också svårt att äta frukost men smoothies är grymt! Köp gainer, blanda med yogurt, sen en jävla massa frusna frukter, lägg till lite havre och eventuellt lite linfrö.

Gymma hemma håller inte enligt mig. Det blir inte tillräckligt effektivt och seriöst. Köp ett gymkort som någon tidigare sa. Efter träning så drick alltid en GAINER! Och ät sedan igen inom en timme.

Varför äter du inte lunch? Hur som haver så går det bra att dricka en GAINER till lunchen. Träna så ofta som möjligt och ät ofta och mycket, komplettera med gainers och då kommer se resultat

Ditt yogurt-hopkok lät gott
Varför jag inte äter lunch brukar vara för att jag äter frukost för sent när jag inte jobbar och därmed inte är hungrig vid lunch, jag vet att det är dumt men har svårt att sluta upp med det :).

Mycket bra inlägg från alla, tack !

Permalänk
Medlem

Re: Gå upp i vikt

Citat:

Gott nytt år på er alla!

Jag har väldigt svårt att gå upp i vikt och är rätt lat av mig men nu tänkte jag att det var dags att försöka(seriöst) efter många misslyckanden.

Min nuvarande dagliga kost är:
FRUKOST: te och kanske någon frukt(har svårt att äta på mornarna)
LUNCH(äter inte alltid lunch): random lunchställe
MIDDAG: 9/10 gånger är detta snabbmat

Det jag egentligen vill träna är bröstmuskler samt armmuskler(när jag uppnått resultat kommer jag även träna fler delar av kroppen).

Vad ska man stoppa i sig om dagarna?

Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig

I ena andetaget säger du att det är svårt att gå upp i vikt och i andra andretaget att du knappt äter på morgonen och ibland inte lunch, haha!

Det som kommer hända om du bara tränar bröst och armar är att du blir klassad som discogymmare på gymmet och så kommer du få framåtlutade axlar och dålig hållning eftersom du inte tränar ryggen.

http://www.kolozzeum.com/forum/index.php

Gå in där och läs så mycket du kan, finns många väldigt duktiga och erfarna människor där. Lycka till!

//Buck, 62kg är 2005, 75kg 2007

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Re: Re: Gå upp i vikt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
I ena andetaget säger du att det är svårt att gå upp i vikt och i andra andretaget att du knappt äter på morgonen och ibland inte lunch, haha!

Jo jag är medveten om hur dumt det låter, blir steg ett att ändra på.

[QUOTE]Det som kommer hända om du bara tränar bröst och armar är att du blir klassad som discogymmare på gymmet och så kommer du få framåtlutade axlar och dålig hållning eftersom du inte tränar ryggen.[/QUOTE]
Bra att du tog upp det, jag har redan har riktigt dålig hållning så tipset om ryggen är fint.
Angående vad andra på gymmet tycker så bryr jag mig inte så mycket faktiskt.

[QUOTE]http://www.kolozzeum.com/forum/index.php

Gå in där och läs så mycket du kan, finns många väldigt duktiga och erfarna människor där. Lycka till!

[/QUOTE]
trevligt, tack för länken.

Permalänk
Medlem

Koka ägg på kvällen, inmundiga på morgonen! Koka har man inte tid med på morgonen. Går fort att äta, mycket proteiner.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Hedersmedlem

Träna och ät minst sex energirika måltider om dagen. Mycket vit pasta och ris är ett tips. Drick gainerdrinkar efter varje träning. Se till att alltid äta upp allt du har på tallriken. Komplettera gärna med gainerdrinkar varje dag.

Nyckeln är att äta regelbundet.

Ät ät ät, träna träna träna, ät ät ät... tränar du styrketräning är även vila en viktig del i det hela. Vill du gå upp i vikt är ju det att föredra framför konditionsträning.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Ät en riktigt stadig frukost även om du inte är en frukostmänniska.. Bara tryck i dig. Minst 2 varma mål mat om dagen + 2-3 mellanmål. Köp gainer. Ät tills du mår illa i princip. Du vänjer dig.

Är själv 185 cm lång, har vägt 65 kilo sen jag var 16 typ, är 22 nu. Har gått upp till 70kg nu de senaste 3 månaderna. Går slött, men det går (;

Visa signatur

Vetenskap.

Permalänk
Medlem

se bara till att ligga på ett kcal överskott så kommer du automatiskt gå upp i vikt. bara träna bröst och armmuskler säger du.

råder dig att börja på gym och träna hela kroppen då ser du snabbare resultat på just de 2 muskelgrupper du vill ska växa.

nyckeln till att lägga på sig muskler snabbt heter Basövningar så som knäböj marklyft bänkpress, militärpress , chins dips osv har du svårt att äta? försök börja dricka 3liter mjölk om dagen som ett tillskott iställe då dricka brukar vara mycke enklare än att äta!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

behöver inte ens veta vad du väger och hur lång du är för att se att du äter toook för lite.
skulle faktiskt inte förvåna mej om du tom ligger i svält läge.
ät mer och se över kosten innan du ens börjar att fundera på att börja styrketräna(om du inte vill kasta bort tid på ingenting dvs).
för att få muskler så krävs det kcal överskott,inget kcal överskott,inga muskler tyvär.
fast det är mycket mer än så,in på tex www.kolozzeum.com och börja läsa lite,där hittar du svaren på allt du funderar över och på hur du får resultaten du är ute efter.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ägg och gröt på morgonen, skaffa sig ett fysiskt kneg som att gräva diken eller sortera containrar, äta lunch som äggsmörgås, banan och rostbiff, arbeta lite mer, hem och äta mellis som gröt eller skinkmackor, sen ta det lugnt och vara med polare, sen äta middag som linssoppa eller spagghetti med kötfärssås, städa litegrann och diska, sen ta det lugnt och kanske lite sex med pojk/flickvännen och sen sova.

Repeat if day=even and not helg else
goto gym

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ersätt aldrig måltider med gainers. Gainers är bara ett tillskott!

Men gör upp en plan. Försök att tvinga dig hålla den i 2-3 veckor sen sitter den. Ta det lugnt på gymmet ifrån början, börja på något ställe där du får gå med en personligtränare första gången och säg vad du har för mål. Dom är sjukt bra att ha med att göra och hjälper dig då det är deras jobb.

Skaffa en riskokare, mitt bästa köp 2007 inom köksmaskiner

Många har skrivit grymt med tips, bara ta åt dig och försök!

Tips är att ta helkroppsbilder också, nej det är inte gayigt, utan det är sjukt bra när du ser att du börjar få resultat. Jävligt peppande. Inte för att du ska bli kroppsbyggare men att bara få se att det blir resultat över det hela får dig på såå bra motivation.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Du måste vara riktigt smal Jag ligger på 74kg och är 187cm lång och jag tycker att jag är tanig

Att du är lat och kanske inte rör dig så mycket gör ju att du inte direkt har nån aptit och du äter inte mycket. Men börja röra på dig och träna lite så kommer det

När jag tränade så åt jag som ett djur, innan jag började träna åt jag inte särskilt mycket heller, och väldigt oregelbundet.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk

*EDIT* Menade förstås när jag skrev "GAINER till lunchen" att du skulle ta den utöver lunchen du äter

Permalänk

Jag rekommenderar att gå upp och ner i omgångar. Hade själv liknande kroppsbyggnad men gick sen upp ca 8 kilo på två månader och då börjar man märka att man blir lite fet så går man ner några kilo sen upp igen. Funkar väldigt bra för fysiken i och med att man styrketränar medan man går upp i vikt och konditiontränar när man går ner. Att börja på nån oredentlig sport är ju också väldigt bra för att få bra fysik.

Visa signatur

Lian-Li PC7 V3 scand | Intel E6750 @ 3.6 GHz | Gigabyte P35 DS3 | Corsair 2x1024 mb PC6400 Cl4 | Corsair 520w | Scythe Infinity | Inno3d 8800gts 320 mb @ 621/918/1512 | WD 500gb AAKS |4 x Nexus "real silent" | Scythe KamaMeter |

Tempz:proc: ~40 idle, ~70 load, graf: ~60 idle, ~75 load

Permalänk
Medlem

Har inte läst vad de andra skrivit, men du kan börja med
Frukost: Havregrynsgröt, 2 port +macka
10-tiden: frukt, macka?
lunch: ät tills du spyr
middag: (om sent, ät macka när du kommer hem) ät tills du spyr, och det spelar egentligen ingen roll vad du äter, bara du äter så du mår riktigt illa
kvällskäk: 2 port havregrynsgröt igen + alt macka

Sen börjar du träna samtidigt så kommer du automatiskt börja äta mer, sätt upp ett ordentligt pass som du följer.
Men du måste verkligen tycka att det är kul att träna för att uppnå något, det räcker inte att du drar dit och lyfter lite skrot, eller springer, du måste tycka det är kul.

Permalänk
Medlem

tihi, väger runt 53kg och är ca 173cm lång så man kan nog kalla mig smal också ^^

fast iofs håller jag på och tränar en del löpning eftersom jag är orienterare:D

ett tips som jag tror någon redan nämnde är att öka träningen succesivt, om du t.ex. skulle börja att träna på gym 3 dagar i veckan kommer du antagligen tröttna rätt så snabbt. sen träna rätt alltså att fråga efter hjälp är ett bra förslag har jag hört så att du lär dig övningarna rätt och sist men inte minst så skulle jag rekomendera att skaffa någon att träna med, det tror jag är viktigt så att man har någon att prata med under träningspassen, kan nog bli lite tråkigt annars och då kan man även peppa varandra att gå på träningarna även när man inte känner för det. Det är även rätt skönt efteråt man tränat

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haesil
tihi, väger runt 53kg och är ca 173cm lång så man kan nog kalla mig smal också ^^

fast iofs håller jag på och tränar en del löpning eftersom jag är orienterare:D

ett tips som jag tror någon redan nämnde är att öka träningen succesivt, om du t.ex. skulle börja att träna på gym 3 dagar i veckan kommer du antagligen tröttna rätt så snabbt. sen träna rätt alltså att fråga efter hjälp är ett bra förslag har jag hört så att du lär dig övningarna rätt och sist men inte minst så skulle jag rekomendera att skaffa någon att träna med, det tror jag är viktigt så att man har någon att prata med under träningspassen, kan nog bli lite tråkigt annars och då kan man även peppa varandra att gå på träningarna även när man inte känner för det. Det är även rätt skönt efteråt man tränat

Det där med att tröttna är väldigt individuellt. Många trodde att jag skulle tröttna redan efter någon månad men jag kör fortfarande tre gånger i veckan och har gjort så i snart ett år, har heller inga planer på att sluta. Har ökat 10 kg i vikt vilket syns. Det gäller att ha rätt inställning och inte ge upp. När man börjar se resultat blir det ännu mer motiverat och man ger verkligen allt. Så var det för mig.

Träningspartner är som sagt ett tips. Men flamsa inte runt och lek på gymmet. Väldigt irriterande för de andra som tränar och dessutom ger det er ingenting. Peppa varandra så blir det roligare och ni ger mer.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Det där med att tröttna är väldigt individuellt. Många trodde att jag skulle tröttna redan efter någon månad men jag kör fortfarande tre gånger i veckan och har gjort så i snart ett år, har heller inga planer på att sluta. Har ökat 10 kg i vikt vilket syns. Det gäller att ha rätt inställning och inte ge upp. När man börjar se resultat blir det ännu mer motiverat och man ger verkligen allt. Så var det för mig.

Jo, jag antar att det är väldigt individuellt vilket jag tror beror på vilken motifikation man har. kan bara instämma med det du skrivit och grattis till din ökning

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||