Permalänk

känner en polare som dricker typ 2l cola nästa varje dag, o äter chips dagligen godis o snusar o allt, han e arbetslös o de ända han gör om dagarna är o sitter framför datorn o spelar wow o käkar mat o godis, tränar aldrig lr nåot sånt!

Och jag lovar han är hur spinkig som hälst!, han kan inte bli fet! Helt sjuk!
Och han har ingia sjukdommar lr något sånt...

Själv gick jag upp ca: 8 kilo nu under julen o nyår
haha, men har börjat träna nu

mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
känner en polare som dricker typ 2l cola nästa varje dag, o äter chips dagligen godis o snusar o allt, han e arbetslös o de ända han gör om dagarna är o sitter framför datorn o spelar wow o käkar mat o godis, tränar aldrig lr nåot sånt!

mvh

8 kg, jul-nyår? 1+(1/8) kg / dag? Antingen så har du sjukt dålig normalförbränning. Eller så åt du som 5 hästar tillsammans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas

mvh

Det där säger ju ingenting. Klart han fortfarande är spinkig om man han inte äter någon mat. De som blir tjocka är de som "dricker typ 2l cola nästa varje dag, o äter chips dagligen godis o snusar o allt" och samtidigt äter 4 mål mat om dagen. Kan inte bli fet, klart han kan men det är svårt om man inte äter.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
8 kg, jul-nyår? 1+(1/8) kg / dag? Antingen så har du sjukt dålig normalförbränning. Eller så åt du som 5 hästar tillsammans.

ja de var under hela december månad typ =D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Grabbar det handlar inte om att ni har hög ämnesomsättning bara för ni kan äta Kebab osv utan att gå upp.

Jag har själv varit i det stadiet, tanig dvs. Och klagade på hög ämnesomsättning. Det är snarare att man äter förlite. Kanske inte på en gång utan förlite om dagarna.
Börja äta på morgonen, tvinga er att äta lite. Böra med en macka och öka i mängd när ni känner att ni klarar av det. Fortsätt så, så kommer kroppen vilja ha frukost tillslut och ni kan inte vara utan det sen.

Sluta ät kebab, hamburgare osv till lunch. Dra till något ställe med husmanskost istället, ät skräpmaten på helgen istället för att minska på det.

Ät var åttonde timme minst, dvs inte ett äpple utan mat. Gärna frukt emellan åt, eller en gainers ( inte full portion utan kör en halv portion av gainers). Ät mycket proteinrikt mat, ha i fokus vad ni sätter i er.
Ät bröd som är mörkt då det mättar bättre och ger mer till kroppen.

Gymkort är också ett tips, dock anser jag att ni måste börja få igång er kost lite först innan ni utsätter er för gym. Kroppen mår inte bra av att träna så mycket den inte får i sig bra med kost.

Skapa gärna en dagjournal över vad ni äter, låter löjligt kanske men det hjälpte mig. Jag kunde se vilka dagar jag struntade i måltider osv. Skärpte mig och nu är jag på väg mot beach 2008, otroligt med tanke på hur tanig jag var.

vissa har faktiskt hög ämnesomsättning, finns tex 1 på jobbet som är smal och han äter MYCKET och hela tiden, är det inte mat så är det bullar godis eller något annat.
har själv hög ämnesomsättning och kan äta ohyggliga mängder mat, dock har jag börjat gå upp lite nu, kan bero på att jag käkar mer godis nuförtiden.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Självklart har vissa det. Men nu gick jag efter det han skrev och det är verkligen inte hög ämnesomsättning, utan bara fruktansvärt dålig kost.

Permalänk
Medlem

Den här veckan drar jag igång
Dagens frukost: 1 macka med leverpastej, Havregryns-gröt, juice, 2 ägg, te

och när jag kommer hem ska jag börja träna och sätta på fin musik. Hade eg. tänkt gå upp vid 6 och träna men jag kände att det inte hade gått (:

Permalänk

Jag hade samma problem. Jag är själv 185 cm och väger nu ca 67 kg. Jag opererade bort en tand och kunde bara dricka fil och yoghurt i några veckor. Det gjorde att jag gick ner avsevärt och jag vägde som minst 56 kg. Då var jag verkligen smal, mycket beror juh såklart på att jag förlorade massa vatten i kroppen. Även efter att jag börjat kunna käka normalt, så var det svårt att gå upp i vikt och då bestämde jag mig att börja träna och det kan man väl säga har varit min räddning.
Man blir grymt hungrig efter man tränat och därför börjar man käka som en häst. Jag har gått upp cirka 10 kg på ett halvår, vilket jag tycker är väldigt mycket. Jag kommer nog stanna vid cirka 70 kg och sedan börja byta ut fettet mot muskler.

Lycka till

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Re: Gå upp i vikt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tattis
Gott nytt år på er alla!

Jag har väldigt svårt att gå upp i vikt och är rätt lat av mig men nu tänkte jag att det var dags att försöka(seriöst) efter många misslyckanden.

Min nuvarande dagliga kost är:
FRUKOST: te och kanske någon frukt(har svårt att äta på mornarna)
LUNCH(äter inte alltid lunch): random lunchställe
MIDDAG: 9/10 gånger är detta snabbmat

Det jag egentligen vill träna är bröstmuskler samt armmuskler(när jag uppnått resultat kommer jag även träna fler delar av kroppen).

Vad ska man stoppa i sig om dagarna?

Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig

Det jag egentligen vill träna är bröstmuskler samt armmuskler(när jag uppnått resultat kommer jag även träna fler delar av kroppen)

Okej. Tänk på att om du tränar brösten för mycket, så kommer din rygg bli svagare och då kommer lixom din överkropp tryckas fram för att ryggen inte kommer orka hålla en stadig hållning, och då ser man ut som en gorilla.

Som sagt, du borde skaffa gymkort, mycket mer att välja där och effektivare än att träna hemma utan redskap.

De muskler du vill träna:

Bröst: Breda armhävningar.

Armmuskler: (dvs triceps, biceps) Dips för triceps, tighta armhävningar går även.
För biceps kan du om du inte har en skivstång, ta en pinne och göra curls medan en kompis håller emot när du drar upp den mot kroppen.
Om du inte har tillgång till det så kan du köra pull ups. Detta tränar även ryggen, ju tightare du har händerna ju mer biceps är det, ju bredare du har desto mer rygg används.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Jag hade samma problem. Jag är själv 185 cm och väger nu ca 67 kg. Jag opererade bort en tand och kunde bara dricka fil och yoghurt i några veckor. Det gjorde att jag gick ner avsevärt och jag vägde som minst 56 kg. Då var jag verkligen smal, mycket beror juh såklart på att jag förlorade massa vatten i kroppen. Även efter att jag börjat kunna käka normalt, så var det svårt att gå upp i vikt och då bestämde jag mig att börja träna och det kan man väl säga har varit min räddning.
Man blir grymt hungrig efter man tränat och därför börjar man käka som en häst. Jag har gått upp cirka 10 kg på ett halvår, vilket jag tycker är väldigt mycket. Jag kommer nog stanna vid cirka 70 kg och sedan börja byta ut fettet mot muskler.

Lycka till

10 kg på ett halvår är mycket, grattis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos [/B]

...
tack för tipsen!, det blir nog gymkort om ngra veckor.. vill bara komma igång någorlunda först.
Körde mitt första pass igår och det är skrämmande vad lite man orkar

EDIT: Det här med gainer, jag har köpt ngt som heter GainerMax(eller ngt liknande från ica, blå förpackning) och undrar om den går att ta istället för lunch eller för att kompletera lunch?. Sedan undrar jag om det är stor skillnad på olika sorters Gainers?

tack återigen