Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk

kollade på bilderna på heavy rain och crysis. I heavy rain ser man blodådrorna (eller vad det är) i ögonen, vilket man inte gör i crysis...
Fast två bilder precis vid ansiktet på en person är lite för lite för att man ska kunna jämföra på ett bra sätt.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
kollade på bilderna på heavy rain och crysis. I heavy rain ser man blodådrorna (eller vad det är) i ögonen, vilket man inte gör i crysis...
Fast två bilder precis vid ansiktet på en person är lite för lite för att man ska kunna jämföra på ett bra sätt.

hmm, den ifrån HR ser man även fräcknar på näsan med, dock är huden lite väl glansig kanske?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Jojo, Men okej det snyggaste konsolspelet då, var väll lite otydlig. Palla jämföra med ett spel dom du behöver en 15k dator med dubbla 8800GTX för att kunna maxxa. Känns inte så jätter relevant.

Måste man alltid ha den högsta grafiken? Ni måste tänka på att Killzone 2 är ett jävla trångt spel, du måste följa en gång, inget annat. Crysis är ett helt öppet spel, med View Distance upp till 16km.

Jag körde Crysis på High (Shader på Medium) @ 1280 x 1024 (mer pixlar än 720p) och fick 40-70 FPS. Datorn kostade inte ens 10,000.
Vad behöver man för att kunna maxxa Killzone 2? Ett PlayStation 3 (4,000 - 5,000) + en HDTV som säkerligen kostar mer än ett PlayStation 3.

Men, visst, grafik gör inte ett spel. Crysis sög riktigt ordentligt i gameplay. Det var så trisst. Jag hoppas att det inte händer samma sak i Killzone 2.
En sak jag gillar ordentligt också. Är att det känns som en film, det finns ingen HUD när du springer runt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Måste man alltid ha den högsta grafiken? Ni måste tänka på att Killzone 2 är ett jävla trångt spel, du måste följa en gång, inget annat. Crysis är ett helt öppet spel, med View Distance upp till 16km.

Jag körde Crysis på High (Shader på Medium) @ 1280 x 1024 (mer pixlar än 720p) och fick 40-70 FPS. Datorn kostade inte ens 10,000.
Vad behöver man för att kunna maxxa Killzone 2? Ett PlayStation 3 (4,000 - 5,000) + en HDTV som säkerligen kostar mer än ett PlayStation 3.

Men, visst, grafik gör inte ett spel. Crysis sög riktigt ordentligt i gameplay. Det var så trisst. Jag hoppas att det inte händer samma sak i Killzone 2.
En sak jag gillar ordentligt också. Är att det känns som en film, det finns ingen HUD när du springer runt.

men om du har HDtv kan du även se hdfilmer;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
men om du har HDtv kan du även se hdfilmer;)

Nope, omöjligt! Det är en myt!

Permalänk
Medlem

aj då, nu känner jag mig lurad.. man behöver alltså ingen skärm till en PC?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
aj då, nu känner jag mig lurad.. man behöver alltså ingen skärm till en PC?

Precis Du är minsann snabb på att förstå!

Men, visst, man behöver också en bra skärm till datorn och det brukar kosta 3,000 eller mer. Det går även att ha en sån skärm till sitt PlayStation 3.

Varför köpte jag ett PlayStation 3? Jo, Gran Turismo är en anledning. Uncharted, Ratchet & Clank, Final Fantasy, Metal Gear Solid är bara en bonus.

Jag köpte den även för att slippa uppgradera datorn hela tiden.

HDTV + PlayStation 3 = 5 - 10 år.
PC + HD Monitor = Bara några år. Datorn håller bara två år om man vill ha hyffsade grafik inställningar, men PC monitorn räcker längre och det är bra att det gör det.

Det är även bättre känsla att sitta och spela på konsol. Sitta och slappa i en fåtölj med Surround Sound.
PC = Kontorsstol + 2.1 (De flesta fall, tror jag)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Uhm, hur kan du veta det? Det har mig veterligen bara släppts en trailer.
Det är nog ganska nyttigt att hålla nere förväntningarna, Killzone var ju en total flopp och dom har nog knappast blivit så mycket bättre sen dess.

Först säger du "hur kan jag veta det" och i samma inlägg skriver du "Killzone var ju en total flopp och dom har nog knappast blivit så mycket bättre sen dess". Då säger jag, hur kan DU veta det? För mig veterligen har de bara släppts en trailer

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Först säger du "hur kan jag veta det" och i samma inlägg skriver du "Killzone var ju en total flopp och dom har nog knappast blivit så mycket bättre sen dess". Då säger jag, hur kan DU veta det? För mig veterligen har de bara släppts en trailer

Vafan, du läser för noga.
Visst finns det en chans att dom ryckt upp sig, men tyvärr brukar ju dom flesta spelföretagen harva på i samma gamla mönster utan att hitta på något nytt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim

Det är sprutcevig, han är negativ hela tiden.;)

Det jag sett av KZ2 verkar vara riktigt schysst med najs spelkänsla. Hoppas på någorlunda online läge med, och co-op:)

Ja saknar julsmileys:(

Permalänk
Medlem

var snäll mot Spruce nu, han bär blått sorgband. då är det ok att vara lite tjurig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Precis Du är minsann snabb på att förstå!

Men, visst, man behöver också en bra skärm till datorn och det brukar kosta 3,000 eller mer. Det går även att ha en sån skärm till sitt PlayStation 3.

Varför köpte jag ett PlayStation 3? Jo, Gran Turismo är en anledning. Uncharted, Ratchet & Clank, Final Fantasy, Metal Gear Solid är bara en bonus.

Jag köpte den även för att slippa uppgradera datorn hela tiden.

HDTV + PlayStation 3 = 5 - 10 år.
PC + HD Monitor = Bara några år. Datorn håller bara två år om man vill ha hyffsade grafik inställningar, men PC monitorn räcker längre och det är bra att det gör det.

Det är även bättre känsla att sitta och spela på konsol. Sitta och slappa i en fåtölj med Surround Sound.
PC = Kontorsstol + 2.1 (De flesta fall, tror jag)

hmm.. det jävliga med sarkasm är att nån tok ibland har utrustat andra också med rackets.

nja, min nyaste skärm fick jag vackert punga ut 5 papp för, och den funkar inte alls med PS3. (iof är den inte lysande för PC-spelande heller, vilkat jag iof igen inte ägnar stor tid åt) poängen var hursomhelst bara att denna trend att räkna in en sak som obligatorisk för en sak som behöver den inte gäller en annan, vilket blir ännu mer ironiskt när den ena som faktiskt kan fungera mer oberoende ändå lyckas hamna i helt fel ända av argumenten.

köpt det Japanska alltså? vi får la vänta minst till April annars har jag för mig..

jag orkar inte ens med den eviga prestandajakten längre, kändes aldrig som det fungerade optimalt oavsett hårdvara ändå. hara man bara ett val slipper man den där gnagande missnöjeskänslan dessutom.

just de senaste åren har iof en del mer hänt på TV-avdelningen känns det som (iom att den är nyare troligen) en gammal TV känns sämre än en gammal monitor just nu, men det kommer nog jämna ut sig på sikt. datorn i sig räknar jag bort då jag bara uppgraderar det kräket rejält vart 5:e år eller så (max) av tidigare anledning.

varierar säkert lika. vissa skriver ju att de vill sitta pinnrakt och fokuserat även för TV-spelande. själv halvligger jag oavsett om jag fotoshoppar eller spelar tetris..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör PS3 och dator på samma skärm, 26"sony s3000. Kör med hdmi->dvi från dator, kostade 8000 och jag är jäkligt nöjd. Tror den kommer hålla en bra tid framöver!

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

hur får man in Musik på PS3ans hårddisk?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
hur får man in Musik på PS3ans hårddisk?

från CD eller minneskort osv?

triangelknappen är det magiska universalsvaret på det mesta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

från CD eller minneskort osv?

triangelknappen är det magiska universalsvaret på det mesta.

finns inget minneskort utag på 40-gb versionen..

går det med Extern HDD? via USB?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Installera Tversity på din dator och börja streama grejer, bara att kopiera efter det då.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

det borde funka med extern hårddisk.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Vafan, du läser för noga.
Visst finns det en chans att dom ryckt upp sig, men tyvärr brukar ju dom flesta spelföretagen harva på i samma gamla mönster utan att hitta på något nytt.

Alla är inte som EA. Kolla på Polyphony Digital, de har kört med Gran Turismo i tio år nu men de förbättrar och lägger in nya funktioner i varje utgåva.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Det är sprutcevig, han är negativ hela tiden.;)

Det jag sett av KZ2 verkar vara riktigt schysst med najs spelkänsla. Hoppas på någorlunda online läge med, och co-op:)

Ja saknar julsmileys:(

Yep, de har även lagt in lite små detaljer som man inte märker. När man laddar sitt vapen så fokuserar bilden lite mer på vapnet. Det är ett exempel

Citat:

hmm.. det jävliga med sarkasm är att nån tok ibland har utrustat andra också med rackets.

nja, min nyaste skärm fick jag vackert punga ut 5 papp för, och den funkar inte alls med PS3. (iof är den inte lysande för PC-spelande heller, vilkat jag iof igen inte ägnar stor tid åt) poängen var hursomhelst bara att denna trend att räkna in en sak som obligatorisk för en sak som behöver den inte gäller en annan, vilket blir ännu mer ironiskt när den ena som faktiskt kan fungera mer oberoende ändå lyckas hamna i helt fel ända av argumenten.

köpt det Japanska alltså? vi får la vänta minst till April annars har jag för mig..

jag orkar inte ens med den eviga prestandajakten längre, kändes aldrig som det fungerade optimalt oavsett hårdvara ändå. hara man bara ett val slipper man den där gnagande missnöjeskänslan dessutom.

just de senaste åren har iof en del mer hänt på TV-avdelningen känns det som (iom att den är nyare troligen) en gammal TV känns sämre än en gammal monitor just nu, men det kommer nog jämna ut sig på sikt. datorn i sig räknar jag bort då jag bara uppgraderar det kräket rejält vart 5:e år eller så (max) av tidigare anledning.

varierar säkert lika. vissa skriver ju att de vill sitta pinnrakt och fokuserat även för TV-spelande. själv halvligger jag oavsett om jag fotoshoppar eller spelar tetris..

Hehe Jag stör mig på när inte folk förstår sarkasm (*Host* min mamma).

Hehe, yep.

Yep, jag köpte den japanska versionen av Gran Turismo 5 Prologue.

Jo, det är riktigt jobbigt att ha bra hårdvara hela tiden och jag fattar inte hur folk kan gå och lägga 6,000 på ett nytt grafikkort. Det är helt löjligt.
Jo, det är skönt att man slipper den

Jo, det har hänt betydligt mer de senaste åren. Dessa upplösningarna på TV apparaterna kommer hålla ett bra tag nu. Det dröjer innan nästa upplösning kommer.

Jo, klart att alla vill sitta olika.
Jag sitter lite både och när jag spelar konsol. Ibland lutar jag mig bakåt och fötterna upp på en pall. Ibland sitter jag upp (alltså, lutar inte ryggen bakåt) och har fötterna på golvet (för att fokusera mer).

Citat:

finns inget minneskort utag på 40-gb versionen..

Yep, jag vet dock inte om det funkar med NTSC.
USB-minne funkar perfekt. Kom ihåg att trycka Triangle och sen Show all/Visa alla.

Permalänk
Medlem

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3165334
Wohoo! Darth Vader kommer bli skoj att spela med.

Permalänk
Medlem

Woho, igår köpte jag mig en ps3 60gb svensk verre =D
Så nu tänkte jag kolla med er om ni kan skriva allt man behöver veta för att komma igång på ett bra sätt, t ex med dator <-> ps3, och andra bra inställningar och användbara/roliga saker.

/Tack på förhand.

Visa signatur

"I never saw a wild thing sorry for itself. A bird will fall frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself."

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan bekräfta att det fungerar då jag har en NTSC maskin.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

hehe vi kommer kanske att få vib ribbon på psn
http://ps3.qj.net/PEGI-rates-Vib-Ribbon-could-hit-European-PS...

skulle iofs vara roligast emd en nyversion som stödjer användandet av tex mp3 filer.

http://ps3.qj.net/CES-2008-LittleBigPlanet-video-hints-public...
möjlig public beta på LBP (han säger det i slutet av klippet)

http://ps3.qj.net/CES-2008-LittleBigPlanet-may-get-R-rated-co...
det kan också bli så att folk skapar snusk i speleet

aja det blir till att kolla deras hemsida dagligen för mer info om möjlig beta.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk

Värdelöst, lyckas verkligen inte få Tversity + .mkv att fungera.

Installerade CoreAVC som vad jag förstått är enda rätta för Dual Core men får bara File corrupted när jag försöker dra igång .mkv filer.

Har ändrat i services.

Drar jag in CCCP packet så fungerar vissa och ibland får jag Data corrupted. Men då har jag inget Dual Core stöd.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

Lånade hem CoD4 av en kompis, Jäklar va snyggt de är asså:) Grymt skoj MP med:)

Permalänk
Medlem

har klarat 60% utav Uncharted Drake's Fortune under 4 timmar 56min
är nog ett av de bästa spelen jag spelat på Mycket länge!

skulle dock behlöva ny TV sitter med en TV som är typ 10år gammal behöver en LCD eller plasma (HD ofc )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ne nu har man börjat tröttna på wow (igen)
så jag funderar på antingen cod4, heavenly sword eller uncharted. vilket av spelen är bäst tror ni.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
ne nu har man börjat tröttna på wow (igen)
så jag funderar på antingen cod4, heavenly sword eller uncharted. vilket av spelen är bäst tror ni.

hmm Cod 4 har jag klarar på PC, samt spelat lite matcher online. det är ett mycket roligt spel, men jag tycker nog att uncharted är bätre. det beror lite på vad man tycker om. men uncharted är ett Mycket bra köp, (det ä i ock för sig Cod4 också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har spelat igenom både cod4 och uncharted och båda är mycket bra, men jag har nog aldrig suttit så klistrad framför ett spel som jag gjorde med uncharted.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Cleesox:
Jag lånade hem COD4 av en kompis på PS3 igår. Har redan klarat av SP delen på dator så nu kör ja MP på PS3an, Skitskoj spel! Köp de:)

COD4 har betydlit bättre hållbarhet än Uncharted lär ha!