Permalänk
Medlem

Ny bärbar 12 eller 13"

Är på jakt efter en ny bärbar dator.

Ska inte använda den till spel utan mest surf, musik osv.

Den får gärna gå att koppla ihop med min LCD tv.

Har tittat på 2 st som verkar lovande. Dels Dell M1330
och den här: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASF9S-2P0...

Vilken hade ni valt av dessa 2?

Dellen blir en 2.0Ghz med nvidia kortet och 2 gig i minne.

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Skulle lätt tagit Dell ifall man inte spela. Den är grymt mycket snyggare än Asus.

Permalänk

Just nu är det helt otroligt pris på Dellen också. Bäställ innan den 9e så får du massor med rabatter och gratis frakt (fram till 30 jan). Se M1330 tråden för den senaste 15% rabattkoden.

Priset blir ca. 8750kr med de spec du skrev. Riktigt bra!

Visa signatur

Silverstone SG05B | GigaByte H67 | 2500K | Patriot Pyro SE 120Gb |8GB Corsair XMS3 | Samsung P2450H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av introstand
Just nu är det helt otroligt pris på Dellen också. Bäställ innan den 9e så får du massor med rabatter och gratis frakt (fram till 30 jan). Se M1330 tråden för den senaste 15% rabattkoden.

Priset blir ca. 8750kr med de spec du skrev. Riktigt bra!

Tack för infon! Ska genast kolla upp detta..

Permalänk
Medlem

köp en mac book.... vackraste datorn som finns och operativsystemet äger..... sen kan man också köra två operativsystem så du kan spela lite på den...... snygg och kvalité

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Jag skulle helt klart tagit Asusen. 12" är ett riktigt skönt format och den har troligtvis bättre byggkvalité än dellen.

Permalänk
Avstängd

Om du bara ska surfa och se på lite film så kanske Acer 6252 kan vara något? Köpte en sådan till mig själv innan jul och jag är rätt nöjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Jag skulle helt klart tagit Asusen. 12" är ett riktigt skönt format och den har troligtvis bättre byggkvalité än dellen.

Knappast bättre. Dessutom får du större bildyta med xpsen. Min XPS är 31.5 cm med 13.3 tum medan asusen är 31cm med 12". Eftersom man mäter tummen på diagonalen och en tum motsvarar 2.54cm så får man rätt mycket mer bild/storlek med dellen. (Detta syns ganska tydligt på asusen då den har en tjock ram runt skärmen).

Permalänk

Jag lånar tråden lite istället för att skapa en ny =O

Jag ska köpa en ny laptop på 12,1" och den ska vara i billigaste laget (dock ingen Acer).

Har hittat denna LG på Dustin som jag tycker verkar vara riktigt prisvärd:
http://www.dustinhome.se/pd_5010111464.aspx

Jag gillar designen på LGs datorer men vad som är riktigt positivt är att det sitter ett helt okej grafikkort i den, ATI Radeon X1350 128 MB.

Datorn är endast tänkt att surfa och skriva skolarbeten med och möjligvis spela något gammalt spel, och då är den väl ett bra köp som jag ser det.

Ser ni något negativt med den altertativt en annan dator för liknande pris som är mer prisvärd?

Mvh
Kim

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt den LGn och jag är riktigt nöjd med den.

Det är min första laptop så jag har inget att jämföra med iofs, men såhär är min uppfattning av den:

Den är lite större än man tror men inget som stör mig nämnvärt, tangenterna är fullstora och riktigt trevliga, Vista funkar fint för mig än så länge, inte märkt några prestandabekymmer, fast jag har inte gjort så mkt med den än heller

Skärmen är riktigt skarp, dock lite dåliga betraktningsvinklar i höjdled, men inget som stör mig.

Den blir inte speciellt varm och den är riktigt tyst. Pekplattan funkar klanderfritt och är riktigt trevlig att ha å göra med

Vidare så ligger det i princip inga skräpprogram på den alls. LG har lagt in 4 program, som man i princip kan ta bort eller stänga av om man vill. Jag tycker dock om funktionaliteten de ger så jag kör med dem, utom förstoringsglaset som känns onödigt. Inga trialware eller nåt på den vilket är riktigt nice. Sen tror jag att en av dvd-skivorna som kom med endast innehöll Vista vilket heller inte är så tokigt i så fall.

Provade spela ut2004 på den förut, den körde 1280x800 (native) med alla inställningar på normalt med 40 fps på en större utomhusbana, vilket räcker gott och väl för mig som inte spelar några nya spel direkt.

Så, det är väl vad jag kommer om den just nu. Har inte provat hur länge batteriet håller än dock.

Vill du veta nåt mer om den så är det bara att fråga.

Kan vara värt att tänka på att det är en Core Duo i den, inte Core 2 Duo, men jag tycker prestandan har varit toppen såhär långt så jag bryr mig inte