Permalänk
Robot

ReDoZzEr

Här är ett chassi som jag bygde om fick använda lite delar från två andra chassin som låg i pappas garderob för att kunna fullborda projektet. Jag har jobbat mest i pappas verkstad och lite i skolan.Detta är bara slutresultatet men bilder på bygget kommer på byggloggen senare om jag har tid. Lacken är nog det dyraste på chassit, ajja och fläkten som sitter där fram. Lacken kostade 3600kr och fläkten kostade ca 350kr (kompispris). Lacken hetet MIPA V.I.P Gemini Pearlcent special coat som är en lack som kan byta från alla möljiga nyanser i ljus från röd till orange, grön, lite violett. De okunniga brukar kalla lacken för "kameleont lack". Sen har jag sågat ut sidorna och och lagt på hålad rostfriplåt med ett filter bakom för att undvika att massa damm faller in i datorn. Jag sågade ut båda sidorna för att man vill ha lite variation och bara en sida hela tiden, så när man e sugen på den andra så e det bara att byta. Sen fick jag även modda takluckan och la sportgrill som man egentligen använder till att ha på bilars kofångare men den blev maffig med det. Samma sak gjorde jag även med fronten, men det kommer att bli vattenkylning på den så en dubbelradiator kommer att sitta där med två 120mm fläktar den speciella som jag berättade om. Den andra har inhandlas tillsammans med två blåa och två vita dioder. ska modda den som den förra. Ska ha blå,vit,blå,vit dioder radade på det såttet, får borra och limma dioderna på fläkten, det är även viktigt att justera så man får den häftiga ljusböjningen. ajja men kolla in och rösta, svar och frågor får ni gärna komma med.

Besök albumet: ReDoZzEr av ReDoZz

Permalänk
Medlem

Undrar vem som är okunnig egentligen, du kan inte ens stava till "Pearlescent" . Annars fin låda

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Snyggt 10p Tyckte inte om fläktgallret à la alien bara!

Permalänk
Medlem

Okunnig jag tror du läste fel haha tror jag

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

njaa asso men det fick bli det fläktgallret

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Men tack för rösterna ;D;P

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Shysst och nogrannt!

Skippa alien-fläktgallret och skaffa en moderkorts-plåt samt pci-plåtar där bak så är allt perfekt!

(sen är jag aningens tveksam till belysningen du pratar om till fläktarna där fram, men smaken är juh som baken!)

Full poäng från mig!

Permalänk
Medlem

Jag har en bild på när den fläktn var på min andra burk vill du ha
adda min msn, benhar_bara@hotmail.com, du kan få en video också

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Ajoo det ang moderkorts plåt och lock för luckorna.
Jag har ett annat moderkort och delar i deta chassi nu. Har även instalerat vattenkylningen. det blev grymmt som fan.

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt och luftigt chassie.

Var köpte du det finmaskiga metallnätet på sidorna.

Permalänk

den här är ju gammal

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Avstängd

Väldigt snyggt vllah har inte sett det på länge faktiskt, aja men du fick en 10 aif !!!!KOSOVA PAVARSI!!!!!

Permalänk
Medlem

Inte en chans i helvete att jag hade lagt 3,5 papp på att lackera ett chassi.

Men kul att du gjorde det

Permalänk
Medlem

Jo asso jag lackerade inte bara dettachassi med det. det blev andra saker. Mi bror köpte samma färg som jag också

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

min moped lackerdes, min mus (copperhead), mitt tangentbord (razer tarantula) och min skärm (samsung view... 24")

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDoZz
min moped lackerdes, min mus (copperhead), mitt tangentbord (razer tarantula) och min skärm (samsung view... 24")

tycker du borde ha nämnt det där haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
tycker du borde ha nämnt det där haha

går inte du in min brors klass??

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDoZz
går inte du in min brors klass??

Hur i helvete ska jag kunna veta det?

Pluggar han medicin i Umeå så kan svaret vara kanske, om inte så är svaret nej...

Permalänk
Avstängd

HÅLL KÄFTEN CSM101 (NICKAS) DU ÄR INTE VÄLKOMMEN I DET HÄR GALLERIET, DRA ÅT HELVTE MED DIT DITT JÄVLA AS FUCKING SVENNEJÄVEL JÄVLA RASSE KOMMER HÄR OCH SPRIDER SKIT SOM VARKEN JAG ELLER BRORSAN HAR SKRIVIT ELLER GJORT.
DRA ÅT HELVETE MED DIG OCH GÅ O KNULLA DIN MAMMA SOM DU ANNARS BRUKAR GÖRA OM DU SKRIVER NÅGOT MER TILL BRORSAN SÅ BLIR DET INTE SÅ BRA FÖR DIG I FRAMTIDEN.
SÅ FÅR VI SE OM DU KAN KOMMA IM PÅ SWECLOCKERS ÄNNU MERA.
HAR DU FATTAT EN GREJ TILL DÅ FAN HARDU FÖRSTÅTT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Hur i helveta ska jag kunna veta det?

Pluggar han medicin i Umeå så kan svaret vara kanske, om inte så är svaret nej...

niklas niklas, det e du

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v3n1^
HÅLL KÄFTEN CSM101 (NICKAS) DU ÄR INTE VÄLKOMMEN I DET HÄR GALLERIET, DRA ÅT HELVTE MED DIT DITT JÄVLA AS FUCKING SVENNEJÄVEL JÄVLA RASSE KOMMER HÄR OCH SPRIDER SKIT SOM VARKEN JAG ELLER BRORSAN HAR SKRIVIT ELLER GJORT.
DRA ÅT HELVETE MED DIG OCH GÅ O KNULLA DIN MAMMA SOM DU ANNARS BRUKAR GÖRA OM DU SKRIVER NÅGOT MER TILL BRORSAN SÅ BLIR DET INTE SÅ BRA FÖR DIG I FRAMTIDEN.
SÅ FÅR VI SE OM DU KAN KOMMA IM PÅ SWECLOCKERS ÄNNU MERA.
HAR DU FATTAT EN GREJ TILL DÅ FAN HARDU FÖRSTÅTT.

Hahahahaha

Fy fan vilket garv jag fick mig hahaha

Ps. anmäld

Permalänk
Avstängd

MEN JAG HAR ANMÄLT DIG OXÅ HAHAHAHAHAHA SO FUCKING TAGEN, SVENNEJÄVEL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v3n1^
MEN JAG HAR ANMÄLT DIG OXÅ HAHAHAHAHAHA SO FUCKING TAGEN, SVENNEJÄVEL

Haha, va duktigt av dig då.

Förresten, kollar du i mina äldre trådar ser du att jag inte ens är svensk
Och till skillnad från *host*vissa andra*host* är jag inte reggad sen två dagar tidigare haha.

Permalänk
Medlem

haha vad är de för småkillar, gå ut och gör upp istället vetja;)

Permalänk
Medlem

Trolleritrollera, trollalalala...

Snygg lackering, förövrigt, om man har ett hyfsat matchande rum.

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi men nästan lite överdrivet mycket lufthål. Är ju knappt något chassi kvar. Behöver du sådan ventilation när du ändå ska köra med vatten kylning? Vad är det för filter du talar om, är det något som går att köpa på löpmeter?

Är det bara jag som inte fattar vad v3n1^ snackar om? Ser inte att CSM101 skulle ha skrivigt illa om någon i denna tråden. Skönt att man inte bor kvar i Partille

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v3n1^
HÅLL KÄFTEN CSM101 (NICKAS) DU ÄR INTE VÄLKOMMEN I DET HÄR GALLERIET, DRA ÅT HELVTE MED DIT DITT JÄVLA AS FUCKING SVENNEJÄVEL JÄVLA RASSE KOMMER HÄR OCH SPRIDER SKIT SOM VARKEN JAG ELLER BRORSAN HAR SKRIVIT ELLER GJORT.
DRA ÅT HELVETE MED DIG OCH GÅ O KNULLA DIN MAMMA SOM DU ANNARS BRUKAR GÖRA OM DU SKRIVER NÅGOT MER TILL BRORSAN SÅ BLIR DET INTE SÅ BRA FÖR DIG I FRAMTIDEN.
SÅ FÅR VI SE OM DU KAN KOMMA IM PÅ SWECLOCKERS ÄNNU MERA.
HAR DU FATTAT EN GREJ TILL DÅ FAN HARDU FÖRSTÅTT.

Hmmm undrar vem som inte är välkommen mer av sådana här påhopp....

ON: Ganska nice färg faktiskt ^^ en klar 7:a

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v3n1^
HÅLL KÄFTEN CSM101 (NICKAS) DU ÄR INTE VÄLKOMMEN I DET HÄR GALLERIET, DRA ÅT HELVTE MED DIT DITT JÄVLA AS FUCKING SVENNEJÄVEL JÄVLA RASSE KOMMER HÄR OCH SPRIDER SKIT SOM VARKEN JAG ELLER BRORSAN HAR SKRIVIT ELLER GJORT.
DRA ÅT HELVETE MED DIG OCH GÅ O KNULLA DIN MAMMA SOM DU ANNARS BRUKAR GÖRA OM DU SKRIVER NÅGOT MER TILL BRORSAN SÅ BLIR DET INTE SÅ BRA FÖR DIG I FRAMTIDEN.
SÅ FÅR VI SE OM DU KAN KOMMA IM PÅ SWECLOCKERS ÄNNU MERA.
HAR DU FATTAT EN GREJ TILL DÅ FAN HARDU FÖRSTÅTT.

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Avstängd

men skit samma nu ge bryshan godsa coments vetja !! ^^

Permalänk
Medlem

Är alla som är registrerade nu i Januari bröder?

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W