Fryningar med 8800gts 512(g92)

Permalänk
Medlem

Fryningar med 8800gts 512(g92)

Hej, har precis köpt mig medal of honor airborne och instalera det o börja köra. Gick helt okej på de 3 första banorna. Men sen kom hemskheterna, på den fjärde banan(tror jag) frös skärmen och det vart som röd flimmer över hela skärmen. Men allt var helt stilla, så jag var ju tvungen o starta om datorn.

Då trode ja självklart att det va värmeproblem. Men Ladda ändå hem den senaste patchen(1.2) Och drog igång rivatuners graf. Hade fläten på 50% när ja starta upp spelet, och tempen gick aldrig över 60 grader. Samma visa där, kunde köra en bana sen en stund in på nästa bana så hända samma sak som förut.

Har aldrig haft dessa problem i nått annat spel förutom BF 2142. Är det nån som har någon aning om vad felet kan va? Hörde att nån sa att ja behövde updatera mitt moderkorts bios(:S:S) Sitter med F2 eller F4 där. Dessa grejjer har jag:

P35-ds3
8800gts 512mb
caorsair 520w
e6750@2,8 Ghz nu(Fullt stabil, så det borde ju inte vara det)

Permalänk

Jag har exakt samma problem tror jag. Jag spelat t.e.x UT3 och efter en stund så fryslaggar det och alltid så kommer det fram röda pixlar på skärmen i mängder och det är bara i "grafikkrävande" spel tror jag. Har testat o laddat ner nya BIOS men det e fortfarande så. Fler Lösningar?

Visa signatur

Moderkort P5Q - Intel Core 2 Duo E6750 (C.O 3.6 ghz ) - Leadtech GTX 275 - 4 Gb ddr2 Ram - XP PRO x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheBlaster
Jag har exakt samma problem tror jag. Jag spelat t.e.x UT3 och efter en stund så fryslaggar det och alltid så kommer det fram röda pixlar på skärmen i mängder och det är bara i "grafikkrävande" spel tror jag. Har testat o laddat ner nya BIOS men det e fortfarande så. Fler Lösningar?

Ser att du har ett 8800GT. När ja hade mitt 88GT så var det värmen det berode på. Bytte till Acc S1 sen funka det bra i alla spel förutom Bf 2142:S
Tror G92 kärnan är allergisk mot bf2142 alltså:P

Hur varmt ligger ditt kort när du får frysningarna? Mitt nuvarande GTS ligger på runt 59 grader när den får frysningarna. Det kan ju absolut inte va för varmt för mitt kort?

Och glömde säga att kortet är helt orginal, inga klockningar eller nått...

Permalänk
Medlem

många har problem med att g92orna fryser i spel, jag är en av dem och jag testade det mesta, köpte TOM nytt corsair 750watt agg helt i onödan, jag fixxade det genom att klocka ned min cpu från 2.8ghz till 2.2ghz. för många har det konstigt nog hjälpt med ned klockning av övriga systemet.
vet inte om kortet är känsligt mot att något annat kanske är extremt lite instabilt som inte ens märk i prime95 eller om det har med något annat att göra.

det mest skumma är för ett par dagar sen så bestämde jag att min cpu KLARAR verkligen 2.8ghz så jag måste försöka få upp den i det igen, jag ligger nu på 2.7ghz och allt verkar fungera som det ska, vet inte vad det beror på faktiskt. kanske graffet måste "brännas in" som man gör med cpuer när man klockar dom? kanske jag kan få upp den i 2.8 som förut snat, hoppas på det. lycka till hoppas ni löser det!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
många har problem med att g92orna fryser i spel, jag är en av dem och jag testade det mesta, köpte TOM nytt corsair 750watt agg helt i onödan, jag fixxade det genom att klocka ned min cpu från 2.8ghz till 2.2ghz. för många har det konstigt nog hjälpt med ned klockning av övriga systemet.
vet inte om kortet är känsligt mot att något annat kanske är extremt lite instabilt som inte ens märk i prime95 eller om det har med något annat att göra.

det mest skumma är för ett par dagar sen så bestämde jag att min cpu KLARAR verkligen 2.8ghz så jag måste försöka få upp den i det igen, jag ligger nu på 2.7ghz och allt verkar fungera som det ska, vet inte vad det beror på faktiskt. kanske graffet måste "brännas in" som man gör med cpuer när man klockar dom? kanske jag kan få upp den i 2.8 som förut snat, hoppas på det. lycka till hoppas ni löser det!

Jag behövde klocka ner min prolle från 3,2 till 2,8 när jag hade mitt 88GT 512.

Men får testa o köra orginal på den ett tag nu för o se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Jag behövde klocka ner min prolle från 3,2 till 2,8 när jag hade mitt 88GT 512.

Men får testa o köra orginal på den ett tag nu för o se.

du har bytt från ett 8800gt till ett 8800gts? värt några få fps i prestanda? vill man ha det bästa så.

jag loopade även 3dmark 01 och upptäckte att kortet låste sig mellan 2-60 min spelande så spela åtminstone en timme och se om det låser sig, gör det inte det så är det stock på cpu'n som gäller ett tag.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

Har samma problem, mitt går aldrig över 65C har fläkten på 50%. när jag spelar tex Project Reality, AIX, eller bara är i windows så kommer det artifakter och allt låser sig. Måste trycka på resetknappen. Vad ska man göra?? JÄVLIGT störande...

Permalänk
Medlem

Har endast upplevt detta när jag klockat kortet, kortet är då 100% artifakt fritt! Händer att det fryser då, ibland inte. men om jag inte klockar mycket alls så har det inte hänt än i alla fall

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Det ända vi kan göra nu tydligen är väll o vänta på bättre drivare till korten?

Permalänk
Medlem

Fick min GTS 512 nu i torsdags och det första det gjorde var att frysa till + massa röda sträck...
Men efter jag höjde fläkten till 55% så har den inte frysit en enda gång.
Har spelat många timmar i stäck bla. crysis och cod4...
vet inte om de är så känsliga för värme eller om det är nått fel på "drivers"