Permalänk

Datorn fryser fast

Tjenare.
Har en Amd Athlon X2 4400+ precessor, 2gb ram, 3 hårddiskar, ATI X800 grafikkort, DVD-Brännare och ett 400W nätagg. Det är så att ibland när jag sitter och surfar eller lyssnar på musik, så fryser datorn i några sekunder, så blir den normal ett tag sen fryser den igen och det går inte att göra nåt förutom att reboota. När jag har rebootat så blir det ibland problem att en hårddisk inte kan hittas, det var en 2 veckor gammal hd så den borde vara okej. Men jag bytte strömkabel så funkade datorn igen, nu några veckor senare så händer samma sak men min systemdisk kraschar och jag måste installera om Windows, så händer det igen och igen, nu funkar det inte att byta strömkabel heller men jag drug ut en hd och den har funkat sen dess iallafall.
Så jag undrar om det är fel på min hårddisk eller om jag behöver ett nytt nätagg, 400W ska ha 20W tillgodo enligt http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine. är det för lite?

Permalänk

... Nätaggens siffror är inte så bra alltid, om det är ett dåligt agg (ofta sådana som följer med vissa chassin, eller som "kan" mata ut 600W och kostar 600kr ^^)

sedan är det så att sådana tester på nätet inte är så bra alltid, min dator ska enligt de dra 398W, den kanske gör det men men ^^

köp ett kvalitets agg och var glad

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Har ett Chieftec nätagg, så det lär ju inte prestera 100% då då.
Så du tror alltså att det är nätagget det är fel på inte hårddisken?

Edit: Hände samma sak igen nu, efter att jag tagit ur en hd, så då borde väl de andra diskarna få tillräckligt med ström? Alltså borde det väl vara ett fel på min systemdisk?