Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverfisken
Är det någon som kan skriva, eller om varje person skriver till sin post, partnr på skärmar som fungerar (LG då va) som ni fått utbytta till. Det är så svårt att hitta i trådar de rätta serienr/partnr - och om de fortfarande gäller.

Gäller t.ex nedanstående fortfarande?? Ni som fått bytt nyligen.

WSXGA+ 1680x1050 Panels
LG Philips LPLF300 - Dell P/N: XK309 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy
Samsung SEC3350 - Dell P/N: RW985 - Size: 15.4" - Experience: Grainy

WSXGA/WXGA+ 1440x900 Panels
AU Optronics AUO2077 - Dell P/N: GU429 - Size: 15.4" - Experience: Grainy
Samsung SEC3157 - Dell P/N: Unknown - Size: 15.4" - Experience: Some Grain
LG Philips LPLDF00 - Dell P/N: XP059 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy

Eller det är skillnad på Dell P/N om man bor i USA eller Sverige?

Jag har läst att supporten på XPS är i USA (och man sen blir kopplad till Irland eller Indien).

Läser man http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=206527
Så är det svårt att hålla reda på alla LCD skärms nummer och vad som fungerar och vad som inte fungerar, samt man vet inte om det fungerar i Sverige.

Skärmen jag fick, som var en LG WXGA+ 1440x900, hade Part Number c930c, om det kan vara till någons hjälp............

Permalänk
Medlem

Är det någon som har direktnummer till en schysst säljare?

Skulle behöva 15%-rabatten... Några tips?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesper_Axelsson
Är det någon som har direktnummer till en schysst säljare?

Skulle behöva 15%-rabatten... Några tips?

08 587 70 551 + 5928

Hälsa att Fredrik ifrån Gällivare lovade grym rabatt, han vet vem jag är

Permalänk
Medlem

Slår man hela numret som du skrev?

Vad fick du för rabatt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesper_Axelsson
Slår man hela numret som du skrev?

Vad fick du för rabatt?

08 587 70 551, sedan ber dom om ett ankytningsnummer, slå då: 5928

Jag tror jag fick typ 2600 kr i rabatt!

Skriv gärna sedan va du fick betala för din spec

Permalänk

Nu e den hemma!!!

Fick LG skärmen, gött!!!! 1440 900

4018 3D mark 06 direkt

4195 3D mark 06 efter lite nya drivisar ( tack Lindstroem)

Väntar nog ett tag på att göra en clean installation. Ska känna mig för ett tag först.

Visa signatur

Xps 1530, t7500 C2D 2,2 Ghz, 8600 gt 256 mb DDR3, 2048 Mb Ram, 160 Gb HDD 7200 Rpm.

Permalänk

Episode666, vad valde du för grafikkort - och vilka nya drivrutiner installerade du? installerade du över de gamla eller du tog bort de gamla?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Episode666
Nu e den hemma!!!

Fick LG skärmen, gött!!!! 1440 900

4018 3D mark 06 direkt

4195 3D mark 06 efter lite nya drivisar ( tack Lindstroem)

Väntar nog ett tag på att göra en clean installation. Ska känna mig för ett tag först.

Trevligt du fick LG:n!

Hur länge fick du vänta? Dagar totalt?

Permalänk
Medlem

Tror ni att Vista 64-bitar fungerar om man har 4G Ram?

Permalänk
Medlem

Episode666, ingen fara Jag får 4400 med de drivarna och clean installation så kan du avgöra om du tycker att de +200 är värt det eller inte. Jag har också LGn

Dalarna, Varför skulle det inte fungera?

Permalänk
Medlem

Var och hämtade ut datorn idag från Schenker.

Som väntat så var det självklart den dåliga 1680-skärmen Sec3350. Grynig och en hel del backlight bleeding, speciellt i nederkanten.
Hur ska man göra för att få till ett byte, är det bara att ringa xps-supporten eller finns det något annat sätt?

Sen är jag lite orolig för hårddisken (160GB 7200rpm) rasslar till varannan sekund trots att den inte gör något... Inte speciellt trevligt.

Hade hoppats på att få en bra dator från början men nu får vi se om Dell kan fixa till den eller om det blir att lämna tillbaka. Seeeeeeegt

Visa signatur
Permalänk

Jag tror att man ska ringa XPS tekniska support. Det har jag läst är bäst, men de som gjort det kanske har mer info.

Skriv gärna ner hur era ärenden går etc.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merlinen
Någon som har en väldigt bra kamera som kan fota sin skärm så man får se exakt vad folk menar som "grynig".
Jag har ju själv på min 1530 en 1680 samsung skärm enda jag upplever är att den käns "blöt" som man skulle just ha torkatt utav skärmen med en fuktig trasa.

Här ser man det tydlgt skillnaden mellan grynig och inte...
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=211423

Permalänk

Oroväckande att personen i den tråden
får utbytt till sitt fjärde XPS system.

Visa signatur

Permalänk

Är det verkligen INGEN som kan säga mig om plastramen ovanför webcam BUKTAR UTÅT (ca 1-2mm) ??????

-.-

Permalänk
Medlem

Joye, sök efter harddrive noice här så finns det en lösning. Man kan ladda hem ett program som heter Notebook hardware Control och välja en "performance"-inställning så slipper du ljudet
http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=4

steelstake, min plastram nedanför webcamen går att trycka in typ 1mm.

Permalänk
Medlem

är det stor skillnad med en 5400 rpm och en 7200 rpm när man spelar/kolla på film...

jag håller på beställa men kan inte ändra hårdisken till 7200 rpm...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steelstake
Är det verkligen INGEN som kan säga mig om plastramen ovanför webcam BUKTAR UTÅT (ca 1-2mm) ??????

-.-

Ingen buktning för mig

Visa signatur

Xps 1530, t7500 C2D 2,2 Ghz, 8600 gt 256 mb DDR3, 2048 Mb Ram, 160 Gb HDD 7200 Rpm.

Permalänk

Äntligen, tack för svaret!

Då är det med andra ord slarvig monterad dator av lågbetalda arbetare nånstans i asien.

Hm... undrar om ska byta ut skiten!

Permalänk
Medlem
Citat:

Äntligen, tack för svaret!

Då är det med andra ord slarvig monterad dator av lågbetalda arbetare nånstans i asien.

Hm... undrar om ska byta ut skiten!

Nej, i en fabrik i Polen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miff0
så du har en samsung nu ändå? har du gett upp redan? jag tänker fan inte ge mig förrän jag har en LG-Philips. har man betalat massa pengar för en ny dator vil man ju inte ha en grynig jävla skärm lixom!

men hur kommer det sig att vi som har XPS måste ringa utlandsnummer och betala mycket högre telefonkostnad än de som inte har XPS? det känns ju jävligt orättvist, speciellt eftersom man ofta får vänta jäkligt länge på att ens komma fram verkar det som..

Japp det fick jag och nu när jag såg bilderna på vilken skillnad det va mellan LG Philips och samsungen så ska jag fan inte ge mig. Håller med dig dig helt och hållet.

Jag klagade också på denna utländska support i mitt tredje mail. Tycker för övrigt att det inte ska krävas 3 mail för att få ett svar.

Det blir helt enkelt att sätta sig ner o skriva ytterligare mail o sitta i telefonköer osv......längtar!

Permalänk
Avstängd

Till er som undrar varför era datorer är i förproduktion så länge så har jag fått svar: Det är skärmen som kommer in på Tisdag nästa vecka som senast sa han!

Och då mailade jag en följdfråga, vad är det för skärm som kommer in? Jag sa att jag inte vill ha AOU2077 eller Samsungskärmen, för dom är gryniga och "blöta", samt att jag skickade en bild på skillnaden mellan dessa skärmar!

Väntar på svar nu och skriver i tråden direkt jag får svar!

Edit: Detta gäller 1440upplösningen med Truelife!

Fick svar nu:

"Tjenare Fredrik!
Jag vet om att det finns olika skärmar, dock är dessa inget vi kan välja eller påverka utan det styrs av utbud och efterfrågan.
Man vet helt enkelt inte vilken skärm du får =(

vi får hålla tummarna!"

*BIFOGADE HÄR EN BILD PÅ EN BILD SOM JÄMFÖR AOU2077 OCH LGSKÄRMEN*

"Förstår absolut vad du menar!

vi får göra vårt bästa helt enkelt, jag vet inte enns hur man ser ¨på skärmen vilken tillverkaren är."

Svarade då:

"Okej tack för svar! Men om man har så otur man får en grynig skärm och inte är nöjd, då får man väl byta denna då den inte alls lever upp till kraven "med knivskarp skärpa" som man får betala extra för till truelifeskärmen?

Hehe nu blev det jag som blev support här

Om du har vista gör du följande:

Dator - Systemegenskaper - Enhetshanteraren - Bildskärmar - Allmän PnP-bildskärm - Egenskaper - Information - MaskinvaruID.

Svar: "Haha du e grym=)
Du borde jobba här istället.....

Tyvärr är det så att man inte kan byta skärmen om du skulle fått "fel" skärm.
Dock ska de skärmar som leveras hålla bra kvalitet men jag förstår din åsikt, och självklart hade jag med velat ha den bästa!

som sagt får hoppas turen är med dej!"

Skickade tillbaka:
"Okej... men då vet jag inte om jag vill chansa och köpa en XPS då om man får fel skärm och inte har rätt och byta då man betalat extra.. känns som att man köper en bil som lovar ska ta mindre bensin men ändå så tar den mera.. är det möjligt att avbryta köpet?"

Svar: "

Hejsan FredriK!
Jag förstår dig absolut, dock är skärmen du har valt betydligt bättre än den som fanns som standard.
Dock har du ett mycket bra pris med den treåriga servicen i detta paket.

Personligen tror jag du kommer bli helnöjd med maskinen i vilket fall som helst, då vi inte haft några som helst klagomål på dessa"

Skickade tillbaka:

Jo jag håller med om att det är ett jättebra pris på den osv! Det sa jag redan när jag pratade med dig och höll på ramla av stolen

Ni kanske inte har fått in klagomål just till "Dell" men om man går tex in här http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=211423

Och klickar sig vidare så finns det mera än 200 pers som uttrycker sitt missnöje! Även ett känt svenskt forum, Sweclockers tar upp detta ämne och jag råkar vara medlem i detta!

Som sagt så säger jag ju inte jag är missnöjd och irriterad, men jag är orolig! Känns lite surt att inte få byta ut en dålig skärm som inte uppfyller truelifekraven när chansen finns att man får en kass skärm, lite som lotteri.. antingen vinner du eller förlorar du.. och jag tycker att 10000 kr är för mycket att "gambla" med!

Sitter nu och väntar på svar! Håller er uppdaterade!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kviBBan
Japp det fick jag och nu när jag såg bilderna på vilken skillnad det va mellan LG Philips och samsungen så ska jag fan inte ge mig. Håller med dig dig helt och hållet.

Jag klagade också på denna utländska support i mitt tredje mail. Tycker för övrigt att det inte ska krävas 3 mail för att få ett svar.

Det blir helt enkelt att sätta sig ner o skriva ytterligare mail o sitta i telefonköer osv......längtar!

Vad ringer ni för nummer egentligen? 0771 är företagsnummer och är lite dyrare än lokalsamtal men det är ju ingen utlandstaxa. Förövrigt är XPS-support j**ligt mycket trevligare att ha att göra med när saker krånglar än dom griniga personerna på svenska DELL.

Permalänk
Medlem
Citat:

-.-

Typ så här...
http://www.youtube.com/watch?v=5f3sJDjLmzA
(syns inte så bra men han säger att han får under en nagel...)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lambroo
Typ så här...
http://www.youtube.com/watch?v=5f3sJDjLmzA
(syns inte så bra men han säger att han får under en nagel...)

Precis så låter min skärm... vilken KVALITE!!! lol

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lambroo
Här ser man det tydlgt skillnaden mellan grynig och inte...

Tyvärr måste man ju vara medlem eller reggad för att se bilderna där. Ingen som har bilder som visar detta utan att behöva regga sig?

Eller kan någon lägga ut bilderna på en öppen bildsida?

MVH Tony

Permalänk
Medlem

då har jag fått bekräftat per mail att min skärm är på väg, hade kunnat få den redan igår men jag har inte möjlighet att vara hemma förrän måndag så det får bli då. hur som helst fick jag denna information om vilken del som kommer till mig:

Y274C SERVICE KIT..., LIQUID CRYSTAL DISPLAY..., 15.4WSXGA+, VIDEO ELEC. STDS. ASSOC...., TLF

som jag förstått det så säger det där inte särskilt mycket alls vilken skärm jag får? är det där allt jag får veta innan den kommer på måndag? sitter ju som på nålar och hoppas att jag får LG nämligen..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony-Avesta
Tyvärr måste man ju vara medlem eller reggad för att se bilderna där. Ingen som har bilder som visar detta utan att behöva regga sig?

Eller kan någon lägga ut bilderna på en öppen bildsida?

MVH Tony

Permalänk
Medlem

Fick min dator idag. Som väntat så fick man också en samsung men ringde direkt o klagade så en tekniker ska komma byta den på fredag, dock visste han inte om det var en LG utan man får hoppas helt enkelt....

Permalänk
Medlem

Tycker inte man ser så mycket av "grynigheten"...
Bara att den vänster är lite mörkare/gulare

Är jag blind?