Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Det här står säkert skrivet någonstans redan men det tåls att upprepas.
Glöm inte att ta med er en kamera så att ni kan fota en massa.
Knäpp så mycket ni kan, hellre för mycket än för lite.

Det ska inte vara några problem med att ni har en kamera med på övningar osv men lika bra att fråga plutonschefen om det går bra att ni har den med er.
Hade nästan alltid min kamera i vänster benficka. Rekommenderas verkligen.

Ska skaffa mig en kamera för att ha med mig hela tiden, har sneglat på en Ixus 860 IS, p.g.a. vidvinkeln, samt att den verkar liten & smidig, samt att den är innom min budget.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Flygmark din stridspitt. Ge dom inte falska förhoppningar. Skidfys är det tråkigaste som finns.
Alla ni som ska på Stridsvagnstransport:
Lev upp till vårat rykte (06/07) "Bäst när det gäller" men resten av tiden är det inte så noga. Snabbaste lastningstiden för en hel bataljon: 12 minuter. Sen ska ni löka så mycket som möjligt och gjärna framför Stridsvagnsbefälen. Dom är ena riktiga svin.

Om ni har "turen" att få Kpt.Westerlund så är det bara att beklaga. Finns ingen värre människa än honom. Han har humörsvägningar utom denna värld. Men enligt rykten så är Kpt.Gren numera Pluton-Chef över STRVTP och det är en riktigt reko kille.

Haha tror jag ju säkert på, vi var ju och hjälpte er med någon transport till luleå hamn, slappare gäng får man ju leta efter

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Haha tror jag ju säkert på, vi var ju och hjälpte er med någon transport till luleå hamn, slappare gäng får man ju leta efter

Ing eller Tross? Du får tro vad du vill, 12 minuter nere i en rondell i Malmö (Blixtlås). Och som sagt, vi tog ju inte ut oss i onödan.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Rycker in på LV6 Halmstad som Reservmatrielman om en vecka!! Någon här som vet mer exakt vad jag kommer att pyssla med? ^^

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

14 dagar kvar gossar, vi syns på TrängR...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Permalänk

6dagar kvar, slutat på jobbet & har en massa cash, samt att man för lön till helgen. Kan inte bli bättre...:D

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Hur går det för er?

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Stressigt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas ni får köra SIB, det tycker jag iaf var roligast under seriös övningarna, fotboll med befälen var annars rätt skoj för då haglade förnedringarna.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Finns det ingen attackdykar utbilning på lumpen? De två jag hittade var Röjdykare och Fältarbetsdyksoldat. Minor är man inte direkt sugen på och det andra alternativet låter inte speciellt lokande om man läser på hemsidan:

"Tillsammans med övriga i gruppen ska du spana och samla in information så att chefen kan välja lämpliga platser för att bygga broar och placera färjor för militär trafik.
Du får en kvalificerad dykutbildning. "

Är simmare och skulle föredra något med vatten, någon som vet någon bra utbilning för mig som innebär lite mer åt pang pang hållet?

Tack o hej

Permalänk
Medlem

Kustjägare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du inte är krigsplacerad så är du civil i händelse av krig.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Kustjägare?

Det där lät som något för mig! Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Vi råkade ut för en trevlig så kallad BAJSKARAMELL i torsdags kväll.
"Det finns karameller som smakar gott, det finns karameller som smakar bajs. Ni ska nämligen få flytta om på alla logementerna på grund av att Logistiknissarna skall kvarta i våra logementen. Så sug nu så gott på denna äckliga bajskaramell soldater." sa våran kapten.

Surt att vi blev tvungna att flytta alla skåp och sängar bara för att några logistiknissar ska komma och dela med sig på sina bajskarameller.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Äh vadå, sängarna väger ju ingenting och skåpen rullar man ju.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Äh vadå, sängarna väger ju ingenting och skåpen rullar man ju.

jaså? Om skåpen är fulla och skall flyttas så bär man dem, för man får ju inte repa golvet. Sen är det ju alltid kul att få göra det när samtliga ställt in sig på att få sova efter en lång och trevlig tripp med packning.:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur länge har ni legat inne nu?

Permalänk
Medlem

inga bevakningssoldater som gör GSU i karlskrona?^^

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
första fältveckan nästa vecka.. någon som kan ge mig lite lungnande ord? Just nu känns det fan piss. Är inte alls taggad för att dra ut i fält i 4 dar typ och skita i en hink..

Hms, inte förens nu? Vi drog ut på våran fältvanevecka tre dagar efter inryck. Nog det tråkigaste och mest omständiga jag varit med om.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hms, inte förens nu? Vi drog ut på våran fältvanevecka tre dagar efter inryck. Nog det tråkigaste och mest omständiga jag varit med om.

Vi får inte våran förrens om 2 veckor och det är en fredag till en fredag. Fasiken... Då har vi legat inne i 4 veckor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag blev kallad till mönstring, men pliktverket tog tillbaka min mönstring, och nu får jag inte springa och skjuta i skogen och leka Rambo.

Edit: Och jag bryr mig inte om jag får eller inte får göra lumpen.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
första fältveckan nästa vecka.. någon som kan ge mig lite lungnande ord? Just nu känns det fan piss. Är inte alls taggad för att dra ut i fält i 4 dar typ och skita i en hink..

Första fältveckan är inte så farlig. Du kommer antagligen få uppleva ett antal roliga aktiviteter så som:

*Gräva ståvärn
*Hämta granris där miljontals andra redan varit och rensat åren för dig
*Sitta eldvakt och stå vaktpost i duggregn.
*Skita på en papplåda i skogen
*Dela tält med tiotalet svettiga herrar som inte tvättat sig på en vecka.

och sedan min personliga favorit

*Hela världen snurrar: En mycket rolig lek där man med hjälp av ett antal 20/13 mannatält bygger en förläggningsplats, gräver värn, tänder eld i kaminen osv. När detta är klart kommenderas alla in i tälten. Nu kommer den roliga biten, befälet vrålar "HELA VÄRLDEN SNURRAR" och då ska man genast plocka ner sitt tält, flytta det 50 meter motsols och sedan slå upp det igen. Har man riktigt tur kan man får göra detta en hel natt!.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag blev kallad till mönstring, men pliktverket tog min mönstring, och nu får jag inte springa och skjuta i skogen och leka Rambo.

I år kan vara det sista året som det finns något som heter värnplikten. Kanske därför du inte blev kallad. ÖB vill ju införa yrkesförband istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
I år kan vara det sista året som det finns något som heter värnplikten. Kanske därför du inte blev kallad. ÖB vill ju införa yrkesförband istället.

Jag fick iaf ett brev om mönstring, andra i min ålder på skolan fick samma brev som jag. Men sen fick jag ett brev att de tog tillbaka min kallelse till mönstring...om det är från pliktverket eller värnplikten, men det var ju 2006/2007 jag fick brevet.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Vi får inte våran förrens om 2 veckor och det är en fredag till en fredag. Fasiken... Då har vi legat inne i 4 veckor.

Skumt, vi hade precis hämtat ut våra persedlar typ sen drog vi ut och övade förläggning (tält upp, tält ner, tält upp igen och tält ner) i en vecka med diverse stridsövningar etc.

Konstigt att det är så olika för alla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Skumt, vi hade precis hämtat ut våra persedlar typ sen drog vi ut och övade förläggning (tält upp, tält ner, tält upp igen och tält ner) i en vecka med diverse stridsövningar etc.

Konstigt att det är så olika för alla.

Haha! det enda vi gör nu är träna extricis och gått flertal marscher med packning, patron ur i 10 timmar, plockat isär och satt ihop ak:n. Nästa vecka får vi äntligen panga lite:P

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Haha! det enda vi gör nu är träna extricis och gått flertal marscher med packning, patron ur i 10 timmar, plockat isär och satt ihop ak:n. Nästa vecka får vi äntligen panga lite:P

Ok, sådant gjorde vi på kvällarna. Revelj 0500 och tapto 2300 i 9 veckors tid. Ruggigt tråkig GSU.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brsk
*Hela världen snurrar: En mycket rolig lek där man med hjälp av ett antal 20/13 mannatält bygger en förläggningsplats, gräver värn, tänder eld i kaminen osv. När detta är klart kommenderas alla in i tälten. Nu kommer den roliga biten, befälet vrålar "HELA VÄRLDEN SNURRAR" och då ska man genast plocka ner sitt tält, flytta det 50 meter motsols och sedan slå upp det igen. Har man riktigt tur kan man får göra detta en hel natt!.

Hela världen snurrar är grymt, det fick vi göra i älvdalen, 1 meter djup snö och 30 minusgrader.

En annan fin grej är när befälen kastar knallskott klockan 3 på natten och man får ligga i sitt värn i 30-60 min.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får väl posta ngn bild:

Pissoar BG:P

Visa signatur