HDMI utgång på grafikkort

Permalänk
Medlem

HDMI utgång på grafikkort

Tjo flöjt.

Jag kollar på egenskaper för grafikkort på prisjakt och får olika info av olika märken.

Saken är den att jag har en HP w2207h med HDMI och vill helst slippa det där med DVI till HDMI adapter.

Jag trodde att alla grafikkort i samma serie, t.ex. HD3870x2 har samma portar för skärmar. Men så tycks det inte vara. Vissa kort har 4 DVI, vissa 2, andra har HDMI osv.
Det här va ett problem sen tidigare då jag behövde HDMI på ett grafikkort men så kom det endast med VGA+DVI och S-video trotts att det stod "HDMI - JA" i egenskaper för kortet.

Så har t.ex. detta kort HDMI utgång?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=270596

finns det över huvud taget HDMI på grafikkort eller är det DVI till HDMI adapter som gäller?
Vill helst ha ett HD3870x2 med HDMI om det finns.

Tacksam för svar.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

ja vet inte om de finns just på de ortet men du behöver ingen adapter du kan köpa en kabel som är dvi på ena sidan ch hdmi på andra funkar precis som en hdmi kabel för att båda kör ju digitalt...sen finns de hdmi portar för de mesta på radeons grafik kort precis vilka de vet jag inte

Permalänk

Vad jag vet så har inte det kortet HDMI-utgång. Och tror nog inte för många kort har HDMI utgång.

Men kör DVI till HDMI eller vice versa :). Den ända skillnaden mellan DVI och HDMI är att den har en ljud slinga vilket du inte lär använda endå. Men bild mäsigt så spelar det ingen roll.

Permalänk
Medlem

grejen va att ja hade tänkt plugga in hörlurar i skärmens ljuduttag, för att kunna det måste ljud komma in i skärmen via HDMI, men ja antar att det går att lösa på annat sätt... Tackar för svaren!

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk

Upptäckte igår att Zotac har ett par modeller av 8800GT som har HDMI-utgång med ljud. Du kopplar en liten (medföljande) kabel från digital ut på moderkortet till grafikkortet och sedan smäller du på en (fult) gul DVI-till-HDMI-adapter (också medföljande) på ena DVI-porten och får med ljudet till skärmen.

Visa signatur
Permalänk

HD2900XT Har det. Men som sagt - inte något prisvärtkort i nuläget.