Permalänk
Medlem

Vill köpa tyst dator.

Matte67 skrev "Börjar inse att jag nog skulle valt det sämre grafikkortet, för att få ner ljudnivån! Spelar ju ingenting direkt ändå.."

Stämmer det att datorn blir tystare med det sämre grafikkortet? Vilka nackdelar innebär ett sådant val?

Jag skall köpa en 1530 med 4G RAM och Blue Ray. Jag spelar aldrig på datorn. Använder den ffa till bildredigering i photoshop, videoredigering, surfning, film, musiklyssning etc.

Jag undrar också om den blir tystare med hd på 5400.

Permalänk
Medlem

hur står sig dessa två 1530:

Intel® Core™ 2 Duo Processor T5450 (1.66 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2 cache)
Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
Basgaranti - 1 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. spel- och på-plats-support)
Kamera med 2,0 megapixlar i smokingsvart för CCFL-skärm
15.4-tums UltraSharp™ WXGA (1 280x800) CCFL-skärm (220 nit) med TrueLife™
Biometrisk fingeravtrycksläsare med SVART detalj
2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]
250 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
NVIDIA® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB dedikerat grafikminne
Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara
Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar)

Summa: 8490kr

Intel® Core™ 2 Duo-processor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
Basgaranti - 1 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. spel- och på-plats-support)
3 072 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1x2048+1x1024]
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne

Summa: 9990kr

Dom liran jag skulle vilja kunna köra på max är väl Battlefield 2 & WoW.
Bör jag ändra nåt i konfigen?

Samt hur står sig dessa mot exempel:

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=98473&sid=1004525&SpaceCo...

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolpopz

En annan sak med tanke på att dom flesta blir missnöjda med samsung skärmen och den andra så borde väll DELL bara ge ut sin XPS m1530 med bara LG skärmen?
vad tror ni...

Jag håller helt och hållet med dig! Bryr sig Dell om sina kunder så tycker jag dom borde ta tag i dehär och slänga samsung och AOskärmen åt helskotta!

Permalänk
Medlem

En kille på notebookreview.com skrev en ganska klyftig kommentar angående skärmarna

Citat:

Dell has had screen issues, more so on their hi-res LCD's for years. These same discussions having been going around and around with many models... 9200, 9300, The D820, M1710, even the new M1730 as well as many others. Nothing will ever be done about it on a large scale. Having been in Corporate IT for over 16 years, I've seen notebook computers come in by the hundreds... it's amazing the variation of screen quality in many of these machines...even with all being the same model, same specs. The bottom line is simple... the mass majority of users will never notice or even care. I can give out 1000 notebooks and perhaps 3 or 4 employees would come back to me or my staff and actually complain about the "screen". Same thing here. Dell, like any big corporate entity will never admit to anything unless it effects a huge number of people, or causes harm... for example the problem with the lithium batteries. In that case, the company responsible had no choice but to bite the bullet.. it cost them and others a fortune...not to mention what they hate even more than the cost...bad publicity. For these screen problems it's better for them just to deal with the few... even though it may appear by all these posts that there are many, we're the very infinite minority. Dell will just fix them, replace them, or refund them... and it goes away. If they came out and said a particular screen is defective it would open a can of worms where huge numbers of people would want replacements even if, in their own minds, they don't see anything wrong... they would want it replaced because the company said it was defective. It would cost Dell a small fortune, bad publicity, and hurt their bottom line.

Trust me, they know about it...they may play dumb and say nothing is wrong, but the bottom line is... they will never publicly admit that they have a problem. This will continue to be going on with the M1550, M1570, or whatever future models, because millions will be sold and thousands will be returned, and those thousands will just be resold on the Outlet, etc. etc. In the end a few picky folks like us will be upset, but Dell and the shareholders will be happy.

On a positive note, overall, I've been very pleased with Dell. When combined with company orders, I've bought over 50 workstations and notebooks from Dell. Only the D820 had a lousy screen (also WSXGA+), but not bad enough to warrant a replacement. I've been lucky and never had to return a single computer. On the corporate level, for notebooks, I deal mostly with HP and Lenovo. Those companies have their issues too. So, to be fair, Dell has been quite good for me so far...although I may have to go at it with them on this XPS. Perhaps with the history and buying power, they MIGHT work with me a little. Anyway, I hope this helps some of you.

Permalänk

Ni som fått era m1530, visa gärna bilder eller YouTube videos på dem, vad ni är nöjda med eller vad som är fel. Kul & intressant och se. Jag har sett videos hur folk packar upp datorn, men det verkar inte vara någon som visar användandet av den och sånt. Det är ju det som är intressant.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
hur står sig dessa två 1530:

Intel® Core™ 2 Duo Processor T5450 (1.66 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2 cache)
2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]
NVIDIA® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB dedikerat grafikminne

Summa: 8490kr

Dom liran jag skulle vilja kunna köra på max är väl Battlefield 2 & WoW.
Bör jag ändra nåt i konfigen?

Samt hur står sig dessa mot exempel:

Om jag vore du skulle jag inte tveka på den sistnämnda dellen! betydligt bättre grafikkort! sen skulle jag prioritera högre upplösning (har 1680x1050 själv och är mycket nöjd) och möjligen 7200rpm hårddisk istället för 3gb ram men det e ju helt beroende på tycke och smak o arbetsområde

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk

Jag satt och funderade nu på varför jag egentligen valt m1530...Jag har en Dell sedan innan och tänkte att klart jag ska ha en Dell - men nu börjar jag känna för att ångra mig.
Ser man på specifikationen på Dellen t.ex 3 USB 2.0, 10/100 Mbit...
så undrar man hur denna datorn kommer att hålla i längden. Det finns inget GigaBit ethernet, ingen eSata, bara 3 USB etc.
Jag vill ju gärna ha den i 3-4 år.

Tittade mycket på ASUS innan.

Om man jämför Asus G1S-AK111G
Asus G1S-AK111G Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz, 2048MB DDR2, 250GB SATA HDD, GeForce 8600, 15.4" Wide, Vista Ultimate
http://www.datorbutiken.com/se/?Product=ASG1S-AK111G

Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft), Bluetooth 2.0 EDR
1 x bildskärm / video - HDMI - 19-stifts HDMI typ A ¦ 1 x bildskärm / video - S-videoutgång ¦ 1 x bildskärm / video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) ¦ 4 x Hi-Speed USB - 4 pin USB typ A ¦ 1 x ljud - SPDIF-utgångar/-hörlurar - minitelefon 3,5 mm ¦ 1 x mikrofon - ingång - minitelefon 3,5 mm ¦ 1 x IEEE 1394 (FireWire) ¦ 1 x modem - telefonlinje - RJ-11 ¦ 1 x nätverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45 ¦ 1 x ljud - linjeingång ¦ 1 x lagring - eSATA - 7-pin extern seriell ATA
Diverse

Så vad är bättre med Dell m1530 jämfört med ASUS:en? Eller är frågan så här kanske varför har du valt en Dell XPS m1530?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att anledningen till varför jag valde Dellen framför ASUSen var:

- Storleken (ASUSen är större och stor för att vara en 15,4")
- Priset
- Utseendet

I övrigt är de ganska identiska.

Vad gäller de punkterna du tagit upp så förstår jag inte riktigt vad det är du egentligen klagar över. Vad hade du tänkt göra med din bärbara dator som kräver mer än 3 USB portar? Sedan att Dell'en saknar 1000Base-T stör mig inte om man bara ser till 3 år framåt. Tror du dig någonsin få tillgång till 1000 Mbit i ett nätverk och om detta skulle ske räcker det inte med 100 Mbit? (Utnyttjar du 100 Mbit fullt ut ger det dig en DVD-filmsöverföring på under 6 min)

Permalänk
Medlem

Priset framförallt du får ju dellen med typ 4 gig minne och najs najs för typ 10.800:- med rabatter eller nåt i den stilen, du lär spara minst 2000:- i varje fall, plus designen är NAJS =P

Visa signatur

Antec SmartBlue 350 W [Plexy & UV Mod] | AsRock Dual-Sata 2 | AMD 64 3200+ 2300 MHz @ (1:1) | Crucial Ballistix 2 x 512 MB PC3200 @ 230 MHz | Geforce 7800GT | 126 GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte67
Hej!

Min fläkt går igång på högvarv stup i kvarten på min M1530, utan att jag gör något krävande. Händer ofta när jag bara surfar runt..?

Stör mig som fan på det..någon mer som har det problemet? Jag har 160 gb 7200rpm hårddisken och T7500 cpun!

Jag tycker att den borde bara gå igång när man spelar eller gör något annat krävande?? Lite därför man köpte en laptop för att få en tystare dator..

Förslag på åtgärder som kan få lugna ner fläkten?

PS. Den har gått igång på högvarv tre gånger under de minuter de tog att skriva detta! DS.

Tacksam för svar!

//Matte

Jag har samma spec och i vista betede min 1530 likadant men i XP så går fläkten aldig igång i windows, om jag inte har den i sängen så då kan fläkten börja höras just å just.

Så i XP så är den ljudlös i windows.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

intressant.. Undra om det är på grund av vista som den börjar bråka då...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAPT0R
Om jag vore du skulle jag inte tveka på den sistnämnda dellen! betydligt bättre grafikkort! sen skulle jag prioritera högre upplösning (har 1680x1050 själv och är mycket nöjd) och möjligen 7200rpm hårddisk istället för 3gb ram men det e ju helt beroende på tycke och smak o arbetsområde

Ok!
mm...sitter på klickar runt lite på dell.se, dock ska jag ringa in å beställa när det blir av. måste ha lite men peng i plånboken.

men hur står sig denna mot länken där nere

Summa 8990kr

EDIT: vad väger dellen? kollat lite men hittar den inte =/ *blind*
EDIT #2: hittat det nu..

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

äntligen

tack för alla tips och råd, nu har jag äntligen fått min dator,
blev lite budget men nöjd ändå:)
1,66ghz
2gb ram
250gb hdd
röd (snygg som bara den:p)
9cells batteri

pris tot 8100kr:)

Permalänk
Medlem

1680x1050 m.m.

Hej på er!
Har några frågor jag tänkte kolla med er som har koll på läget kring 1530'an.

Jag är nära att slå till på en 1530-burk och såg när jag surfade in på dell.com att där kan man välja skärmupplösning: 1680x1050 men på dell.se är enbart 1280 skärmen valbar just nu.

Har någon koll på när/om 1680x1050 kommer supportas av dell.se?

Hoppas inte denna fråga har ställts 18 gånger tidigare i denna tråd som är rejält lång

Har någon något annat generellt tips i övrigt?

Jag tänkte satsa på 3GB + Wireless-N då jag redan har en N-router hemma.

Ytterligare en fundering är om man kan beställa en extra AC-adapter? Smidigt att kunna ha en på jobbet och en hemma när man tar med sig burken varje dag...

Tack på förhand // Torben

Permalänk

Är det någon som kan förklara skillnaden mellan de olika nätverkskorten för en idiot?

Permalänk

Tja.

Beställde en xps m1530 den 23 jan och den skickades i fredags den 1 feb... har försökt tracka den nu via schenker men det verkar inte som den länken som finns i orderstatus-fönstret hos dell funkar.

Lyckades dock hitta min leverans via schenkers hemsida. Den var tydligen i danmark idag.

Tyckte mej ha läst tidigare i tråden att datorerna tillverkas i Pole, dock står det att min leverans kommer från Irland!!?

Till min fråga, har beställt med 1680 skärmen.. vilken skärm är det man ska ha för att den ska vara perfekt?

/G

Permalänk

ok, im back on track.
Beställde för århundraden sedan, har aldrig lämnat fas 2, tills i fredags då ordern var "avbokad". Mailade min Dellkontakt och en enligt honom var det pga moderkortet...har fått en ny order nu och är i fas 1 (Beställningen behandlas).
Någon annan som råkat ut för samma?

Permalänk
Medlem

Dom sättsihop iallafall i Irland och schenker tracking system fungerar absolut inte... jag har haft min i ca 3 veckor och enligt schenker är den inte äns frame änu.

gnilron, 1680 skärmen har funits sen den 7/1 på dell.se (då jag bestälde min 1530 med den skärmen)

Herr Brun, om det är skillnad mellan G-kort och N-kort är i storadrag bara hastigheten, på G får du ut en verklig fart på ca 24-26Mbit och på ett N-kort (OM du har en router/AP som har stöd för N standarden) får man ut ca 50-110Mbit, jag ligger å snittar runt 50-60Mbit hemma hos mig.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Svar på DexterMorgan

Jag har en dator som stått i fas 2 sedan den 24/1. Jag börjar fundera på att ringa och höra vad det är som gör att det dröjer. Jag vill ju inte råka ut för att beställningen försvinner

Permalänk
Avstängd

Nu har jag ringt å babblat med Dellarna där, jävla trevligt folk

Imorrn ska ALLA datorer röra sig lovade dom MIG iallafall! 1530, 1330 osv! Det var skärm och 160 7200 Rpm diskarna som var slut men imorrn rör de sig!

Permalänk
Medlem

Gisele här från forumet frågade i PM hur det gått för mig med skärmbytet. Jag tror att en del vill ta del av den informationen så jag pastar det jag skrev till honom här också

"Blandat komplott måste jag säga

Direkt när teknikerkillen kom så frågade jag om det var en LG eller Samsung han hade med sig. Om det var en Samsung så behövde han inte ens göra sig besväret att byta. Till min stora lycka var det en LG/Phillips WSXGA+.

Han började fippla och koppla isär datorn men efter ~10min när han skulle montera på den nya skärmen så påstod han att det var fel skärmtyp. Han menade att skärmen var till någon annan laptopmodell och inte gick att koppla in i min dator. Han ringde till någon på dell som bekräftade att det var fel skärm. Han beställde därefter en ny skärm till mig och vi bestämde ny tid på onsdag för nytt byte.

Nu i efterhand så är jag dock lite tveksam till att det verkligen var fel skärmtyp. Då han uppgav produktnumret på den "felaktiga" skärmen till supporterkillen så hörde jag att han sa "XK309". Jag kände igen den kombinationen men tänkte inte mer på det. Efter det att han åkt iväg kollade jag lite på forumet på notebookreview.com. Nu är jag väääääääääldigt tveksam till att det var "fel skärmtyp". På det forumet står det i en xps m1530 tråd:

WSXGA+ 1680x1050 Panels
LG Philips LPLF300 - Dell P/N: XK309 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy
Samsung SEC3350 - Dell P/N: RW985 - Size: 15.4" - Experience: Grainy

Det måste ju betyda att han hade RÄTT skärm med sig?! Att beakta är dock att han sa att det var första gången han bytte skärm på den här modellen, xps 1530. Jag hoppas han lärt sig till på onsdag alternativt att det är någon annan tekniker som kommer då.

Jag har dock ett glädjande besked till dig. När han beställde en ny skärm så sa han att "kunden föredrog en LG/Phillips-skärm framför en Samsungskärm". När han sedan avslutat det samtalet berättade han att Samsungskärmarna är tagna ur bruk. Det är bara LG/Phillips-skärmar som gäller numera Jag bor i Stockholm men jag antar att det är likadant i hela landet."

Permalänk
Medlem

Låter mycket lovande nu när min dator borde byggas imorgon :). Kan knappt bärga mig. Hoppas den hinner till Göteborg innan fredag eller iallafall tills tidigt nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av golfarN
Gisele här från forumet frågade i PM hur det gått för mig med skärmbytet. Jag tror att en del vill ta del av den informationen så jag pastar det jag skrev till honom här också

"Blandat komplott måste jag säga

Direkt när teknikerkillen kom så frågade jag om det var en LG eller Samsung han hade med sig. Om det var en Samsung så behövde han inte ens göra sig besväret att byta. Till min stora lycka var det en LG/Phillips WSXGA+.

Han började fippla och koppla isär datorn men efter ~10min när han skulle montera på den nya skärmen så påstod han att det var fel skärmtyp. Han menade att skärmen var till någon annan laptopmodell och inte gick att koppla in i min dator. Han ringde till någon på dell som bekräftade att det var fel skärm. Han beställde därefter en ny skärm till mig och vi bestämde ny tid på onsdag för nytt byte.

Nu i efterhand så är jag dock lite tveksam till att det verkligen var fel skärmtyp. Då han uppgav produktnumret på den "felaktiga" skärmen till supporterkillen så hörde jag att han sa "XK309". Jag kände igen den kombinationen men tänkte inte mer på det. Efter det att han åkt iväg kollade jag lite på forumet på notebookreview.com. Nu är jag väääääääääldigt tveksam till att det var "fel skärmtyp". På det forumet står det i en xps m1530 tråd:

WSXGA+ 1680x1050 Panels
LG Philips LPLF300 - Dell P/N: XK309 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy
Samsung SEC3350 - Dell P/N: RW985 - Size: 15.4" - Experience: Grainy

Det måste ju betyda att han hade RÄTT skärm med sig?! Att beakta är dock att han sa att det var första gången han bytte skärm på den här modellen, xps 1530. Jag hoppas han lärt sig till på onsdag alternativt att det är någon annan tekniker som kommer då.

Jag har dock ett glädjande besked till dig. När han beställde en ny skärm så sa han att "kunden föredrog en LG/Phillips-skärm framför en Samsungskärm". När han sedan avslutat det samtalet berättade han att Samsungskärmarna är tagna ur bruk. Det är bara LG/Phillips-skärmar som gäller numera Jag bor i Stockholm men jag antar att det är likadant i hela landet."

Jag fick ju min skärm utbytt mot en likadan AOU

Kanske värt att ringa supporten igen då och be dom byta den igen och hoppas på en LG!

Edit: Behöver man ringa XPS Supporten igen eller kan man ringa den svenska serviceteknikern och be han beställa en LG/Philips skärm?

Permalänk
Medlem

Ja, byt du skärm igen. LG-skärmen är tydligt mycket bättre än i alla fall Samsung

Permalänk
Medlem

bara ett dilemma...innan jag börjar spara ihop sista slantarna till denna maskin...

hur är det att spela tex battlefield 2 på en 15" skärm?
eller ska man satsa på Inspiron 1720 för att få en 17" skärm?

har ju varit van vid 19" tft & 22" =/
eller blir det som att man måste inskaffa en lupp å se?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Stämmer det att datorn blir tystare med det sämre grafikkortet? Vilka nackdelar innebär ett sådant val?

Jag spelar aldrig på datorn. Använder den ffa till bildredigering i photoshop, videoredigering, surfning, film, musiklyssning etc.

Permalänk

Jag sitter med samma fråga som innan, är det värt att byta ut WLAN kortet a/b/g mot N-draft kortet? Jag har ingen N-router. Kan man köpa en WLAN USB sticka med N hastighet och sätta i m1530 om man måste ha just denna snabbheten? Så man disablar det interna WLAN kortet.
Är det någon här som ringt in och fått det bytt? - fastän ni inte fått datorn än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har nyss lagt beställning på en xps 1530 och sålt min gamla.

Knappt 11k blev det för 250gb HDD, 3gb ram, 8600m gt, t7500, 1440x900, 9 cells batteri, vista ultimate med mera. Prisvärt?

Hur har datorn vart för er i övrigt? Ljudnivåer och stötar? Ljudkvalitet när man kör ut till hörlurar/högtalare?

MVH Axy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
Har nyss lagt beställning på en xps 1530 och sålt min gamla.

Knappt 11k blev det för 250gb HDD, 3gb ram, 8600m gt, t7500, 1440x900, 9 cells batteri, vista ultimate med mera. Prisvärt?

Hur har datorn vart för er i övrigt? Ljudnivåer och stötar? Ljudkvalitet när man kör ut till hörlurar/högtalare?

MVH Axy.

Hårdisken kan ha klickande ljud hela tiden, detta kan åthjälpas genom att öka hastigheten på hårdisken genom programet "Notebook Hardware Control"

Förutom det upplever jag inte att den låter så mycket. Fläkten går igång med jämna mellanrum när man är i Vista men upplever det inte så störande. Inga stötar har jag upplevt.

Det är ett vagt brusande ljud när jag har på mig hörlurar, inga problem alls när jag kör med högtalalare, bra kvalitet då.

Permalänk
Medlem

Det där med hårddisken, gäller det alla hårdiskar? Eller typ bara på 160 7200rpm? Jag valde 250 5400 då jag har mycket musik.