Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindstroem
Hårdisken kan ha klickande ljud hela tiden, detta kan åthjälpas genom att öka hastigheten på hårdisken genom programet "Notebook Hardware Control"

Förutom det upplever jag inte att den låter så mycket. Fläkten går igång med jämna mellanrum när man är i Vista men upplever det inte så störande. Inga stötar har jag upplevt.

Det är ett vagt brusande ljud när jag har på mig hörlurar, inga problem alls när jag kör med högtalalare, bra kvalitet då.

Tja!

Har du forskat vidare i det där med fläkten och Vista, vet du om det bara är i Vista som fläkten går igång med jämna mellanrum? Merlinen skrev ju om det tidigare i tråden! Jag gillar Vista skarpt, så vill ju helst inte byta till XP, men om det är så att fläkten inte går igång där så tåls det ju att fundera på iaf!

//Matte

Permalänk
Medlem

Jag skall försöka klocka ner grafikkortet så att det inte blir så varmt vid vanligt kontorsarbete. Återkommer senare...

Permalänk

Angående att fläkten inte startar så ofta i XP är korrekt. Jag hör nästan aldrig fläkten förutom när jag spelar spel.

Permalänk
Medlem

Har en fundering gällande minnet, just nu ger Dell dig 3gb (2 gb x 1gb) i minne, läst att detta skall inte fungera så bra när man kör dualchannel och bara för 500kr extra så har man 4gb (2gb x 2gb). Samt läst att windows xp/vista 32bit kan inte se mer än 3gb i minne, stämmer detta?

Permalänk
Medlem

Oki nu har man pratat klart med supporten en andra gång o en ny tekniker är på väg imorgon. Det konstiga är att jag inte ville ha en annan samsungskärm men han sa att dom bara kunde beställa samma part nr så sannoliken att jag får en annan samsung är stor. Ljuger han för mig eller är detta sant?

Permalänk
Medlem

Aj aj nu är man arg. Beställde min 1530 den 21 januari och skulle få den senast 7 februari. Nu har de flyttat fram det till den 25 februari.
Ringde och kollade med dem och de kunde inte ens förklara varför. Komponentbrist. Har man verkligen så dålig koll på sina lager?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gisele
Oki nu har man pratat klart med supporten en andra gång o en ny tekniker är på väg imorgon. Det konstiga är att jag inte ville ha en annan samsungskärm men han sa att dom bara kunde beställa samma part nr så sannoliken att jag får en annan samsung är stor. Ljuger han för mig eller är detta sant?

Jag hade en samsung och fick en LG.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av velman
Jag hade en samsung och fick en LG.

Precis! Talade om det för supporten men han sa att det var omöjligt utan sa att ända han kunde göra är att beställa samma part nr. Får väl prata med tekniker som kommer imorrn så får han beställa en ny åt mig istället.

Permalänk
Medlem

TJOHOOOOOO.

nu har jag fått min samsung-skärm utbytt till en LG och VILKEN SKILLNAD DET ÄR!

ser inga tecken på grynighet, betraktningsvinklarna är jättemycket bättre, kontrasten upplever jag som mycket bättre också.

så till er som inte fått eran samsung utbytt till LG säger jag bara, ge inte upp förrän ni fått den! det är lätt värt allt besvär (nu hade jag iofs tur och fick rätt på första utbytet)

Permalänk

Goody!

Fick ett mail från Dell där det stod (jag frågade om man kunde få N-draft kortet istället samt om Vista skiva medföljde):

"Det är tyvärr inte möjligt att göra en ändring i er konfiguration utan att avbeställa er order.
Det som fördröjer leveransen är skärmen och grafikkortet.
En backupskiva för Vista Ultimate följer med."

"Filip på Dell"

Jag har beställt 2.40Ghz, 2GB, 8600 GT, 250GB 5400rpm, 1440x900 Truelife skärm.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem

Ni som har fått från Samsung till LG. Kan ni kolla vilket part nr ni fick i servicemailen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ni som har fått från Samsung till LG. Kan ni kolla vilket part nr ni fick i servicemailen?

jag fick part no: Y274C

gick inte utläsa något vettigt ur den andra texten heller.. vad jag förstått kan man få både LG eller Samsung om det står part no Y274C. men jag kanske har fel?

Permalänk

Ni som har valt 1440x900 skärmar - om man vill köpa en extern skärm - ska man titta på en skärm som har max upplösning 1440x900 då? externa LCD skärmen får inte ha högre upplösning eller?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miff0
TJOHOOOOOO.

nu har jag fått min samsung-skärm utbytt till en LG och VILKEN SKILLNAD DET ÄR!

ser inga tecken på grynighet, betraktningsvinklarna är jättemycket bättre, kontrasten upplever jag som mycket bättre också.

så till er som inte fått eran samsung utbytt till LG säger jag bara, ge inte upp förrän ni fått den! det är lätt värt allt besvär (nu hade jag iofs tur och fick rätt på första utbytet)

Jag hade tur jag med...

Nu återstår bara att få ordning på grafikkortet. Jag kan inte tänka mig att det är tänkt att det skall bli så varmt som det blir vid vanligt kontorsarbete. Eftersom det blir lika varmt borde det vara någon inställningsak.

Någon som löst problemet? Jag tänkte underklocka men vet inte vilka drivrutiner som passar bäst för det (8600m GT, vista ultimate, eng, x64)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverfisken
Ni som har valt 1440x900 skärmar - om man vill köpa en extern skärm - ska man titta på en skärm som har max upplösning 1440x900 då? externa LCD skärmen får inte ha högre upplösning eller?

Du kan ha mycket högre upplösning än så. Så köp du vilken skärm du vill.

Permalänk
Avstängd

Nu har då min XPS kommit in i fas 3 som utlovat, gött

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av velman
Jag hade tur jag med...

Nu återstår bara att få ordning på grafikkortet. Jag kan inte tänka mig att det är tänkt att det skall bli så varmt som det blir vid vanligt kontorsarbete. Eftersom det blir lika varmt borde det vara någon inställningsak.

Någon som löst problemet? Jag tänkte underklocka men vet inte vilka drivrutiner som passar bäst för det (8600m GT, vista ultimate, eng, x64)

Fast, är inte det rätt korkat det? Att beställa en dator med ett kraftigt grafikkort, för att sen börja underklocka det för att få det att funka som det borde??

Om det blir för varmt, onormalt varmt, så är det väl en sak för DELL att ordna upp i?

MVH Tony

Permalänk

Vet någon om vart utblåset på m1530 sitter? under datorn?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony-Avesta
Fast, är inte det rätt korkat det? Att beställa en dator med ett kraftigt grafikkort, för att sen börja underklocka det för att få det att funka som det borde??

Om det blir för varmt, onormalt varmt, så är det väl en sak för DELL att ordna upp i?

MVH Tony

Det är ett problem i Vista tror jag, eftersom det fungerar bättre i XP.

Vad är det för fel på att klocka ner det när jag inte använder kapaciteten? Det är ju bara att återställa när det behövs, vid t.ex. spel.

Permalänk
Medlem

Skrev till support idag angående att jag ville ha 7200rpm disken i paketet för 9990:-
enligt honom kunde man inte få det han sa att jag måste ta ett av dom andra valen för att få den.

Är det någon här som beställt det paketet och ändå lyckats fått disken med 7200rpm?

mvh martin

Visa signatur

[Fractal deisgn define R3 ] [ i5 3570K ] [Gigabyte gtx 670 2gb oc] [ 8gb vengeance 1600MHz ] [ Gigabyte z77X UD3H ][ sg 1tb 7200rpm ] [ Ocz ZS 750w ] [ win 7 pro ] [Benq xl2410t ]

[ XPS 1530 ] [ T7500 2.20Ghz ] [ 2gb ram ddr2 ] [ 8600M GT ] [ 250gb 5400rpm ] [ LG 1440x900 ] [ xp-32bit ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Tja! Man måste ringa den engelska supporten igen eller? Riktigt dåligt isf av Dell att man inte kan ringa nån svensk snubbe, med tanke på att det inte är första gången de byter skärmen! Inte kul att sitta i telefonkö i typ 30 min igen!

Permalänk
Avstängd

När teknikern ringer eller hur han nu gör för att boka tid, kan man inte be han kolla på skärmen va de är för modell/modellnr?

Äre nån man inte vill ha äre ju bara å säga de är ingen ide å komma å hålla på byta fram å tillbaka!

Permalänk
Medlem

Mm..det verkar ju vara en bra idé iofs! Men står det rakt upp och ner LG/Philips på den eller står det något artikelnamn eller liknande?

Permalänk
Medlem

Jag var iaf tvungen att ringa in till den eng supporten igen. Fundera nästan på att lämnar tillbaka datorn imorrn om man inte får rätt skärm vilket jag är tveksam till att man få också eftersom det är samma part nr man har fått.

Permalänk
Medlem

Nu ringde jag supporten igen..men de säger att de inte har några LG-skärmar för närvarande och att de inte kan byta ut skärmen igen. Han skulle vidarebefordra min förfrågan till sin manager och så skulle han höra av sig till mig. Bad att få prata med managern, men han var tydligen inte där! Låter riktigt kasst! Det kunde ta 1-2 veckor trodde han!

Jag snackade med samma snubbe som förra gången, kanske därför han inte var så villig att byta igen? Några förslag vad man kan göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte67
Nu ringde jag supporten igen..men de säger att de inte har några LG-skärmar för närvarande och att de inte kan byta ut skärmen igen. Han skulle vidarebefordra min förfrågan till sin manager och så skulle han höra av sig till mig. Bad att få prata med managern, men han var tydligen inte där! Låter riktigt kasst! Det kunde ta 1-2 veckor trodde han!

Jag snackade med samma snubbe som förra gången, kanske därför han inte var så villig att byta igen? Några förslag vad man kan göra?

Min snubbe vägrade också byta skärm först men jag gav inte upp. Antingen ska jag få en LG eller så skiter jag i det hela.

Permalänk
Medlem

Gäller den här LG-Samsung-grejjen med skärmar bara 1680-skärmarna? Eller gällerr det också 1440?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte67

På notebookreview så har detta ämne tagits upp... tycker en snubbe på supporten att det inte ska bytas, ring och prata med en annan, så går det säkert bättre. Du har rätt att få den utbytt. Jag tror att det börjar bli lite trötta på att folk ringer och klagar på deras skärmar och sega leveranser. (Undrar hur det kommer att bli när de släpper LED-skärmarna och Penryn... )

Det är säkert så att de samsungskärmar som de försöker installera på era nya datorer, har varit runt och installerats många innan de kom till er. De hoppas bara på att någon tröttnar på att byta hela tiden.

Permalänk
Medlem

1 sticker batteriet ut ngt från datorn ?? frågan gäller både 6 och 9cells

2 kan man säga till direkt att man vill ha lg-philips skärmen så man slipper detta problemet

tack för svar

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem

1) 9cells lyfter upp datorn typ en cm.. finns bilder tidigare i forumet.

2) Nej man har ingen möjlighet att påverka skärmvalet innan.

Permalänk
Medlem

Lindström, du verkar vara sjysst och svarar på frågor :).

Gäller den här LG-Samsung-grejjen med skärmar bara 1680-skärmarna? Eller gällerr det också 1440?