Asus eee pc 701 - billig samt intressant!

Permalänk
Medlem

GBAX får sin order för sent idag. Efter UPS stopptid så de kommer få iväg min "garanterat" imorgon. Då hoppas jag på att jag har den på torsdag eller kanske fredag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0x!c
Vilken affär beställde du ifrån?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Ja, alltså surf versionen är med 32kb L2 cache, så det var inte den jag tog

Det gick på 3200 inklusive frakt. Valde vit som färg.

Här kan ni se dom olika modellerna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Har beställt en nu.
4GB non-surf från Kmelektronik.de i tyskland (bevisligen)

Lite svårt att föra över pengar tills jag kom på hur man gjorde (;
Förhoppningsvis får jag den snart.

Sådär

Permalänk
Medlem

Min blir skickad imorn också :). Mailade dem och de sa att jag får ups tracking nr imorn.

Är från gbax.com som jag beställt från ifall någon undrar, men de har fått in 2 små ordrar, en igår och en ska de få idag.

Någon som vet vilken färg man får? Hoppas lite smått på vitt men svart går bra det med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chew!e
Min blir skickad imorn också :). Mailade dem och de sa att jag får ups tracking nr imorn.

Är från gbax.com som jag beställt från ifall någon undrar, men de har fått in 2 små ordrar, en igår och en ska de få idag.

Någon som vet vilken färg man får? Hoppas lite smått på vitt men svart går bra det med.

Jag hoppas på svart och har bett om en svart om de får in några.
Hon kunde dock inte svara på vilka färger de får in idag. :

Jag har mailat och sagt att jag helst tar en svart men om de får in vita före svarta så tar jag en vit. Gör samma sak du fast du önskar ju tvärt om.

Permalänk
Medlem

Niklas, vad för converter behövde man och vart köpte du det ifrån? Tänkte att jag kunde åka in till någon stad där jag kan köpa det med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiiiba
Niklas, vad för converter behövde man och vart köpte du det ifrån? Tänkte att jag kunde åka in till någon stad där jag kan köpa det med.

Jag har länkat de tidigare.
Köpte denna på clas ohlson:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=21639270

Sedan fick jag tipset om en billig, mindre, som också passar och så jag beställde denna:
http://www.zebramedia.com/shopexd.asp?id=4938

Maila dem om att du vill ha den via vanlig post så får du den på faktura och mycket billigare frakt.

Den passar eftersom att den man får med från england är en grej man skjuter på själva adaptern. Skjuter man inte på den så passar den amerikanska från Zebra media. Den är mycket mindre och smidigare. De engelska är väldigt stora och otympliga.

Permalänk
Medlem

Jag har en som är jätte lik du har där niklas. Men den jag har står det max 10A istället för 7.5A samt 110-250V-. Har det till min riskokare från Kina :D. Tror du att den ska funka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har en som är jätte lik du har där niklas. Men den jag har står det max 10A istället för 7.5A samt 110-250V-. Har det till min riskokare från Kina :D. Tror du att den ska funka?

Den fixar 10A.. det är mer än 7.5A

Edit:
Fick ett mycket trevligt mail nyss:
"Hello,

This is confirm your recent GP2X order has now been sent to you.

If you are in the UK you can look forward to recieving your order in the next 24 hours (weekends not included), if you chose UPS shipping you should recieve your order in the next 48 hours (weekends not included). Airmail will take 2-12 days. "

Hoppas ha den här imorgon, torsdag!
UPS från England till Sverige brukar vara snabba.
Väntar på mail från UPS med mitt trackingnumber nu bara.

Edit: Nu kom mitt sändningsnummer. Beräknad leverans imorgon. Fick även svar om färg. Det blev en vit. Hade velat ha en svart men eftersom att de är så pass svåra att få tag på så får vit funka.

Permalänk
Medlem

Jag har fått det med. Men det jag inte förstår är varför det står 0.5KG på mitt paket :S.

Permalänk
Inaktiv

Enligt specifikation ska den väga 0,89 kg

Permalänk
Medlem

Det är för att UPS bara mottagit förhandsinfo och inte läst in eller vägt paketet själva än.

"Faktureringsinformation har skickats till UPS. Kom tillbaka för att få uppdaterad sändningsstatus eller kontakta avsändaren för ytterligare uppgifter."

Ska komma imorgon eftersom att det är skickat med UPS Express Saver.

Permalänk
Medlem

Kan inte vänta att få hem EEEn!!

Permalänk
Medlem

Ni som beställt EEE, hur gör ni med operativsystem? Kommer ni köra XP på minneskort eller hur gör ni? Någon som har testat det förinstallerade operativet med win-emulator?
Jag är nöjd sålänge man kan spela lite typ wc3 på den via wine.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Jag kommer sitta hemma hela dagen imorgon.
Jag är föräldraledig. hehe.

Jag kommer byta till XP och köra på SSD.
Har en nLite-version med SP2 som ligger och väntar på att få installeras.
Extern dvd/brännare som ansluts via USB har jag redan så jag slipper strula med usb-minnen osv för installation.

Ska självklart testa linux först.

Permalänk
Medlem

Just nu kör jag Xandros Advanced mode och har BackTrack3 på ett 4GB SDHC class6 och WinXP på ett 8GB SDHC class6. När jag jobbar så bootar jag med WinXP eftersom mina arbetsverktyg endast finns till WinXP. Annars kör jag oftast BackTrack eftersom det innehåller alla verktyg jag behöver för att klara vardagen/helgen. Det är ganska smidigt att köra från minneskort då jag hela tiden kan rycka ut det snabbt och smidigt om något skulle hända samt att man kan växla mellan olika OS lika snabbt och slipper krångla med bootloaders osv.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Har beställt transcend 16GB SDminne men kommer inte installera något os på det. Kommer ha XP på SSD.

Linux kommer jag också testa lite av.

Permalänk
Medlem

Okej detta låter intressant, innan du installerar XP kan du väl testa om Wine fungerar bra på datorn? Kolla om du kanske får igång nåt enkelt spel typ?
Om det fungerar tror jag att jag kör på Linux, annars kör jag XP (när jag väl köper min då, får se när det blir av)...

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Class 6 är det snabbaste inom SDHC eller?
Detta var billigt:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=80492
Är det skräp?

Permalänk
Medlem

På eeeuser är Transcend den som rekommenderas av flest antal personer.
Så den skulle jag ta IAF.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce GTX 1070 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Class 6 är det snabbaste inom SDHC eller?
Detta var billigt:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=80492
Är det skräp?

Fan vad prisvärt

Permalänk
Medlem

Niklas, jag beställde från katshing. 16GB SDHC class 6 och kostade ca 3 kr billigare + i lager :D. Har fått mail om att det är skickat! :D. Beställde 2gb ramminne och 4gb usb sticka med vilket också kommer imorgon.

HermitoZ, Vet inte ifall jag orkar :D. Får se! Längtar som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Niklas, jag beställde från katshing. 16GB SDHC class 6 och kostade ca 3 kr billigare + i lager :D. Har fått mail om att det är skickat! :D. Beställde 2gb ramminne och 4gb usb sticka med vilket också kommer imorgon.

HermitoZ, Vet inte ifall jag orkar :D. Får se! Längtar som fan.

Men nu finns det inga 16GB för under 395 hos dem?
Frakt tillkommer också antar jag. Tänkte hämta själv på webhallen.

Edit:
Här är iaf 8GB billigare än webhallen. Samma produkt:
http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=13801
Tar man brev så blir det totalt 385 kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men nu finns det inga 16GB för under 395 hos dem?
Frakt tillkommer också antar jag. Tänkte hämta själv på webhallen.

Edit:
Här är iaf 8GB billigare än webhallen. Samma produkt:
http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=13801
Tar man brev så blir det totalt 385 kr.

Sorry menade 16gb =). Tycker att 8gb är för lite samt att man för eller senare alltid vilja ha mera. :D. Hämta är ju alltid najs!

Permalänk
Medlem
Citat:

Sorry menade 16gb =). Tycker att 8gb är för lite samt att man för eller senare alltid vilja ha mera. :D. Hämta är ju alltid najs!

Menade du 16GB var billigare hos Katshing om man jämför med Webhallen?
Nu blir jag förvirrad.

8GB är billigare hos Katshing inkl. frakt än vad det är hos Webhallen exkl. frakt. hehe Jag tjänar alltså några kronor på att få det hemskickat från Katshing än om jag åker till Webhallen själv. Får även räkna med bensinen iof så det blir ju lite vinst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Menade du 16GB var billigare hos Katshing om man jämför med Webhallen?
Nu blir jag förvirrad.

8GB är billigare hos Katshing inkl. frakt än vad det är hos Webhallen exkl. frakt. hehe Jag tjänar alltså några kronor på att få det hemskickat från Katshing än om jag åker till Webhallen själv. Får även räkna med bensinen iof så det blir ju lite vinst.

Japp det var 16GB jag jämförde mellan katshing och webhallen.

Permalänk
Medlem

Jag förstår. Blir 8GB till att börja med för mig. Satsar på större lite senare.
Nu har UPS-sidan uppdaterats med info om att de hämtat upp paketet.

Permalänk

hoppas ni fixar bilder o fixar rec ;D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
hoppas ni fixar bilder o fixar rec ;D

Bilder kommer bli tagna!

Permalänk
Medlem

Självklart kommer bilder! Kommer spana ut mot vägen hela dagen.
Återupplever känslan som man hade inför julafton när man var liten flera gånger om nu. UPS brukar ha svårt att hitta hit. Bor på en stor gård och vår väg är privat (skyltat) så de brukar inte våga köra in men de ringer alltid som tur är. hehe

Permalänk

e fett sugen på att beställa ifrån gbax också, för nu värkar dom ju seriösa trodde dom var oseriösa först då du aldrig fick din dator n!klas och dom stängde ner sidan!?, aja hoppas på de bästa får du din så gör jag även en beställning i helgen ;D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|