Datorn väägrar starta!?
Hej alla
Vore såå tacksam om någon ville hjälpa mej att få igång min dator!
Det hela började med att min sambo ringde mej på mobilen och sa att datorn inte gick att starta, efter att en liten klåfingrig tjej på 2 år tyckte att ON/OFF knappen såg väldigt kul ut, och var bara "tvungen" att trycka på denna, samtidigt som mina pojkar tittar på en film.
Efter denna händelse går inte Windows igång. Det som händer är att MSI loggan kommer fram, och det går även att gå in i BIOS. Väl inne i BIOS kan jag ändra o greja som vanligt. Har provat allt med starta i felsäkert läge osv, har även provat att tryckt på reset knappen bredvid BIOS på moderkortet vid uppstarten, men Windows vägrar att gå igång, bara en svart skärm blir synlig efter det att BIOS kört sitt i början?? Datorn tutar antingen 1 eller 2 gånger vid uppstart, den meddelar även att CMOS är nånting med "bad" om man väljer att trycka "TAB" vid uppstart?
Datorn har fungerat klockrent och varit stabil innan den här händelsen, och var förövrigt klockad till 3Ghz, och med en CPU temp på 54 grader "max" med vattenkylning.
Tänkte därför kolla med alla kunniga på detta forum on Ni kan ha någon ide om vad mitt problem kan vara? funderar oxå på om det kan vara något med OS?
Dator komponenter:
AMD Athlon X2 64 5600+
2X1024 Mb A-Data
MSI K9N Ultra/ uppdaterad BIOS V3.9
XFX 7900GT
Hiper 530W
Seagate Baracuda 160Gig
OS Windows XP Pro/ SP3