S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Avgör du själv.

EDIT: Om du menar kvalitén.

Jag menar om det är mycket skillnad om man kör med eller utan. Presis som AA, har man AAx0 så ser inte bilden så bra ut i bilspel, bäst att ha AAx8.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Verkar som att du inte vet vad texturer är?
Klart det är viktigt att ha texturer i ett spel inte lika kul att springa runt bland poly meshes utan vettiga texturer.

EDIT: En gubbe utan textur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Verkar som att du inte vet vad texturer är?
Klart det är viktigt att ha texturer i ett spel inte lika kul att springa runt bland poly meshes utan vettiga texturer.

EDIT: En gubbe utan textur

http://img185.imageshack.us/img185/4632/ijo01coverlgqu2.jpg

Har du en gemförelse? Jag tycker att den gubben ser bra ut.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Har du en gemförelse? Jag tycker att den gubben ser bra ut.

utan

med

Permalänk

Jaha, ok. Då vet man det. Jag upptäckte idag att spelet bara använde sig av en kärna, jag trodde att den använde sig av två stycken. Eller har jag fel?

Såg denna bilden på deras sida:

http://www.stalker-game.com/en/art_frame.php?id=10&res=0

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Texturer behövs inte om man renderar verligheten. Det är bara ett sätt att fuska till sig något som ser ganska bra ut. En bit in i framtiden så kommer allt genereras on the fly, dvs allt beror på vilken vinkel man tittar mot, och vad för egenskap en yta har m m, med photon mapping och andra tekniker som behövs för att saker ska vara verkliga.

Permalänk

Jag har flera frågor, kan man slå med vapnet i spelet och kan man ligga på marken?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Det finns 2 ducklägen i spelet. Den ena så går du bara lågt, den andra motsvarar crouch mode från andra spel. Det finns inget prone(ligga ned)-läge i spelet, vilket ändå inte behövs för att komma till någon stash.

Man kan inte slå med vapnet likt crysis/fear.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Det finns 2 ducklägen i spelet. Den ena så går du bara lågt, den andra motsvarar crouch mode från andra spel. Det finns inget prone(ligga ned)-läge i spelet, vilket ändå inte behövs för att komma till någon stash.

Man kan inte slå med vapnet likt crysis/fear.

Ok, det är synd att det inte finns prone eller melee. Tycker att det är grymt att ligga ner och skjuta, då är det svårare att bli träffad kanske.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ok, det är synd att det inte finns prone eller melee. Tycker att det är grymt att ligga ner och skjuta, då är det svårare att bli träffad kanske.

Vapnet blir mer träffsäkert, dessutom låter du mindre. För melee finns kniven till.

Permalänk
Citat:

Vapnet blir mer träffsäkert, dessutom låter du mindre. För melee finns kniven till.

Ja, det blir mer träffsäkert om man trycker Ctrl + Shift. Men om man har prone också så borde det bli ännu bättre.
Kniven, ok då.

Sen tycker jag att de borde fixa flera saker i spelet.
En av de är dåligt att armen som sam håller vapnet med har samma tröja hela tiden (tom om man byter väst). Tycker jag att de borde fixa det.

När man ska sikta in så måste man hålla in knappen, gillar inte det riktigt. Råkar man släppa den mitt i en fight så tappar man koncetrationen på det sättet. Borde man kunna välja.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ja, det blir mer träffsäkert om man trycker Ctrl + Shift. Men om man har prone också så borde det bli ännu bättre.
Kniven, ok då.

Sen tycker jag att de borde fixa flera saker i spelet.
En av de är dåligt att armen som sam håller vapnet med har samma tröja hela tiden (tom om man byter väst). Tycker jag att de borde fixa det.

När man ska sikta in så måste man hålla in knappen, gillar inte det riktigt. Råkar man släppa den mitt i en fight så tappar man koncetrationen på det sättet. Borde man kunna välja.

Ja det är dumt. Vad som är ännu mer lustigt är att om du håller in högerknappen så träffar du mindre än om du skjuter från höfterna... Vilket de definitivt borde fixa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja det är dumt. Vad som är ännu mer lustigt är att om du håller in högerknappen så träffar du mindre än om du skjuter från höfterna... Vilket de definitivt borde fixa.

Det låter som en mod tycker jag.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

ja precisionen i de olika lägena är lätt att modda själv...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Vad heter modden? De här använder jag:

OLmod 1.1
advanced_world_weapons_v2.0
stalker_realgunnames_v.3

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Orkar inte med mods till detta spel. Det enda jag har moddat är så man hoppar längre/högre.

En annan sak som är irriterande är att grisar (flesh/boar-mutanter) och hundar (pseudo/blind dog) etc springer obehindrat genom enorma vattenmassor. När man själv ska gå genom samma vattenmassor så går det med snigelfart, medan mutanterna inte påverkas av detta.

Permalänk

Grisar, den var bra. Liknar mer vildsvin eller något. GSC har mycket att göra med ClearSky.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad heter modden? De här använder jag:

OLmod 1.1
advanced_world_weapons_v2.0
stalker_realgunnames_v.3

Varifrån kan man ladda ner de här moddarna?
De verkar vettiga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratom
Varifrån kan man ladda ner de här moddarna?
De verkar vettiga

http://browse.files.filefront.com/STALKER%20Shadow%20Of%20Che...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://browse.files.filefront.com/STALKER%20Shadow%20Of%20Che...

tackar

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Grisar, den var bra. Liknar mer vildsvin eller något. GSC har mycket att göra med ClearSky.

Flesh är en muterad gris. Med spetsiga ben. Boar är nog ett vildsvin.

Men vafan... nu CTD:ar stalker innan kartan har laddat klart kartan! Varför?! Och så kommer det upp en liten ruta: "Please wait..." och sen händer ingenting, helt patetiskt dålig patch 1.0005 är, klart sämsta patchen till något spel någonsin! Ladda inte ned skiten! Och på den här spelomgången som jag hade gjort sp mycket... Hade flera tusen kills, hade mer än 8000 poäng på den där rankings-listan, och nu det här!

Permalänk
Avstängd

hur är spelet online? kan inte spela längre än nån min så hänger sig spelet!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Flesh är en muterad gris. Med spetsiga ben. Boar är nog ett vildsvin.

Men vafan... nu CTD:ar stalker innan kartan har laddat klart kartan! Varför?! Och så kommer det upp en liten ruta: "Please wait..." och sen händer ingenting, helt patetiskt dålig patch 1.0005 är, klart sämsta patchen till något spel någonsin! Ladda inte ned skiten! Och på den här spelomgången som jag hade gjort sp mycket... Hade flera tusen kills, hade mer än 8000 poäng på den där rankings-listan, och nu det här!

Tänkte aldrig installera det, såg att det var inte så mycket skillnad heller.

Visa signatur

Permalänk

Såg på stalker-game.se forumet att dem har en live chat där man kan ställa frågor live om clear sky och soc.
Tror det går ut på att dem läser upp och svarar på frågorna i deras podcast sen.

Ta en titt:
http://www.stalker-game.se/forum/viewtopic.php?t=643

Visa signatur

Min spelblogg | Nicklas Ridewing

Permalänk
Medlem

judge: det är rätt OK online - men nu är det dåligt med 1.0004 servrar..nästan alla kör 1.005 för den patchen fixar en del för MP...

jag har inte uppdaterat för de flesta moddarna funkar inte då...

(kör ABC just nu...tokskoj med teleport-artefakter mm)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Nu är det bara lite drygt 2 timmar kvar tills stalker-game.se postar en ny podcast.

Visa signatur

Min spelblogg | Nicklas Ridewing

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicklas ridewing
Nu är det bara lite drygt 2 timmar kvar tills stalker-game.se postar en ny podcast.

Lyssnade på en podcast från dem i skitkvalitet förut: "hej jag heter X, är 17 år gammal, jag har aldrig spelat STALKER men jag driver ändå den här siten. Hej jag heter Y jag är 19 år gammal och jag har aldrig spelat stalker eftersom jag aldrig har haft tid. Hej jag heter Z och är 18 år gammal, jag spelade stalker 1 gång men aldrig mer eftersom jag blev så besviken på spelet... Ett 8800GTX kostar ju i dagsläget 7000 kronor, lika mycket som datorerna kostade för npågra år sedan..."

Så långt lyssnade jag innan jag stängde ned skiten, det var första och sista gången jag lyssnade på deras podcastar... Ska man skratta eller gråta?!

Permalänk
Citat:

Lyssnade på en podcast från dem i skitkvalitet förut: "hej jag heter X, är 17 år gammal, jag har aldrig spelat STALKER men jag driver ändå den här siten. Hej jag heter Y jag är 19 år gammal och jag har aldrig spelat stalker eftersom jag aldrig har haft tid. Hej jag heter Z och är 18 år gammal, jag spelade stalker 1 gång men aldrig mer eftersom jag blev så besviken på spelet... Ett 8800GTX kostar ju i dagsläget 7000 kronor, lika mycket som datorerna kostade för npågra år sedan..."

Så långt lyssnade jag innan jag stängde ned skiten, det var första och sista gången jag lyssnade på deras podcastar... Ska man skratta eller gråta?!

Både och, hahahahaha. Ultra kostar förfan 6k spänn nu.
Undrar vad det är för snubbar, XYZ.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
judge: det är rätt OK online - men nu är det dåligt med 1.0004 servrar..nästan alla kör 1.005 för den patchen fixar en del för MP...

jag har inte uppdaterat för de flesta moddarna funkar inte då...

(kör ABC just nu...tokskoj med teleport-artefakter mm)

ok har inte spelat spelat på par månader nu ska spela det igen roligt med alla moddar!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Jaha har skaffat stalker nu och har ett par frågor till er kunniga

1. Vad för mods rekommenderar ni om jag vill ha det hyfsat realistiskt och ganska mkt "stealth-style" ?

2. Vilken patch är den "bästa" ? Vilken ska jag ha för mods och sånt asså.

tack

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!