Fujitsun verkar vara populär, de fanns 11 i lager i torsdags när jag beställde och igår hade de 4 kvar. De har efter lite fördröjning skickat den idag (måndag), kommer som sagt lägga upp en recension här så fort jag får den.
nienithaur >> Jag kollade på m1330 också och det var ett svårt val. Det som talade för DELL var just de bättre grafikkretsarna och möjligen att man kunde utöka minnet. HDMI spelar inte mig nån roll, jag får ju ut samma signal med DVI som Fujitsun har, dessutom har min projektor DVI-ingång. DELLen är ju väldigt snygg men med ett 6-cells batteri (som till Fujitsun) väger den 2kg och är som du nämde några cm längre och djupare och 500 spänn dyrare.
/David
EDIT: Här kommer en minirecension efter att jag hämtat datorn nu ikväll. BYggkvalitén verkar vara helt ok och tangentbordet skönt att skriva på och så gått som fullstort tror jag man kan kalla det. Jag har inte hunnit göra så mycket mer än installerat lite Firefox/Flash/Quicktime/VCL/Xvid/DaemonTools/WinAmp/Lightroom, ungefär det jag behöver iofs och allt fungerar bra. Testade en trailer i 720p i Quicktime utan probs.
Plus:
Ganska snabb i Vista (enligt mig, har bara tjejens ett år gamla DELL att jämföra med)
Smidigt format
Inte så mycket trams installerat default.
Funkar jättebra i Lightroom som var min största oro, har bara snabbt testat med lite filer från min D200. Den var snabbare än min gamla stationära vad det nu kommer sig.
Minus:
Svagt högfrekvent ljud från datorn när processorn är belastad, hörde det bara i början. Antingen har jag fått tinitus eller så har det försvunnit
Lite "flexande" tangentbord.
Högt "klickand" musknappar och lite klickigt tangentbord
Skriver det här inlägget på den och har även tagit lite foton på datorn . Grejar lite med dem i Lightroom nu. Hur lägger man in bilder i sina inlägg?
/David