Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrikb
Vet inte riktigt, tror nog inte jag avbeställer ändå, säkert 3-4 veckors väntetid på en ny, visst 1500 är endel och surt att ANDRA får den billigare men på ons går ju 1700 kr rabatt erbjudandet ut och då finns bara 20 % rabatten...

20% utöver den nya 15%arn eller 15%+5% som inte går att ränka? hoppas någon fattar vad jag menar.

Permalänk
Medlem

Näe, syftar på 15 + 5, just nu är det ju redan rabatt 2200 på näst bästa modellen av 1530.n, den försvinner ju på ons, då finns endast totalt 20% rabatt, vilket blir ungefär samma rabatt som det var innan 15 + 5 % rabatten, dvs enbart 2200kr..

Permalänk

jasså, så nu är de rabatt med både 2200 och 15%? eller är jag helt ute och cyklar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundvall91
jasså, så nu är de rabatt med både 2200 och 20 %? eller är jag helt ute och cyklar?

Japp, det stämmer. Genom CSN kan du få dels deras standard 5 % plus deras nu utökade 15 %, man får lägga in båda koderna (som du hittar på deras hemsida och här i tråden) när du kommer så långt att du har lagt upp datorn i din varukorg.

Dessutom har Dell en rabatt på ca 2000 som redan är dragen på priset(kommer inte ihåg exakt) Dells rabatt försvinner på juh här om någon dag men jag tror det kommer komma en ny rabatt, jag har aldrig någonsin sett att de har inte har haft det. Den kanske inte är lika hög, men ändå.

Det här med att CSN har lyckats få en rabatt tror jag inte påverkar deras normala rabatter eftessom det egentligen endast är meningen att studenter ska få det billigare.

Den här grymma rabatten hade de även tidigare för någon månad sen på CSN

Permalänk
Avstängd

När går 5%rabetten ut? Och när 15% rabatt? känns så jävla surt att behöba betala 1800kr mer + att man kunde fått bättre komponenter..
Hur ska jag packa tillbacka allt när jag avbeställer? ex xps boken som man har manual plus cd skivor har slitit bort plastet.
dessutom om jag nu avbeställer och tjänar 1800 är jag rädd att inte få en LG..

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår som så är 5 % standard och något som csn alltid har. 15 % är en tillfällig rabatt som gäller tom 2 mars.

http://www.csn-kortet.se/rabatter_nationella.asp?id_rabatt_na...

Hur du gör för att skicka tillbaka vet jag inte, ska man utnyttja ångerrätten tror jag (jag vet inte egentligen) dock att produkten ska vara oöppnad, Men jag tror inte de är så känsliga med sånt. Andra har juh skickat tillbaka daatorn trotts att de har använt den som det verkar.

Permalänk
Medlem

damn, hittar inte nånstans i denna 43 sidor långa tråd.

vilket minne man kan stoppa in, det va några/någon som rekkade ett par olika minnen, någon som har pejl på det?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Näe, syftar på 15 + 5, just nu är det ju redan rabatt 2200 på näst bästa modellen av 1530.n, den försvinner ju på ons, då finns endast totalt 20% rabatt, vilket blir ungefär samma rabatt som det var innan 15 + 5 % rabatten, dvs enbart 2200kr..

va förklara, när är senare dagen för mig att beställa en ny för att få max rabbat(ska beställa en ny red, när de har hämtat denna).
Kan någon förklara väldigt snabbt är det dena onsdagen?
som sagt vad ska jag göra?

Mitt val:

1.
Skicka tillbacka denna och få pengarna(Ca: 12500kr) tillbacka om 10 dagar ca och beställa en exakt samma fast för 10500kr. Har då chansen att inte få en Lg som jag har nu.
2.
Leva med att jag har förlorat 2000kr....

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

skulle nog inte skicka tillbaks om jag var du,,,, du lär ju få vänta nån månad på den nya

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

MarkoV - tänk på att iom att du tagit emot den måste du betala 500 kr i frakt tillbaka...

Permalänk
Avstängd
Citat:

MarkoV - tänk på att iom att du tagit emot den måste du betala 500 kr i frakt tillbaka...

är det sant?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sådär, då har man beställe en 1530 igen Avbeställde den i samband med osäkerheten kring skärmarna, men nu känns det som man har råd att ta lite risker.

Konfigurerade ihop en för 8970.- Samma kostade 10700.- sist...
Känns väldigt prisvärt!

Permalänk
Avstängd

Någon som kan länka att man måste betala för att skicka tillbacka? Samt om man gnäller lite på de tror ni jag kan fixa det gratis? Känns så jävla dåligt att de inte sa att något sådant skulle komma snart.
2000 rakt ner i sjön

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ring till dom markov! Då får du svar direkt ist för att vi ska gissa...
Sen vet inte säljarna nått om de kommande rabatterna.

Permalänk
Avstängd

Men nu frågar jag sista gången om någon vet om man måste betala pengar för frakten tillbacka säg och länka..

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Philster slapp. Om man anmäler en skada innan så slipper man, då returnerar man pga deras fel, liksom. Så tror jag det är iaf.

Permalänk

Men köp inte Vista Ultimate enbart för Dreamscene. För det fungerar inte som det ska. Microsoft har nog inte gjort det final ännu, så det är fortfarande i beta.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindstroem
Vilka grafikdrivrutiner har du inlagda? Galet stor skillnad, men pröva ladda hem uppdaterade drivare.

CPU-testen ska ligga omkring 0.5FPS så det är ingen fara...

Hej Lindstroem!

Går ifrån ämnet lite här..men kommer du ihåg att vi pratade om ljudnivån på fläkten till grafikkortet? Har du hittat nån bra lösning på det för att få den att inte jobba så mycket? Är det enda sättet att byta till XP, för det skulle väl lösa detta problem?

Eller har du hört något mer sätt för att undvika dessa intervaller där den går så högt?!

Mycket tacksam för svar!

//Matte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
fungerar dessa till lappen?

http://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/2048mb-sodim...

385kr för 2gb

Tänk på att det endast finns 2 minnesplatser, så om du vill ha 4GB får du köpa 2 stickor på vardera 2GB.

Permalänk
Medlem

yepp, det vet jag

men funkar dom till lappen? eller har ni någr andra att rekka?

EDIT:
Är denna bra konfig? eller bör ja ändra nåt?

Intel® Core™ 2 Duo-processorer T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
Basgaranti - 1 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. spel- och på-plats-support)
Kamera med 2,0 megapixlar i smokingsvart för CCFL-skärm
15,4-tums widescreen WXGA+ (1440x900) TFT-skärm med TrueLife™
Biometrisk fingeravtrycksläsare med SVART detalj
2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]
250 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne
Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara
Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar)

Kostar: 8745,23 kr

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

yepp, det vet jag

EDIT:

Basgaranti - 1 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. spel- och på-plats-support)

Hur fick du det priset...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

15% + 5% rabatt så wola har du en burk =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hejsan alla!
Har en nyinköppt xps 1530och skulle vilja ha lite info om "reninstallation"
För det första, hur installerar man om vista utan att behålla gammla filer? "windows.old"
Och vad exakt är det för drivrutiner man beöver? Vill ju ha så lite onödiga grejer som möjligt nu till en början på datorn
Sen så skulle jag vilja veta hur man bindar "husknappen" till något annat?
Och har försökt sumra igenom tråden, har läst något om uppdaterade drivrutinger till 8600 kortet? Hittade inget om det på nvidias sida?

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem
Citat:

yepp, det vet jag

EDIT:

Tycker det är en bra konfig, får hem precis samma idag, dock 1250 kr dyrare, din jävel

Permalänk

Hur är det när man köper via företaget får man köpa med rabatterna då lr?
Går det att beställa till företaget via konsument alternativet?
Någon som gjort det?

Permalänk
Medlem

Någon som sitter med ett 9cells batteri?
hur tycker ni lutningen är? eller är den jobbigt?
hur blir det om man har en notebook kylare till, slår den totalt en volt framåt? =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag hade 9 cells, skulle inte rekommendera det, eller datorn över huvud taget.

EDIT: På torsdag kommer schenker och hämtar den. 160kr kostar det om man inte har ett produktfel på den.

Permalänk

Hej alla xps 1530 ägare.

Har en fråga till er alla angående överklockning av grafikkortet.

Någon som provat? Inställningar? Ökning i 3dmark06?

Visa signatur

Xps 1530, t7500 C2D 2,2 Ghz, 8600 gt 256 mb DDR3, 2048 Mb Ram, 160 Gb HDD 7200 Rpm.