Köpa xbox360 eller PS3:an? i dagsläget?

Permalänk
Inaktiv

ja, klart du har!

men trådskaparen har nog bra underlag för vilken konsol som skall skaffas iaf..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalis89
Denna fråga ska kanniske inte ställas i denna tråd men endån :).

Min fråga är: Ska man köpa Xbox 360 på nätet eller i butik?
Man har hört att Xbox 360 lätt går sönder och har man då köpt maskinen på nätet tar det ju en evighet att få hem den igen efter att ha skickat den på reperation..

//Kalis

Butiken i fråga kommer ändå be dig ta kontakt med Microsoft's support, och det för därför ingen direkt skillnad om du köpt den i en lokal butik eller ej.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Rekomenderar www.webhallen.com

Det gör jag med, beställde mitt xbox 360 HDMI-version och call of duty 4 paket här om dagen och hoppas jag får det snart kostade 3389 kr så inte så väldans dyrt.

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
Jag har hört väldigt mkt om hur skivorna på 360 repas och jag undrar (liksom säkert många andra?) hur och varför inte MS fixar det här problemet?

skivorna snurrar väldigt mycket fortare i en DVD än BD (därav även ljudskillnaden) vilket gör kontakt med släden farligare för skivan. (fler slag per tid sas)

det är även svårare för MS att fixa det då de inte tillverkar den, de kan rentav ha stora lager av en viss spelartyp som de måste använda, eller att av prishänsyn inte kunna byta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc

Det är givetvis nästan omöjligt att göra en korrekt uppskattning för hur utvecklingen kommer se ut men då man kan anta att 360 även i fortsättningen kommer sälja hyffsat så kommer det ta en betydande tid innan PS3 uppnår samma marknadsandel som xbox360. Skillnaden är nu lite mindre än 7 miljoner sålda enheter och om man räknar med att det som nu säljs 15 tusen fler PS3 än 360 i veckan så kommer det ta många år innan PS3 är i kapp och om (~9 år).

Om 360 hypotetiskt sett skulle sluta säljas idag skulle det med dagens försäljningssiffror ta PS3 ~42 veckor innan den är i kapp xbox 360, vilket då ungefär skulle vara i samband med årets julhandel.
Detta gör det svårt att se att PS3 i nuläget skulle räknas som ett bättre val som primär utvecklingsplattform än 360 för de spelutvecklare som utvecklar multi-plattformstitlar.

det är större skillnad om du kollar på tidigare veckor än just nu. och i Europa är det snart redan lika många PS3or redan nu, och de säljer dubbelt oftast.

tja, enligt sprucetwig ska ju XB360 bytas ut senast 2010 så då går ju PS3 om oavsett kan man säga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider

Ska man skaffa PS3 så ska man tänka sig för vad man ska ha den till. Själv skulle jag köpt en 40 gb med tanke på priset

det är svårt att få tag i en 60G ändå nu om man inte vill ha begagnad eller import.

men framförallt om man vill se film mest är 40G ändå bättre, den låter en bra bit mindre.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Kommer att bli en prissänkning av xboxen, runt 50 euro enligt ryktet.
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23861

Permalänk
Medlem

Visst det är trolleri med siffror men även om Sony skulle lyckas sälja dubbelt så många PS3'or per månad som Microsoft 360's räknat på denna månads försäljning så skulle det ändå betyda att det tar ~2 år innan dom är i kapp marknadsmässigt. Och varför det då i detta läge skulle vara särskilt gynnsamt att använda PS3 som bas för multi-titlar med dess lägre markandsandel är för mig lite svårsmält.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

För att om man skriver till PS3 från början, så gynnar det även 360. Finns många sätt att skriva kod på, och de flesta tog genvägar som inte håller i längden. Det var få som ville se fördelarna med många kärnor och hade svårt att anpassa sig.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
För att om man skriver till PS3 från början, så gynnar det även 360. Finns många sätt att skriva kod på, och de flesta tog genvägar som inte håller i längden. Det var få som ville se fördelarna med många kärnor och hade svårt att anpassa sig.

Källa?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Re: Köpa xbox360 eller PS3:an? i dagsläget?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Går i tankarna på att köpa en ny konsol...

Haha, jag trodde det var typ förbud att göra sådana trådar men men...

Gör som jag gjorde...

Fundera på vilka spel du vill ha, titlar som lockar och spel du inte kommer kunna vara utan.

Kolla upp hårdvaran så som om du kommer använda BluRay spelaren (mer än till spel som FFXIII osv) och t.ex. wLan stödet, eller kan du skippa dom och köpa ett spel till om du väljer 360 typ...

Kom ihåg att PS3'ans kontroller har batteri och om du ska köpa fler kontroller till XboX'en så drar priset iväg (i batterikostnad alltså).

Sen är ljudet en faktor som för mig iaf spelade stor roll... jag har typ 2m till teve

Fråga så här skapar alltid mycket onödig diskussion ^^

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Skulle normalt säga 360 men nu när Sony köpt upp rockstar så lär nog inte det komma mer än GTA IV till boxen... funderar starkt på att sälja mim 360 o skaffa PS3 iomed detta samt Blu-ray och pga stabilitets problem med 360n. och dess hårföns ljudliga kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Källa?

Jag har hört det av en del utvecklare, men kommer inte ihåg källan men det stämmer..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
Skulle normalt säga 360 men nu när Sony köpt upp rockstar så lär nog inte det komma mer än GTA IV till boxen... funderar starkt på att sälja mim 360 o skaffa PS3 iomed detta samt Blu-ray och pga stabilitets problem med 360n. och dess hårföns ljudliga kylning.

Det är endast rykten. Och även om det skulle hända så kommer GTA 4 komma till 360. Nästa del därimot kan bli mer osäkert.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
Skulle normalt säga 360 men nu när Sony köpt upp rockstar så lär nog inte det komma mer än GTA IV till boxen... funderar starkt på att sälja mim 360 o skaffa PS3 iomed detta samt Blu-ray och pga stabilitets problem med 360n. och dess hårföns ljudliga kylning.

Har aldrig hört något överhuvudtaget om det.
Så jag upprepar: Källa?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Finns mängder med sidor som har tatt up det. Sök tex Sony buys rockstar eller liknade på google. Men som sagt, endast rykten och inga officela svar.

Får dock hoppas att det inte blir så pga av att gta borde vara multiformat och om Sony köper det ä risken att dom trycker på framtida GTA spel för hårt så det bara blir skit av allt.

Permalänk
Medlem

Rockstar ska publicera dessa spel framöver:

Red Dead Revolver 2 TBA PlayStation 3

L.A. Noire 2009 PlayStation 3 (Team Bondi utvecklar detta)

Beaterator 2009 PlayStation Portable

Bara grejer till Sony, men att nått köp gått igenom vet jag inget om...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Rockstar ska publicera dessa spel framöver:

Red Dead Revolver 2 TBA PlayStation 3

L.A. Noire 2009 PlayStation 3 (Team Bondi utvecklar detta)

Beaterator 2009 PlayStation Portable

Bara grejer till Sony, men att nått köp gått igenom vet jag inget om...

Har för mig L.A. Noire kommer till krysslådan med?

Permalänk
Medlem

Nope, det är exklusivt nu.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Har aldrig hört något överhuvudtaget om det.
Så jag upprepar: Källa?

Fel av mig, hade fått för mig det av något jag såg på FZ för ett bra tag sedan.
Men det är falska tykten:

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=169806

Permalänk

Kollar man på Rockstar Games sida står det TBA för plattformar gällande La Noire? Om det var exklusivt borde det rimligen stå PS3?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Butiken i fråga kommer ändå be dig ta kontakt med Microsoft's support, och det för därför ingen direkt skillnad om du köpt den i en lokal butik eller ej.

//Gorian

_____________________________________________
Jag ville bara skriva att det är afärens skyldighet att fixa problemet.
Dom kan inte be mig ta kontakt med Microsoft eftersom det är afärens jobb att fixa det.
Står mer om detta i konsumenträtt.
Vill inte butiken ta emot 360:n så är det bara att ta kontakt med konsumentvägledaren som i sin tur tar kontakt med afären och kräver att de åtgärdar problemet.

//Kalis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Rockstar ska publicera dessa spel framöver:

Red Dead Revolver 2 TBA PlayStation 3

L.A. Noire 2009 PlayStation 3 (Team Bondi utvecklar detta)

Beaterator 2009 PlayStation Portable

Bara grejer till Sony, men att nått köp gått igenom vet jag inget om...

Glöm inte den helt nya spelserien som också skall vara PS3-exklusivt: http://www.gamespot.com/news/6175813.html. Undrar vad det kommer vara för sorts spel, inget har läckt ut än, så vitt jag vet.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Någon här som importerat en 80gb? Har suttit hela morgonen och letat efter olika butiker som säljer den versionen men det är ju som alltid att man blir lite fundersam på hur bra det funkar att beställa. Jag har beställt en hel del tshirts och sånt från thinkgeek.org och det har inte varit några problem men det är lite mindre pengar involverat än vad det är med ett ps3.

Jag hittade den här annonsen på blocket http://www.blocket.se/vi/15382224.htm?ca=4_s ok det kanske bara är jag men är inte det där liiite jävla billigt för den versionen? Luktar lite scam, nu bor jag iof relativt nära but still. Hittade nån 60gb på pricerunner för 7k vilket är helt jävla hutlöst för en konsoll.

Anledningen till att jag så angelägen vid att få just en 80gb är för att 40gb versioen är pengar i sjön imo. Ingen bakåtkompabilitet, ok det är ju bra om det hade funnits lika många titlar till ps3 som ps2/ps1 vilket det nu inte gör så det är inte bra. Jag vill kunna spela GH1-2-3 utan att skaffa en till konsoll, jävla sony hehe dom kan inte ha tänkt klart när dom sneakade ner 40gb modellen. För det är ju inte så mycket hårdiskutrymmet som spelar roll, det är ju vad man kan spela på den.

aight så jag rantade iväg lite där, sorry 'bout that. Men är det någon som har tjackat en ps3 från ett annat land vore det just om ni ville dela med er av varifrån och om det innebar några komplikationer eller dylikt.

EDIT:
Fann även http://www.sv-electronics.com/soundvision3/index.php/action/i... vilket iof är mycket mulas för en leksak.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalis89
Jag ville bara skriva att det är afärens skyldighet att fixa problemet.
Dom kan inte be mig ta kontakt med Microsoft eftersom det är afärens jobb att fixa det.
Står mer om detta i konsumenträtt.
Vill inte butiken ta emot 360:n så är det bara att ta kontakt med konsumentvägledaren som i sin tur tar kontakt med afären och kräver att de åtgärdar problemet.

//Kalis

Det var precis vad jag sa till MediaMarkt båda gångerna jag var där. Och de sa (mer eller mindre) att jag skulle kontakta konsumentvägledningen och återkomma.
Jag kände att det hela skulle gå betydligt fortare om jag bara ringde Microsoft och låta dem fixa det. 8 dagar tog de mellan att jag lämnade mitt paket till UPS och tills dess att jag fick tillbaka det.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deegan

Jag hittade den här annonsen på blocket http://www.blocket.se/vi/15382224.htm?ca=4_s ok det kanske bara är jag men är inte det där liiite jävla billigt för den versionen? Luktar lite scam,

Anledningen till att jag så angelägen vid att få just en 80gb är för att 40gb versioen är pengar i sjön imo. Ingen bakåtkompabilitet, ok det är ju bra om det hade funnits lika många titlar till ps3 som ps2/ps1 vilket det nu inte gör så det är inte bra. Jag vill kunna spela GH1-2-3 utan att skaffa en till konsoll, jävla sony hehe dom kan inte ha tänkt klart när dom sneakade ner 40gb modellen. För det är ju inte så mycket hårdiskutrymmet som spelar roll, det är ju vad man kan spela på den.

EDIT:
Fann även http://www.sv-electronics.com/soundvision3/index.php/action/i... vilket iof är mycket mulas för en leksak.

tja, om du räknar om dollarpriset så är det inte så värst billigt egentligen, även om många nu begär bra mycket mer som sagt.

du kan ändå inte spela Svenska PS2-spel på den importerade. för mellanskillnaden i pris får du gott och väl en PS2 och en PS3. sen att det är lite opraktiskare får man nog stå ut med om man inte vill gå på jakt efter en gammal maskin.

saker är alltid värda vad man betalar för dom..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
tja, om du räknar om dollarpriset så är det inte så värst billigt egentligen, även om många nu begär bra mycket mer som sagt.

du kan ändå inte spela Svenska PS2-spel på den importerade. för mellanskillnaden i pris får du gott och väl en PS2 och en PS3. sen att det är lite opraktiskare får man nog stå ut med om man inte vill gå på jakt efter en gammal maskin.

saker är alltid värda vad man betalar för dom..

Sucky indeed. Nåja hela den här idén med att skaffa PS3 kanske har lugnat ner sig tills det kommer en ny version i Europa där man kan lira ps1/ps2 spel på. Var under intrycket att spelen var regionsfria och att det bara är filmerna som är regionskodade.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deegan
Sucky indeed. Nåja hela den här idén med att skaffa PS3 kanske har lugnat ner sig tills det kommer en ny version i Europa där man kan lira ps1/ps2 spel på. Var under intrycket att spelen var regionsfria och att det bara är filmerna som är regionskodade.

PS3 spelen är regionsfria

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Jag skulle råda alla som ska köpa konsol att köpa PS3.

Permalänk
Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Jag skulle råda alla som ska köpa konsol att köpa PS3.

Jag skulle råda alla som ska köpa konsol att köpa en xbox 360.

(Bra motivering varför, eller hur?=