Permalänk
Medlem

DEt kan ju vara att ljudet i själva verket är bättre, och då störs man mer av smärre defekter som man inte lade märke till tidigare

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Jo så kan det vara. Så länge det är som jag gissar- att man egentligen bara behöver se till att spela mp3 med 192 kbps för att få korrekt och bra ljud så är jag nöjd! För ljudet är verkligen toppen nu när man spelar en bra ljudfil. Dom har maxat kvaliten verkligen! Självklart är ju att man tjackar upp sej på ett par vettiga lurar! Mina kostar väl en 350 kr (sony) och är jäkligt bra. Skulle gärna vilja ha liiiite högre maxvolym dock men jag tror inte att det går att få ut det utan att det låter skit.

En sak som hör ihop lite med detta är att man kan ju använda sej av ett litet rpogram som heter mp3 gain för att dra upp volymen lite på låtar som är lite klena i ljudvolymen och/eller få samma ljudnivå på all låtar. Man får själv lyssna sej fram tilll hur mycket man kan kräma upp volymen man jag kör med 98 dc.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Tjenare!

Funderar på att införskaffa en K850 först och främst för kamerans skull. Avgörande frågan är dock: Hur länge håller batteriet om man lyssnar på mp3, samt ljudkvaliten? Dessa är funktioner som jag sällan använder, men är bra att ha i vissa situationer. Därför tänkte jag att den bästa lösningen för mig skulle vara en mobil som kan alla dessa.

Skulle K850 vara någonting för mig?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Man måste lyssna väldigt, väldigt mycket för att köra slut på batteriet innan man vanligtvis får tillfälle att ladda. Lyssnar man så mycket på musik så är frågan om man inte har andra och mycket värre problem

Jag skulle tippa på en 20 timmar i sträck.

3G däremot slukar batteri även i fickan, så vill man spara batteri är det bästa att bara använda GSM-nätet. Då räcker batteriet även för låtar, om man inte konsumerar onormalt mycket musik

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Härligt härligt, då blir det kanske en investering inom kort. Synd att den är så stor.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk

Min K850i som körs i 3G nätet och har 6gb minneskort och SE radiosändare håller batteriet på i ca 12 timmar och det är på jobbet , vilket jag även har relativt dålig mottagning till 3g nätet växlar mellan 0-2 staplar vilket också borde dra lite extra på batteriet.. är helt klart nöjd med denna telefon.

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk

Med senaste firmwaren så visas klockan i standby. Något som flera har saknat.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Med senaste firmwaren så visas klockan i standby. Något som flera har saknat.

Hur menar du nu? Den visas inte alls i standby, man måste ju trycka på volymknappen för att se klockan och det har fungerat hela tiden.

Permalänk
Avstängd

k850 har aldrig visat standby klockan i viloläge, (och kommer aldrig heller kunna)..
k850 har en ny typ av TFT skärm som ej kan visa siffror om den är helt släckt.
(man måste aktivera klockan genom att trycka en gång på volym knappen)

Visa signatur

K850 || HPM-83 || MBS-100
T7400 Core 2 duo || go7950GTX || 2GB Ram || LG UltraSharp wuxga

Permalänk

Jeje i stand corrected. Jag hade nyss uppgraderat luren och hade väl kommit emot volymknappen.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Tjenare

Böhöver lite tips hjälp

Jag skickade in min mobil till Mumien.se för upp låsning å nu får ja inte tillbaka min mobil en k850i ,, fick mail om att den var skickad i söndags den 6 mars ringde tisdags å fick ett kolli id när ja då sökte på de så finns de inte registrerat .. ringde då till dom så skulle han kolla va som hade hänt ,, ringde i dag tors och då säger han att dom fått tillbaka min mobil ,, då kollar vi min adress å de stämmer ,, får då ett nytt kolli id ,, å går in å kollar exakt samma sak ,, vad gör man för å få tillbaka min mobil

kan man polisanmäla sådant här

inte kul alls

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

Pressa dom lite med att dom NU måste skaffa fram fakta var din telefon är. Kolla med posten om dom har uppgifter. Spara alla kollinummer och uppgifter! Men du får nog lugna dej en vecka till minst innan du kan börja försöka hota med anmälan(som jag tror blir svårt att få nån´effekt av tyvärr, men visst ska man anmäla när man känner att nåt är jättefel) Dom bör i alla fall få lite mer tid på sej att få rätt på telefonen. Men om det inte finns nån´spårbarhet eller något så måste man få börja bråka förstås, men inte börja med en anmälan.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Pressa dom lite med att dom NU måste skaffa fram fakta var din telefon är, alternativt kolla med posten. Spara alla kollinummer och uppgifter!
Sedan kan man börja försöka hpta med anmälan.

De ja kan styrka det med är kvittot när jag skickade in mobilen att dom mottagit den ,,,,

den man undrar är vad dom döljer sig ,, sist fick ja tillbaka den har haft den inskickad tidigare ,, kan de va så att den är förstörd

har ju ingen erfarendhet av mumien ,, verkade seriöst

dom har ju skapat ett kolli id för de finns 1 ,, men de är inte registrerat på posten än ...

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
De ja kan styrka det med är kvittot när jag skickade in mobilen att dom mottagit den ,,,,

den man undrar är vad dom döljer sig ,, sist fick ja tillbaka den har haft den inskickad tidigare ,, kan de va så att den är förstörd

har ju ingen erfarendhet av mumien ,, verkade seriöst

dom har ju skapat ett kolli id för de finns 1 ,, men de är inte registrerat på posten än ...

Micke

Tråkigt när det strular. Men du får nog tyvärr vänta lite innan du tar fram det tyngre artilleriet.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Tråkigt när det strular. Men du får nog tyvärr vänta lite innan du tar fram det tyngre artilleriet.

Japp får nog hålla ut till efter helgen ,,,

sedan får de väl bli skarpen hihih

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Fick hem min K850I för ungefär en vecka sen. Men igår så sluta touchknapparna fungera. Någon som har haft samma problem och kommit på en lösning eller måste jag skicka in skiten på rep ? Hade den bara i fickan så när jag tog upp den för att ringa så kunde jag inte låsa upp. Jävligt störande är det iaf

Visa signatur

bläe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varion
Fick hem min K850I för ungefär en vecka sen. Men igår så sluta touchknapparna fungera. Någon som har haft samma problem och kommit på en lösning eller måste jag skicka in skiten på rep ? Hade den bara i fickan så när jag tog upp den för att ringa så kunde jag inte låsa upp. Jävligt störande är det iaf

Testa att flasha om den igen hos SEUS. Det har varit strul med touchknapparna ja.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Finns det nån inställning som gör att touchknapparna låses under samtal? har ställt in att det ska vibrera när man trycker på dom, detta leder till att telefonen vibrerar titt som tätt när man har den tryckt mot örat under samtal....

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocky77
Finns det nån inställning som gör att touchknapparna låses under samtal? har ställt in att det ska vibrera när man trycker på dom, detta leder till att telefonen vibrerar titt som tätt när man har den tryckt mot örat under samtal....

Nope det finns ingen sådan inställning. Testa att något vinkla ut underdelen av telefonen från ansiktet.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Testa att flasha om den igen hos SEUS. Det har varit strul med touchknapparna ja.

dvs att ja måste lämna in telefon eller ?

Visa signatur

bläe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varion
dvs att ja måste lämna in telefon eller ?

Nope det gör du hemma via SE-uppdate(SEUS)gratis. Eller om du vill ha en rejälare total flashning så betalar du 10 euro och gör det via Da Vinci team hemsida.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Nope det gör du hemma via SE-uppdate(SEUS)gratis. Eller om du vill ha en rejälare total flashning så betalar du 10 euro och gör det via Da Vinci team hemsida.

Testade att upptadera med SEUS nu, men det funkar fortfarande inte. Jaja då får jag väl lämna in den på rep då

Visa signatur

bläe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varion
Testade att upptadera med SEUS nu, men det funkar fortfarande inte. Jaja då får jag väl lämna in den på rep då

Om du har bökigt att lämna in den på reparation eller har långt till ett SE-center så teta at flasha den på Da Vinci team. Kostar 10 euro.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varion
Testade att upptadera med SEUS nu, men det funkar fortfarande inte. Jaja då får jag väl lämna in den på rep då

I och med att du har en så ny Mobbe så ska du byta ut den direkt. Dom där knapparna ska inte sluta att fungera !! Och du ska inte behöva flasha eller uppdatera för att få dom att fungera. Byt ut telefonen!!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Fins de någon som är teknisk

Eter många turer så har ja fått tillbaka min mobil,,, denna gången upplåst och till en mjukvara som heter R1CA037 071012 .. forfarande går de inte att uppdatera den ,,, måste fråga är de någon som har urbrandat denna mobil och sedan kunnat uppdatera den via SEUS ... nu är man verkligen uppgiven

Står bara att ja har den senaste mjukvaran

Micke

Vad i telefonen är de som styr om man kan uppdatera är de nån kod i mobilen..

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Avstängd

är den från början branded och du har låst upp den, behöver du först flasha den med rätt CDA hos t ex Da Vincis, sedan kan du uppdatera till R1EA031 som vanligt via SEUS. vet många med upplåsta k850 som försökt att uppdatera till senaste firmwaren via SEUS, men det har alltid varit CDAn som spökat.

R1CA037
http://www.davinciteam.eu/phone_details_K850i_R1CA037_CID52.h...
(den du ska använda heter "K850i R1CA037 CID52 K850 1201-9821 NORDIC COMBINED/BLUE NORDIC")

här finns även den senaste firmwaren... R1EA031
http://www.davinciteam.eu/phone_details_K850i_R1EA031_CID52.h...

Visa signatur

K850 || HPM-83 || MBS-100
T7400 Core 2 duo || go7950GTX || 2GB Ram || LG UltraSharp wuxga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eeehh~jaså
är den från början branded och du har låst upp den, behöver du först flasha den med rätt CDA hos t ex Da Vincis, sedan kan du uppdatera till R1EA031 som vanligt via SEUS. vet många med upplåsta k850 som försökt att uppdatera till senaste firmwaren via SEUS, men det har alltid varit CDAn som spökat.

R1CA037
http://www.davinciteam.eu/phone_details_K850i_R1CA037_CID52.h...
(den du ska använda heter "K850i R1CA037 CID52 K850 1201-9821 NORDIC COMBINED/BLUE NORDIC")

här finns även den senaste firmwaren... R1EA031
http://www.davinciteam.eu/phone_details_K850i_R1EA031_CID52.h...

Du ska ha ett jättestort tack så du vet de eeehh

är det svårt att göra detta flasha ...

Hur gör jag för att köpa på dena sida ,,, ja är väl lite trög hihi

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Avstängd

1.
registrera dig

2.
köp 10 krediter, (vilket är 10 EURO, vilket vad 1st firmware kostar)

3.
lägg in: K850i R1CA037 CID52 K850 1201-9821 NORDIC COMBINED/BLUE NORDIC

bocka i "same CDA"

4.
följ denna guid, (det är väldigt enkelt att byta firmware....du behöver bara en dator, internet, usb-kabel & ett full laddat batteri)

guide
http://www.davinciteam.eu/1/faq_22.html

ps.. kom ihåg, du ska "bara" uppgradera din firmware, vilket kostar 10 EURO, (du ska inte flasha (låsa upp) din branded mobil, (det har du ju redan gjort...det kostar nämligen 50 EURO)

5.
när du lagt in den nya firmwaren, uppdatera till R1EA031 via SEUS om du så vill.

Visa signatur

K850 || HPM-83 || MBS-100
T7400 Core 2 duo || go7950GTX || 2GB Ram || LG UltraSharp wuxga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eeehh~jaså
1.
registrera dig

2.
köp 10 krediter, (vilket är 10 EURO, vilket vad 1st firmware kostar)

3.
lägg in: K850i R1CA037 CID52 K850 1201-9821 NORDIC COMBINED/BLUE NORDIC

bocka i "same CDA"

4.
följ denna guid, (det är väldigt enkelt att byta firmware....du behöver bara en dator, internet, usb-kabel & ett full laddat batteri)

guide
http://www.davinciteam.eu/1/faq_22.html

ps.. kom ihåg, du ska "bara" uppgradera din firmware, vilket kostar 10 EURO, (du ska inte flasha (låsa upp) din branded mobil, (det har du ju redan gjort...det kostar nämligen 50 EURO)

5.
när du lagt in den nya firmwaren, uppdatera till R1EA031 via SEUS om du så vill.

har nu gjort så ,, står fortfarande ,, att jag har den senaste mjukvaran ..

förstår inte gjorde denna uppdateringen å de gick fint ,,

måste va del på min mobil ,,

Så här står det

Modell info

K850

Software info

R1DA038 prg_GENERIC_SO R1DA038 "samma som förut"
Custumization info
CDA102295/1 R11A
1200-5441 R1CA037
NORDIC

kanske skulle ha valt att ja ville flasha den ,, va är de för skillnad om man flashar den de kostar 10EURO med

hur får ja bort de här R1DA038 prg_GENERIC_SO R1DA038
känns som de är de som ligger kvar från tre

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Avstängd

R1DA038 prg_GENERIC_SO R1DA038 "samma som förut"
Custumization info
CDA102295/1 R11A
1200-5441 R1CA037
NORDIC

varför står det både 038 och 037 ?????

kolla om den verkligen är 100% upplåst.. var det 3 som låste upp den åt dig ???

Visa signatur

K850 || HPM-83 || MBS-100
T7400 Core 2 duo || go7950GTX || 2GB Ram || LG UltraSharp wuxga