Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Toxic, jag har nu provat under en stund med -local, datorn svarar nu normalt, men fortfarande så är det bara ena konsolen som verkar arbeta. Den som "inte arbetar" är nu på 15000 (1), den andra är på 48000 (32).

Om den som "inte arbetar" är på 1% så ser jag det som ett tecken på att den arbetar
Du satte -local på båda va?

Permalänk

Jo, satte local på båda.

Men skriver "inte arbetar" för att den jobbar med 1/32 fart av den andra konsolen.
Nu uppe i 40 på ena och kvar på 1 med andra.

[edit:] Nu, efter 41 minuter så har den kommit 1%, den andra tar 2 minuter per %. Känns skumt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
p3408... antar att det var den du menade

Ja det var den jag menade, nu vet jag iaf att du inte kör SMP WU:s som det verkade som först

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
då det verkar som att det inte fungerar med bara smp consol klienten i xp x64 har fortfarande inte fått den att funka orginal äns me samma filer som jag använder i den grafiska jävligt mysko tycker jag den står å gnetar i typ 10 min sen får jag error

Har också XP64 installerat på desktop-burken, när jag får lite tid över ska jag försöka att komma ihåg att testa. Får se vad det blir för fel. Har du kvar logg-filerna för SMP:n?

Citat:

Nu, efter 41 minuter så har den kommit 1%, den andra tar 2 minuter per %. Känns skumt.

Förmodligen foldar båda klienterna olika WUs (med olika poäng) och är då olika krävande, men ska i stort sett ge samma PPD. Fast det kan skilja, ibland benchmark:ar inte servern som man vill och det resulterar i att man får en WU som är lite mer krävande än den egentligen behöver vara för datorn i fråga. Kolla med FahMon vad de olika klienterna ger för PPD, förhoppningsvis ska det inte skilja så mycket.

Permalänk

FahMon visar 0.00* under PPD på bägge klienterna.

Permalänk
Medlem

Började precis med detta och tänkte höra vad som händer ifall jag skulle stänga ner SMP när jag inte gjort klart någon WU fortsätter han på samma ställer när jag starta programmet igen?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Det är iaf så med konsol-versionen av standardklienten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Började precis med detta och tänkte höra vad som händer ifall jag skulle stänga ner SMP när jag inte gjort klart någon WU fortsätter han på samma ställer när jag starta programmet igen?

Windows: Ja, om du har tur
Linux: Ja

Permalänk
Medlem

jag foldar, jag foldar !

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

FahMon visar 0.00* under PPD på bägge klienterna.

Hm. Vad har klienterna för status-färg? De ska helst vara gröna, men jag gissar på gula. Posta gärna en bild med FAHlog inkluderad i FahMon, <F8>.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
jag foldar, jag foldar !

Härligt, härligt !

Permalänk
Medlem

1732 för en WU. Det var något nytt för mig.

Permalänk

nu är jag också med och foldar en liten fråga bara (har säkert ställts tidigare i forumet men jag orkar inte läsa hela tråden xD) vad står -local för och vad är det mer man ska ha, fatta inte riktigt varför man ska ha dem... eller om mna ska ha dem överhuvudtaget =/

Permalänk
Medlem

15% på 6 timmar, man kan inte anklaga det för att gå fort

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danka
1732 för en WU. Det var något nytt för mig.

Här, nu slipper du mer överraskningar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpledream
nu är jag också med och foldar en liten fråga bara (har säkert ställts tidigare i forumet men jag orkar inte läsa hela tråden xD) vad står -local för och vad är det mer man ska ha, fatta inte riktigt varför man ska ha dem... eller om mna ska ha dem överhuvudtaget =/

Gott, välkommen

Flaggan -local har ingen betydelse i Linux, men är vital på Windows och Mac för att köra mer än en klient på samma maskin.

Edit: Läste visst inte hela frågan ^^ Angående de andra flaggorna (och deras nytta) så tycker jag Toxic Crow förklarar dem mycket bra i FAQen, men är det något som är oklart ska jag försöka förklara det. En del av flaggorna är inte nödvändiga längre eftersom de är hårdkodade in i klienten nuförtiden, men de skadar å andra sidan inte heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
15% på 6 timmar, man kan inte anklaga det för att gå fort

Tålamod är en dygd... och en pina

Permalänk

Kan man inte använda SMP om man inte har password på sin datoranvändare?

Permalänk
Medlem

Gah, jag får bara massa 15p WU's. Aja, det går väl över.

Permalänk
Citat:

Gott, välkommen

Flaggan -local har ingen betydelse i Linux, men är vital på Windows och Mac för att köra mer än en klient på samma maskin.

Edit: Läste visst inte hela frågan ^^ Angående de andra flaggorna (och deras nytta) så tycker jag Toxic Crow förklarar dem mycket bra i FAQen, men är det något som är oklart ska jag försöka förklara det. En del av flaggorna är inte nödvändiga längre eftersom de är hårdkodade in i klienten nuförtiden, men de skadar å andra sidan inte heller.

tack fick ju svaret på -local de andra var inte så viktiga... endast de som är nödvändiga för programmet uppskattas förklaring på

Permalänk

Toxic Crow!
Jag har alltid funderat varför du får så mycket poäng men aldrig sett din sign förut. Har du två quads hemma som du foldar på eller har du "lånat" kapacitet av nån?

Fantastisk porrig farm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@|)€r/\/
Kan man inte använda SMP om man inte har password på sin datoranvändare?

Nej tyvärr, MPI:n kräver lösenord. Men det går att fixa auto-login om det är de du oroar dig över. Står beskrivet i FAQ:en.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Här, nu slipper du mer överraskningar

Äh, fortfarande något nytt för mig. Förutom en på lite högre poäng förra veckan (?) och denna så får jag alltid 1760p-enheter. Och det är inget fel med överraskningar.

Men tack ändå.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Toxic Crow!
Jag har alltid funderat varför du får så mycket poäng men aldrig sett din sign förut. Har du två quads hemma som du foldar på eller har du "lånat" kapacitet av nån?

Fantastisk porrig farm

Jag har 2st hemma varav den ena är helt tillägnad Folding@Home. Den andra används, förutom till F@H, som filmvisare, spelmaskin och filserver.

Tack för att du nämnde min sign förresten, jag såg nu att jag hade glömt att uppdatera den. Jag kör nämnligen båda i 3.7GHz nu för tiden *uppdaterar*

Permalänk
Medlem

Om ni undrar varför laget har så många WUn gjorda under gårdagen. Så letade jag lite och fann den här http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=... foldaren som har lyckats köra 193 WU under gårdagen. Men samtidigt verkar ha problem med datorn http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7... ...

Permalänk

Då har även jag börjat folda lite. Har en Q6600 och en E4300 @ 2700, dock lär dom inte gå 24/7.

Visa signatur

3700X : Gigabyte Aorus Pro : 4x8 Gb FlareX @ 3600 C16 : 500Gb 970 Evo Plus : Seasonic 760 Platinum : Nitro + 5700 XT: Define R6

Permalänk

Jag vet att det nämnts här att man kan köra linux i virtualmachine eller nått sånt, vad/hur mycket tjänar man på det?
Just nu kör jag två SMP klienter och tycker inte det genererar så mycket PPD som jag hade trott:( sen går det inte få tag på Affinitychangern längre (länken är död) så ge mig ett tips vad jag kan göra!
Jag kanske ska tillägga att quaden är oklockad! (än så länge )

Permalänk
Medlem

Gjorde klart min första WU idag men när jag går in på "statistik" så står det "user not found" vad har jag gjort för fel?:S

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Jag vet att det nämnts här att man kan köra linux i virtualmachine eller nått sånt, vad/hur mycket tjänar man på det?
Just nu kör jag två SMP klienter och tycker inte det genererar så mycket PPD som jag hade trott:( sen går det inte få tag på Affinitychangern längre (länken är död) så ge mig ett tips vad jag kan göra!
Jag kanske ska tillägga att quaden är oklockad! (än så länge )

Att virtualisera Linux tjänar man väldigt mycket på jämfört med hur du kör just nu och jämfört med affinitychanger är det inte lika mycket, men förmodligen några hundra poäng.
Affinitychanger finns HÄR

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Gjorde klart min första WU idag men när jag går in på "statistik" så står det "user not found" vad har jag gjort för fel?:S

Nu är du med i statistiken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Att virtualisera Linux tjänar man väldigt mycket på jämfört med hur du kör just nu och jämfört med affinitychanger är det inte lika mycket, men förmodligen några hundra poäng.

@streetracing:

Om jag skulle välja skulle jag ta SMP med VMware och Linux, inte bara för att du tjänar mer PPD utan för att den är stabilare = du tjänar ännu mer PPD, eller snarare du förlorar mindre PPD mot Windows SMP. Jag har förvisso inte testat nya beta6 av Win-SMP, den kanske är stabilare. Win-SMP tar klart mindre tid att fixa till, men då får man ju inte tillfället att testa ett nytt OS ^^

Permalänk
Avstängd

Hur mycket poäng går det dra in på en 2.6 ghz dual core per dygn? fan står o stampar fram och tillbaka på plats 36, blir väl bättre i sommar när värmen kommer!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Hur mycket poäng går det dra in på en 2.6 ghz dual core per dygn? fan står o stampar fram och tillbaka på plats 36, blir väl bättre i sommar när värmen kommer!

X2 eller C2D?
X2 = 1100ppd
C2D = 1600ppd
edit: egentligen gör C2D ca 1200ppd med SMP-klient i standardinstalation, men med Affinity changern så levererar den 1600ppd

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
X2 eller C2D?
X2 = 1100ppd
C2D = 1600ppd
edit: egentligen gör C2D ca 1200ppd med SMP-klient i standardinstalation, men med Affinity changern så levererar den 1600ppd

x2 är det! ska ev framöver flyta x2 till server burken som alltid är på och köra folding på den!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
@streetracing:

Om jag skulle välja skulle jag ta SMP med VMware och Linux, inte bara för att du tjänar mer PPD utan för att den är stabilare = du tjänar ännu mer PPD, eller snarare du förlorar mindre PPD mot Windows SMP. Jag har förvisso inte testat nya beta6 av Win-SMP, den kanske är stabilare. Win-SMP tar klart mindre tid att fixa till, men då får man ju inte tillfället att testa ett nytt OS ^^

Nae, svårt att konfigurera dubbla SMP-klienter var det inte, möjligtvis om man aldrig gjort det förut! (max 5min)

Kan man köra WMWARE i fönster eller måste man boota på Linux? jag vet knappt vad WMWARE är!? virtualiserar man en dator till eller?