S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk

CS 1.6

Någon som vet va de kan va för fel för när ja spelar cs så springer jag snabbt på lokalserver och om ja joinar internetserver springer jag snabbt nårra meter sedan stannar det upp sendan lika dant igen .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennis00914
Någon som vet va de kan va för fel för när ja spelar cs så springer jag snabbt på lokalserver och om ja joinar internetserver springer jag snabbt nårra meter sedan stannar det upp sendan lika dant igen .

Vad har "CS" med denna tråden att göra? Prova att skapa en tråd istället.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Re: CS 1.6

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennis00914

Du laggar, d.v.s. informationen mellan dig och servern funkar inte som det ska. Kolla efter hög ping och packet loss

Permalänk

Ahh, äntligen har man "klarat" spelet! Pinsammt sen man har börjat att spela i Juli.

Enda som är kvar är teleport sakerna.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Ahh, äntligen har man "klarat" spelet! Pinsammt sen man har börjat att spela i Juli.

Enda som är kvar är teleport sakerna.

Hehe, fortfarande en bra och enerverande bit kvar

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Hehe, fortfarande en bra och enerverande bit kvar

Ja, haha. När jag såg det så stängde jag ner spelet. Orkade inte mer för idag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hjälp! priboi är ju läskigt men väldigt kul, hatar värkligen när det blir natt ...

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem

tur man har en sovsäck i Priboi

bara att klättra upp på ett säkert ställe eller sova bland många vänner och sova ett par timmar...

Skall ner till Yantar ikväll - glömde ett par saker i en stash som jag vill ha med norrut

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

gah, VARFÖR glömde jag speljäkeln hos mitt ex!?
Vill spela nuuuuuuuu!

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
tur man har en sovsäck i Priboi

bara att klättra upp på ett säkert ställe eller sova bland många vänner och sova ett par timmar...

Skall ner till Yantar ikväll - glömde ett par saker i en stash som jag vill ha med norrut

Jasså? Det var nått nytt! Måste testa o installera....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
gah, VARFÖR glömde jag speljäkeln hos mitt ex!?
Vill spela nuuuuuuuu!

Hur kunde du glömma något så viktigt?

EDIT: Yes! Har klarat alla teleportar nu! Måste nog säga att det var skönt att göra hs på så många soldater.

Det måste vara det stället där det hackade mest för mig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

dags för Priboi då?

Teleport-delen blev lite annorlunda när jag körde med SAVE's gamla modd Extreme athlete modd - hoppade runt på hustaken utan större problem...

Kom även på att man faktiskt kan ta sig upp på hustaket i Garbage där kranen ramlat och taket gått sönder - och detta med orginalspelet dvs omoddat...

(kom på det när jag spelade ABC-mod och ville undvika bli dödad under horror-night)

Visa signatur

Permalänk

De där moddarna, gör mig förvirrad! Jag borde få en ordlista eller nåt sånt..

Ja, det blir nog Priboi snart!

Det roliga var att jag bytte till Exoskeleton väst, jag hade då modden så att jag kunde bära 80kg men efter att ha tagit på västen så kunde jag bära ännu mer! (fast jag kunde dock inte springa alls).

EDIT: Förstår inte riktigt vilka filer man ska ladda ner, nån som kan hjälpa till?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Yay! Fick just Military armored suit i Priboi story. Nu ska man väll våga gå lite längre int i zonen

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |

Permalänk
Medlem

Jag samlade ihop lite saker från banditer i garbage - sålde allt och köpte en bra dräkt i baren för 60.000

Efter en runda i Yantar igår (samla allt - sälja i labbet) slutade plånboken på 200.000 - och jag har minst lika mycket saker att sälja från wild territory

Detta trots att jag behåller en jäkla massa saker för framtida behov...

EDIT stavning

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Jag samlade ihop lite saker från banditer i garbage - sålde allt och köpte en bra dräkt i baren för 60.000

Efter en runda i Yantar igår (samla allt - sälja i labbet) slutade plånboken på 200.000 - och jag har minst lika mycket saker att sälja från wild territroy

Detta trots att jag behåller en jäkla massa saker för framtida behov...

Det låter fan nice, har 100.000 själv faktiskt. Men har gjort bort mig ... när jag var vid baren så attackerade merc området och så skjöt jag en merc, men då så kom de upp att jag var en mördare så nu är inte duty i baren friend med mig längre, utan enemy och det suger... Som tur så är dom friend med mig utanför baren och guardposterna i allafall.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor.H
Det låter fan nice, har 100.000 själv faktiskt. Men har gjort bort mig ... när jag var vid baren så attackerade merc området och så skjöt jag en merc, men då så kom de upp att jag var en mördare så nu är inte duty i baren friend med mig längre, utan enemy och det suger... Som tur så är dom friend med mig utanför baren och guardposterna i allafall.

Varför hoppar du inte tebax i saven?

/Vad ska man ladda ner för att få Priboi till att funka

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Yes! Lyckades få duty över på min sida igen! är stolt nu.

Visa signatur

Permalänk

Tackar för andra länkar men den sista funkade inte i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag vet - orginalsidans download är lite kass, bättre att ladda ner från annan källa...

Victor.H

hur gjorde du? gick du tillbaka i dina save eller ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej de gjorde jag inte, för jag hade ingen. Utan de var så att inte alla dutys var fiender, utan bara dom som vaktade i själva basen under jorden. Alltså dom i guard posterna var fortfarande vänner med mig som tur var. Jag bara sköt alla dutys och sen savade jag och gick omkring lite, mitt i allt så såg jag massa gröna prickar på kartan som närmade sig, happ tänkte jag, nu kommer military hit istället, men nej, det var en massa duty snubbar som kom springades och bemmanade basen igen! Så nu är alla dutys mina vänner igen.

Visa signatur

Permalänk

Hörde i vip delen på forumet på stalker-game.se, att dem ska avslöja något riktigt stort i nästa podcast. Vet inte om det har med spelet att göra eller vad det kan vara.
Hur som helst så går det avsnittet live den 25 april.

Visa signatur

Min spelblogg | Nicklas Ridewing

Permalänk

Uppskjutning av uppföljaren!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Uppskjutning av uppföljaren!

Kan det vara så illa?

Visa signatur

Min spelblogg | Nicklas Ridewing

Permalänk
Medlem

Ni menar inte att ni är förvånade?

Med de förseningar som allt dragits med tidigare så är det snarare en regel än ett undantag...

Det är bara bra - det ger mig mer tid att köpa in en ny dator för min gamla Shuttle orkar inte längre...

Jag knallar vidare i Priboi...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var ju bra länge sedan dom announcade att Clear sky inte kommer förens slutet av sommaren...

Permalänk

Äh, skämtade ju bara. Inte skulle dom hypa ett sådant uttalande

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Någon som testat om Priboi funkar till nya patchen ännu? 1.00006 alltså.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Hej, hur länge tar det ungefär att klara S.T.A.L.K.E.R(hur lång tid tog det för er)? Spelade för länge sen men min sparning försvann efter MÅNGA timmars spelande.

Förstår att det beror på vilka sidequest man gör osv men på ett ungefär:)

edit: Vill veta då jag funderar på att börja spela igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Hej, hur länge tar det ungefär att klara S.T.A.L.K.E.R(hur lång tid tog det för er)? Spelade för länge sen men min sparning försvann efter MÅNGA timmars spelande.

Förstår att det beror på vilka sidequest man gör osv men på ett ungefär:)

edit: Vill veta då jag funderar på att börja spela igen.

Att bara springa genom allt och göra "main story" är ganska meningslöst tycker jag...det går att göra på några timmar men då förlorar du så mycket annat i spelet som kan vara bra att veta eftersom du har ett par alternativa slut

Visa signatur