Nya inWarehouse.se och SweClockers

Permalänk
Medlem

Nya inWarehouse.se och SweClockers

Hej alla SweClockers medlemmar!

Som flera av er noterat har inWarehouse.se släppt en ny hemsida fredagen den 28 mars. Systembytet medförde flera ändringar på vår webb; mest noterbart för er innefattade detta att rabattsystemet försvann och att sortimentet förändrades radikalt jämfört med den gamla webben.

Vad händer med rabatten?
Vi på inWarehouse ser mycket positivt på det samarbete vi haft med Sweclockers och dess medlemmar.

Dessvärre höll inte det tidigare rabattsystemet tillräckligt hög säkerhet utan nyttjades av andra som erbjudandet inte riktade sig till.

Av den anledningen var vi tvungna att ta bort detta men kommer att se över andra typer av erbjudanden!

Vad händer med sortimentet?
I samband med systembytet krävdes det omfattande arbete kring att överföra det gamla produktsortimentet till inWarehouse nya system- och webplattform. Arbetet kring detta sker successivt och ni kommer framöver notera att vårt sortiment skiljer sig märkbart från Komplett.se.

Bland annat har vi redan nu Apples sortiment på bärbara och stationära datorer
http://www.inwarehouse.se/k/kl.aspx?bn=10476
http://www.inwarehouse.se/k/kl.aspx?bn=10311

Sony Vaios sortiment på bärbara datorer
http://www.inwarehouse.se/k/kl.aspx?bn=10712

Delar av Acers sortiment på bärbara datorer
http://www.inwarehouse.se/k/kl.aspx?bn=10481

I samband med bytet av webbportal kommer inWarehouse.se att kunna erbjuda våra kunder marknadens största lagerförda produktsortiment!

Med vänliga hälsningar
Niclas Bergquist, Kundservice Chef
inWarehouse.se

Permalänk
Medlem

ok bra att ni skriver om detta och berättar.

MEN... varför tog ni bort mitt account? har säkert hänt fler om dom kollar. jag hade SweC rabatten. varför inte bara ta bort rabatten från mitt "account" i stället för att ta bort "accountet" helt?!?

//korven

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem

Re: Nya inWarehouse.se och SweClockers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niclas / inW

Vad händer med rabatten?
Vi på inWarehouse ser mycket positivt på det samarbete vi haft med Sweclockers och dess medlemmar.

Dessvärre höll inte det tidigare rabattsystemet tillräckligt hög säkerhet utan nyttjades av andra som erbjudandet inte riktade sig till.

Av den anledningen var vi tvungna att ta bort detta men kommer att se över andra typer av erbjudanden!

Låter som vanligt säljsnack och dimmridå..
Illasinnade människor som skapat konto här på SweC för att få rabatt ? Visst.

Plockade bort resten av inlägget som bara var reklam.
SweC har en avdelning som har hand om reklamkontakter, förslagsvis kontaktar du dom istället.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Akta dig för att handla på inwarehouse om du ej vill vänta lääänge i ett eventuellt garantiärende, jag byggde ihop en dator för över en månad sedan. Moderkortet krånglade från första början och hörde av mig till inwarehouse den 27 februari, visst var de snabba med att få ut följesedel och ta in kortet men sedan dess har det inte hänt mycket. Har under tiden mailat en hel del till inwarehouse för att få reda på vad som händer i ärendet, men det verkar knappt som att inwarehouse själva vet vad som händer. Inwarehouse bryr sig tydligen inte särskilt mycket om att behålla sina kunder.

En månad senare fick jag följande svarsmail av supporten:

"Bäste kund!

Tyvärr tar sådanna här utbyten ibland ganska så lång tid.

vi har en generell gräns på 1 månad, så har ni inte återfått ert moderkort inan den 5:e April får jag be er återkomma så skickar vi en utbytesprodukt om den inte är pågång.

Med vänliga hälsningar
xx, Kundservice
inWarehouse.se"

Angående namn i mailet tog jag bort det då jag inte vill hänga ut någon.

Inwarehouse vill alltså att JAG skall kontakta dem om jag inte fått kortet? Är väl dem som borde hålla reda på sådant?

I samband med uppdateringen av inwarhouse hemsidan verkar mitt ärende dessutom ha försvunnit....

Permalänk
Medlem

^^

2008-04-01 08:01

"Bäste kund!

Om ni skapar ert konto via Sweclockers hemsida så ska rabatten komma med, vilket inte syns mer än på priset. Innan stod det "Inklusive rabatt".

För övrigt går det bra att skapa ett nytt konto.

Med vänliga hälsningar
Dxxx namnx, Kundservice
inWarehouse.se"

14min senare:

2008-04-01 08:15

"Bäste kund!

Fick precis veta att det just nu inte finns någon möjlighet att skapa ett konto med rabatt från Sweclockers för tillfället men att vi jobbar på det.

Med vänliga hälsningar
Godag Yxskaft, Kundservice
inWarehouse.se"

lite lätt besviken. =/

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem

Fungerar det ännu inte?

Vad gör dom åt problemet?

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bet more
Fungerar det ännu inte?

Vad gör dom åt problemet?

Detta samarbete är tyvärr avslutat, så någon SweClockers-rabatt på Inwarehouse blir det inte framöver.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk

Då var det slut med inWarehouse för min del. Snöpligt!

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niclas / inW

Vad händer med rabatten?

Varför inte bara skriva som det är, ni förlorade pengar på det och var tvungna att ta bort det. Dustinhome sa rätt ut att deras "handla för minst 500kr och få gratis frakt"-jippo blev för dyrt och tog helt enkelt bort det. Massa slickat pr-snack ser så jäkla illa ut. Men men, dumförklara kunder så får ni väl se vad som händer, hur stort lagerhållt sortiment ni än har.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korwish
ok bra att ni skriver om detta och berättar.

MEN... varför tog ni bort mitt account? har säkert hänt fler om dom kollar. jag hade SweC rabatten. varför inte bara ta bort rabatten från mitt "account" i stället för att ta bort "accountet" helt?!?

//korven

Tror det är för att deras system inte går att ändra inställningar per konto.
Jag var tvungen att registrera ett nytt konto där eftersom de inte kunde ge mig rabatten på det gamla kontot. Så det är inte förvånande ifall de helt sonika plockar bort konton då de troligen inte bara kan plocka bort rabatten.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Dom har samma system och sortiment som Komplett.
Så varför handla hos InWarehouse överhuvud taget?
Det är samma sortiment, samma ägare och dyrare priser hos inwarehouse än komplett. Inwarehousen riktar sig framför allt till hemandvändare medans Inwarehouse är mera inricktat på företagsandvändare.

Permalänk
Medlem

Jag beställde HDD, Minne och en Tv. HDD kommer fram efter en dag men tv vet dem inte vad det har hänt med trots att det har packats. Killen på supporten verkar vara totalt apatisk.När jag säger att jag vill gärna veta när min tv kommer fram,får jag ett kort svar vi ringer dig imorgon på förmiddagen.trodde att det skulle vara lugnt att handla där i och med att det är en del av komplett men icke

Visa signatur

Skrew you jag har dyslexi!
och JA jag googla hur det stavas!