Student avbetlning monitor?

Permalänk
Medlem

Student avbetlning monitor?

Tjena

Jag hade tänkt skaffa mig en ny slärm, minimum 22" widescreen.
Efterssom jag är en fattig student som lever på csn har jag nog inte råd att köpa skärmen kontant så min fråga är: Vilka företag tillhandahåller student avbetalning eller avbetalning överhuvetaget för de med csn inkomst som inte har krav på fast anställning?

Kraven är väl en 22" widescreen och helst DVI om de nu är ngn större skillnad bildmässigt jämfört med VGA.

Allra helst vore ju en 24" att föredra såvida inte priset rusar iväg.

Spelar en del spel med men främst WoW. Huvud området jag ska ha den till är Cubase och gärna att den ska fungera bra för film tittande med.

Avbetalning på 3 månader kan också fungera bra.
Bara jag slipper extrema uppläggnings avgifter och dyra räntor.

Har ni nå förslag på både företag och monitorer vore jag evigt tacksam!

//MVH Jimmie

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Re: Student avbetlning monitor?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rudeez
Tjena

Jag hade tänkt skaffa mig en ny slärm, minimum 22" widescreen.
Efterssom jag är en fattig student som lever på csn har jag nog inte råd att köpa skärmen kontant så min fråga är: Vilka företag tillhandahåller student avbetalning eller avbetalning överhuvetaget för de med csn inkomst som inte har krav på fast anställning?

Kraven är väl en 22" widescreen och helst DVI om de nu är ngn större skillnad bildmässigt jämfört med VGA.

Allra helst vore ju en 24" att föredra såvida inte priset rusar iväg.

Spelar en del spel med men främst WoW. Huvud området jag ska ha den till är Cubase och gärna att den ska fungera bra för film tittande med.

Avbetalning på 3 månader kan också fungera bra.
Bara jag slipper extrema uppläggnings avgifter och dyra räntor.

Har ni nå förslag på både företag och monitorer vore jag evigt tacksam!

//MVH Jimmie

Köp aldrig på avbetalning. Spara ihop och köp sen. Annars slänger du 10-20% av värdet i sjön! Det borde du som är student inte ha råd med!?

P.S. Dustin har studentrabatt om jag inte missminner mig.

Permalänk
Medlem

Finns inte många som erbjuder avbetalning till studenter.
Själv köpte jag min tv på avbetalning då jag ville ha den nu när jag ska flytta och inte har pengar förrän om ca 2 månader.

Jag fick det i en lokal butik här i umeå där säljaren själv ringde banken och bad om "dispens". Men som sagt, köp inte på avbetalning om du inte är fullständigt säker på att det fungerar för dig.
Tänk också på att det inte är butiken som lånar ut pengar till ditt köp utan en bank.
Ta en titt på www.studentdator.se och se om de har något som passar dig. Jag har för mig att de kan ha avbetalningsalternativ för studenter.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-P35 DS4 || Intel Core2Duo E8400 @ 4.05 Ghz || 4GB PC8500 Crucial Ballistix || Inno3D 8800 G92GTS 512 MB || 14649 3DMarks

Permalänk
Medlem

Du kan ju skaffa ett mastercard med kredit på, men säger som de andra, cash is king

Permalänk
Medlem

Kötpe min första TFT med dvi för i alla fall 3 årsedan och har sedan dess bojkotat VGA som ett alternativ för mina nya primära burkar. Duger la till TV:n i viss mån, Xbox 360 tex eller annat men det är enligt mig klar skillnad i färger och skärpa i vissa fall då det kan vara svårt å få till perfecktpixel mapping. Färgerna märker man tydligt att med vga blir vitt gäran gult eller gråt eller liknande. Sysn gärna vid boot. Testar du en TFT med VGA VS en TFT med DVI vid boot av din dator så märker du nog klart skillnaden då vitt blir vitt förutsatt att din skärm är koreckt inställd så klart. DVI är i min mening det som gäller.

Permalänk

På onoff kan man ju köpa på avbetalning utan kreditkostnad. Det blir väl bara nån engångsavgift på några hundra spänn när man skriver på avtalet.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
På onoff kan man ju köpa på avbetalning utan kreditkostnad. Det blir väl bara nån engångsavgift på några hundra spänn när man skriver på avtalet.

Jo, det är massa grejjer, uppläggningsavgift, sen brukar det tillkomma fakturaavgift och lite annat varje månad. I slutändan blir det några hundra man betalar ifall du har det i ett år.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jo, Jag vet mycket väl hur illa de är med avbetalningar absolut. Man har ju gjort sånt förr men jag hade velat gjort en avbetlning på ca 3 månader eller ngt, bara de att jag har inte cashen att lägga i ett svep. Så därför. Tydligen verkar de ju vara brutal skillnad på 22/24" prismässigt dessvärre så jag antar att en 22" får räcka. Men om ni säger att de är brutal skillnad på VGA/DVI så kan jag absolut tänka mig lägga till ett par 100 lappar för DVI. Sitter på en LG 19" VGA TFT just nu och de är som tidigare talare sa att vit är faktiskt mer gul/grå i tonen än just vit. Ang bleeding så vad jag sett utav även Samsung så har dom en hel del bleeding men de kanske är annat nu på nyare skärmar? Har ngn ett förslag på vad de är för märke som gäller för skärmar?

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis Lacie 324 skärmen hos dustin med tre månaders avbetalning. Kostnaden för detta är - 95 i uppläggningsavgift + 3x29kr i faktura avgift. Summa: 182 kr extra.
Kravet är att du har en inkomst på minst 120'. Tycker jag var smidigt, så slipper jag spara i tre månader Men jag skulle aldrig betala av ngt på ett år så då är det bättre att betala cash direkt. Du kan också skaffa ett kreditkort från ngn av de stora bankerna, då har du väldigt förmånlig ränta och kan till och med skjuta upp betalningen utan att det kostar ngt extra.

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sam sky
Jag köpte precis Lacie 324 skärmen hos dustin med tre månaders avbetalning. Kostnaden för detta är - 95 i uppläggningsavgift + 3x29kr i faktura avgift. Summa: 182 kr extra.
Kravet är att du har en inkomst på minst 120'. Tycker jag var smidigt, så slipper jag spara i tre månader Men jag skulle aldrig betala av ngt på ett år så då är det bättre att betala cash direkt. Du kan också skaffa ett kreditkort från ngn av de stora bankerna, då har du väldigt förmånlig ränta och kan till och med skjuta upp betalningen utan att det kostar ngt extra.

Nu var det ju dock tal om en student i det här fallet som inte faller inom ramen av inkomstagare över 120 k om året. Sånna som oss har väldiga problem med kredit och avbetalning, därav tråden

Visa signatur

|| Gigabyte GA-P35 DS4 || Intel Core2Duo E8400 @ 4.05 Ghz || 4GB PC8500 Crucial Ballistix || Inno3D 8800 G92GTS 512 MB || 14649 3DMarks

Permalänk
Medlem

Nu är ju problemet att jag har ju inte en årsinkomst på 120k och dehär med att ha borgensman osv är jag inte sugen att tjaffsa med helelr. Vet någon hur mkt rabatt man har som student på dustinhome?

Visa signatur

hobby reaperpedals.com

Permalänk
Avstängd

*bort med trollinlägget och avstängning*
/ Aqualize

Permalänk
Medlem

Jag tog en plasma tv för 12000kr på avbetalning och där har det bara vart uppläggningsavgift mm och fakturaavgift och dom där standard i början. Jag har iof betalt minnst 2000kr varje månad så nån ränta har jag inte märkt att tom tagit på avbetalningen via onoff och deras bank

Visa signatur

• HP Pavilion DV6-6103eo
• Sony Ericsson Xperia Ray

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bafz
Nu var det ju dock tal om en student i det här fallet som inte faller inom ramen av inkomstagare över 120 k om året. Sånna som oss har väldiga problem med kredit och avbetalning, därav tråden

En student med inkomst över 120 k om året är väl ingen ovanlighet. Med CSN + lite extrajobb lyckades jag nå det iaf...

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk
Medlem

CSN räknas i regel inte in vid kreditvärdering, endast förvärvsinkomst. En student som pillar ihop 10K extra i månaden genom att jobba går antingen på en riktig hobbyutbildning, eller har ett mycket välbetalt helgjobb.

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sam sky
En student med inkomst över 120 k om året är väl ingen ovanlighet. Med CSN + lite extrajobb lyckades jag nå det iaf...

De kanske de inte är men jag är inte en av dom för jag jobbar inget extra, har inte tid med de helt enkelt och är inte så penga kåt att jag känner att de behövs. Jag var mer intresserad av va de finns för alternativ.

Visa signatur

hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Swedbank bland annat erbjöd kreditkort på 10.000kr till studenter för en tid sedan, fick erbjudandet hemskickat 3ggr innan jul. Var dessutom 55dagars räntefritt så var ett helt ok erbjudande men har som policy att inte använda pengar som jag inte har i handen..

Men iallefall kan ju vara värt å kolla upp vilka banker som erbjuder liknande.

Permalänk
Medlem

alt. låna en slant av dina föräldrar, om den inte är så stora summor så, de vet ju att du studerar och kan betala tillbaka på låt oss säga tre månader. Men sedan skall ju föräldrarna ha pengar att låna ut till dig med...
Men det är ju ett alternativ om du inte kan få kredit.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

Just inkomstkraven går det att slippa. Prata med ett företag som har räntefri avbetalning och säg som det är. Det viktigaste är att man inte har anmärkningar från tidigare avbetalningar.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

funderar starkt på domdär www.studentdator.se. Någon som har erfarenhet av dom?

Visa signatur

hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rudeez
Nu är ju problemet att jag har ju inte en årsinkomst på 120k och dehär med att ha borgensman osv är jag inte sugen att tjaffsa med helelr. Vet någon hur mkt rabatt man har som student på dustinhome?

Rabatten på Dustin varierar ngt enorm. Ibland är det 30 kr på en produkt för 5000, ibland inget alls. Skärmen jag köpte var det 1600 kr rabatt så jag förstår verkligen inte deras system. Men fördelen är också att man har gratis frakt som student. Men ofta är dustin dyrare så då lönar sig kanske inte det iaf...

Visa signatur

LACIE 324