Multimedia/Spel för ca. 4500:-. Synpunkter?

Permalänk

Multimedia/Spel för ca. 4500:-. Synpunkter?

God dag!

Är i jakt på en ny dator, då jag är trött på att dela, samt få sitta i hallen och skrika på vent, fattig student är man, och beloppet jag kan betala är inte alltför högt.

Först och främst; just nu brukar jag en Fujitsu Siemens hemPC som har krånglat sen dag 1. Speccs på denna;

Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
512 MB ram
Radeon X1650 Series (ATI Radeon Graphics Processor (0x71C6)) - 512 MB
Realtek HD Audio rear output

Nu till vad jag har tänkt att inhandla;

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200

Har kommit fram till att detta är ungefär vad jag är beredd att lägga ut, samt kommit fram till att datorn duger till det jag vill göra.

SKA KÖRA XP!

Frågor:

1, Är datorn värd sitt pris? Kan jag få en liknande burk till lägre pris hos någon annan återförsäljare? Eller kan jag få mer för samma pengar?

2, Inget ljudkort medföljer, hur pass viktigt är ett ljudkort egentligen?

3, Jag har först och främst tänkt spela Wow, och vill att detta ska flyta fint, vill även relativt snabbt kunna tabba till webbläsare, mediaspelare osv..Detta funkar dock hyfsat på den dator jag redan har, så det borde inte vara några problem?

Jag vill även spela lite "halvgamla spel" Såsom HL2, CS Source och dylikt, Vill även kunna kolla film, redigera bilder osv. _Duger datorn till dessa ändamål?_

4, Har i framtiden funderat på att köpa en lyxig 22" skärm av fin kvalité
- Kommer jag kunna spela/använda windows på denna 22", eller krävs mer kraft i datorn då?

Har inte så bra koll, och vill inte kasta pengarna i sjön, därför uppskattas all hjälp väldigt mycket

Mvh!

Permalänk

Lustigt, tänkte just göra en tråd om samma dator, fråga om synpunkter osv, hade väl tänkt använda datorn till ungefär lika krävande sker som dig, nu får vi hålla tummarna för ett svar

Jag undrar speciellt om ljudkortet, har mestadels kollat på komplett, och deras paket verkar aldrig innehålla ljudkort :S