Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Grafikkort i Asus eee 9xx/7xx?

Som rubriken lyder undrar jag om någon vet vad det sitter för grafikkort i datorn och om det är samma i de olika modellerna.
Funderar på att under sommaren införskaffa någon av dessa och undrar vad det sitter i för grafikkort (förstår själv att det inte är något 7950 GO men undrar om det skulle klara av heroes of might and magic III, starcraft osv).

Har det släppts något exakt releasedatum för 901 modellen i USA?

Mvh

Visa signatur

[E2140@3,3Ghz] [P5N-E SLI] [7950gt silent] [2GB TWIN2X CL5] [P182] [Corsair HX520W]
LG 37"LP1R

Permalänk
Medlem

Det är ett GMA 900, alltså integrerat. Det klarar starcraft galant. Det andra har jag inte hört talas om.

Det verkar som att när de släpps med atom prollen så blir det ett nytt chipset med GMA 950. Men det dröjer lite.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Det klarar HoMM3 utan problem också. Det är ju inte direkt några höga krav på HoMM3 iofs Men jag såg en klasskompis som hade en eee som satt och spelade HoMM3 i alla fall. Fast skärmen är mindre än upplösningen som spelet använder sig av, så han fick sitta och scrolla hela tiden. Men grafikkortet klarar nog av en hel del spel i alla fall, så länge du inte försöker köra Crysis på den

Permalänk
Medlem

Jag kan också intyga att Starcraft går utmärkt att spela, skaffa dock en extern mus först ;).

Det mesta EEE-relaterade kan du för övrigt läsa i den nästan 50 sidor stora EEE-tråden som finns här inne.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Warcraft 3 har jag hört ska gå att spela.