Ursprungligen inskrivet av Brother Zoidberg
Jag har spelat starcraft. Där fick jag det sagt, ska jag skicka en bild av den gamla kartongen har den säkerligen liggande nånstans?
Men jag har bara spelat i mindre lan och aldrig över internet, så jag kanske ligger på din leknivå vad vet jag, men jag har iallafall kul så jag struntar i det.
Sen över till diskussionen, jag accepterar att jag har fel angående tempot i starcraft, även om att jag aldrig har sagt att det är lågt bara att jag tyckt att DoW har ett likvärdigt. Ni verka tycka att det inte har det och att det är stor skillnad, jag kan måste väl hålla med "ni som har sett och spelat så mycket".
Sen kolla på starcraft matcher, jag kan förstå att folk gör det. Men jag har liv så jag klara mig gott med att bara spela spelen.
Jag tror du missar diskussionen. Även om Starcraft gjort sig som ett spel för myslanen och hemma i stugorna så har det nått längre, blivit något större.
Jag ska inte säga att jag har nog koll på om Blizzard sålt sig till progamersen helt, men någonstans vill jag minnas att det till viss del bekräftats och att det är det som diskuteras.
Poängen jag försökt göra är inte att Starcraft skiljer sig på 'hemmanivå' och 'proffsnivå' utan att jag välkomnar Blizzards försök att ta Starcraft proffskultur vidare, där andra RTS försökt men snarare hamnat i det första facket med 'hemmakul'. Att Blizzard äntligen accepterat progamerkulturen och gör något för att hjälpa det istället för att spendera sina gröna på advokater för att skriva EULAs för att hämma tävlingsspel.
Visst, du har ditt liv och folk som kollar på progaming saknar ett. Erkänn bara för dig själv att då det begav sig så fanns det en liten tävlingsmänniska i dig under Starcraftmatcherna på dina små lan.