Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brother Zoidberg
Jag har spelat starcraft. Där fick jag det sagt, ska jag skicka en bild av den gamla kartongen har den säkerligen liggande nånstans?

Men jag har bara spelat i mindre lan och aldrig över internet, så jag kanske ligger på din leknivå vad vet jag, men jag har iallafall kul så jag struntar i det.

Sen över till diskussionen, jag accepterar att jag har fel angående tempot i starcraft, även om att jag aldrig har sagt att det är lågt bara att jag tyckt att DoW har ett likvärdigt. Ni verka tycka att det inte har det och att det är stor skillnad, jag kan måste väl hålla med "ni som har sett och spelat så mycket".

Sen kolla på starcraft matcher, jag kan förstå att folk gör det. Men jag har liv så jag klara mig gott med att bara spela spelen.

Jag tror du missar diskussionen. Även om Starcraft gjort sig som ett spel för myslanen och hemma i stugorna så har det nått längre, blivit något större.

Jag ska inte säga att jag har nog koll på om Blizzard sålt sig till progamersen helt, men någonstans vill jag minnas att det till viss del bekräftats och att det är det som diskuteras.

Poängen jag försökt göra är inte att Starcraft skiljer sig på 'hemmanivå' och 'proffsnivå' utan att jag välkomnar Blizzards försök att ta Starcraft proffskultur vidare, där andra RTS försökt men snarare hamnat i det första facket med 'hemmakul'. Att Blizzard äntligen accepterat progamerkulturen och gör något för att hjälpa det istället för att spendera sina gröna på advokater för att skriva EULAs för att hämma tävlingsspel.

Visst, du har ditt liv och folk som kollar på progaming saknar ett. Erkänn bara för dig själv att då det begav sig så fanns det en liten tävlingsmänniska i dig under Starcraftmatcherna på dina små lan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen kolla på starcraft matcher, jag kan förstå att folk gör det. Men jag har liv så jag klara mig gott med att bara spela spelen.

Du tittar aldrig på TV heller då? Fotboll, hockey, bandy, serier? Nånting? Du går aldrig o kollar på konsert eller nånting sånt? För att kolla på saker så har man inget liv.

Men eftersom du dragit ner det på denna nivå så kan jag väl iallafall säga ärligt vad jag tycker om dina argument:

1: Jag tycker att du ska sluta argumentera över huvud taget då du inte klarar av det, att jämföra spel på nybörjarnivå är det dummaste man kan göra och det enda du gjort i början av denna tråd var att vilseleda folk att du faktiskt kunde nånting om starcraft när du gjorde en jämförelse över huvud taget.

2: Att du troligtvis är en person som sitter inne hela dagarna och spelar diverse spel. Du vet att det finns vissa som har en skev verklighetsuppfattning och tycker att man inte har nåt liv om man har roligt ( AKA spelar ). Därför istället för att stå för ditt eget spelberoende så hävdar du att du har ett såkallat liv (supa och vara kaxig mot lärarna i skolan) och ser ner på folk som spelar datorspel precis som du själv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Du tittar aldrig på TV heller då? Fotboll, hockey, bandy, serier? Nånting? Du går aldrig o kollar på konsert eller nånting sånt? För att kolla på saker så har man inget liv.

Men eftersom du dragit ner det på denna nivå så kan jag väl iallafall säga ärligt vad jag tycker om dina argument:

1: Jag tycker att du ska sluta argumentera över huvud taget då du inte klarar av det, att jämföra spel på nybörjarnivå är det dummaste man kan göra och det enda du gjort i början av denna tråd var att vilseleda folk att du faktiskt kunde nånting om starcraft när du gjorde en jämförelse över huvud taget.

2: Att du troligtvis är en person som sitter inne hela dagarna och spelar diverse spel. Du vet att det finns vissa som har en skev verklighetsuppfattning och tycker att man inte har nåt liv om man har roligt ( AKA spelar ). Därför istället för att stå för ditt eget spelberoende så hävdar du att du har ett såkallat liv (supa och vara kaxig mot lärarna i skolan) och ser ner på folk som spelar datorspel precis som du själv

Ursäkta mig om jag har stött någon av det jag har sagt, och sen kan jag säga att du har fått helt fel uppfattning av mig som jag av dig. I början så trodde jag du var en sådan som inte hade största kollen vad som gällde rts i stort och då slängde ur dig en massa. Men sen när du har skrivit lite mer så insåg jag att du kan dina saker. Och jag ursäktar att jag har varit lite omogen i språket

Sen var min kommentar att jag har ett liv, var inte menat så att dom ser och spelar "progaming" inte har nått liv. Det jag menade var att JAG i mitt liv inte har tid eller lust att se matcher. Kanske hade jag en dålig formulering, men det tänkte jag inte på då, förlåt.
Sen om du märker så säger jag att "jag kan förstå att folk gör det". Därför att jag själv ser på hockey/fotboll etc. Och kan mycket väl förstå vad som kan vara intressant även om jag inte tycker själv att det är.

Nu hoppas jag denna lilla diskussionen kan läggas till vila och återgå till kanske varför inte Starcraft 2?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursäkta mig om jag har stött någon av det jag har sagt, och sen kan jag säga att du har fått helt fel uppfattning av mig som jag av dig. I början så trodde jag du var en sådan som inte hade största kollen vad som gällde rts i stort och då slängde ur dig en massa. Men sen när du har skrivit lite mer så insåg jag att du kan dina saker. Och jag ursäktar att jag har varit lite omogen i språket

Sen var min kommentar att jag har ett liv, var inte menat så att dom ser och spelar "progaming" inte har nått liv. Det jag menade var att JAG i mitt liv inte har tid eller lust att se matcher. Kanske hade jag en dålig formulering, men det tänkte jag inte på då, förlåt.
Sen om du märker så säger jag att "jag kan förstå att folk gör det". Därför att jag själv ser på hockey/fotboll etc. Och kan mycket väl förstå vad som kan vara intressant även om jag inte tycker själv att det är.

Nu hoppas jag denna lilla diskussionen kan läggas till vila och återgå till kanske varför inte Starcraft 2?

edit: fisk

Permalänk
Medlem

Systemkrav

Någon som vet systemkraven för SC2 ?
Minimum och Rekomenderat.
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Re: Systemkrav

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yuffie
Någon som vet systemkraven för SC2 ?
Minimum och Rekomenderat.
Tack på förhand.

Saxat från blizzard.

What are the system requirements for StarCraft II?

We'll have more details on specific system requirements closer to the release date.
Will the game run natively on Windows Vista?

StarCraft II will be fully compatible with Windows Vista, as well as XP. We'll have more details on system requirements closer to release.
Will StarCraft II be available on Mac simultaneously with PC?

As with all of Blizzard's recent releases, StarCraft II will ship on both PC and Mac simultaneously.
Will StarCraft II take advantage of DirectX 10? What other graphical goodies are included?

The game will be compatible with DirectX 10, and we're still considering whether there will be exclusive DirectX 10 graphic effects, but the graphics engine will also be very scalable to ensure that a wide range of different systems will be capable of running StarCraft II. The new engine is also capable of rendering very large units, as well as large numbers of units on screen together. Havok physics have been integrated into the engine for added realism as well.

Någon borde väl kunna ge en höftning på kraven men något exakt maximum och minimum får du vänta på.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Sjukt hög kvallite som vanligt när det gäller blizzard

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag måste bara säga att jag ganska nyligen köpte Starcraft. I januari tror jag. Inte spelat det innan i stort sätt och jag tycker att progaming-scenen inom starcraft är så fruktansvärt underhållande. Sitter och kollar på matcher på YouTube nästan dagligen och underhållningsvärdet i det är i klass med fotboll. Visst jag kanske inte har mycket till liv som någon fått för sig men man borde iaf ta sig en titt på några matcher innan man uttalar sig.

Tror att många skulle uppskatta Starcraft-scenen ifall de bara tog sig sin tid.

Visa signatur

Intel Core i7 920 - P6T Deluxe V2 - 6gb Corsair Dominator 1600 mhz - XFX Radeon 5870 - Corsair 800D - Corsair H50

Permalänk
Medlem

http://www.gomtv.net/

Pågår en stor turnering nu som sänds live och missar man det så läggs alltid alla matcher upp så man kan kolla efteråt. Detta är 2a turnering som sänds med engelsk kommentator så har ni missat sidan så kolla in den 1a turnering också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
http://www.gomtv.net/

Pågår en stor turnering nu som sänds live och missar man det så läggs alltid alla matcher upp så man kan kolla efteråt. Detta är 2a turnering som sänds med engelsk kommentator så har ni missat sidan så kolla in den 1a turnering också.

Måste väl tilläggas att det är den bästa kommentatorn vi någonsin haft i starcraftcommunityn dessutom. Tasteless gör ett sjukt bra jobb och får även de icke insatta att leva sig in i matcherna.

Men det är inte andra turneringen han castar. Han har castat många gånger förrut

Permalänk
Medlem
Citat:

Måste väl tilläggas att det är den bästa kommentatorn vi någonsin haft i starcraftcommunityn dessutom. Tasteless gör ett sjukt bra jobb och får även de icke insatta att leva sig in i matcherna.

Men det är inte andra turneringen han castar. Han har castat många gånger förrut

För just GomTV så är det väl 2a turneringen? Han castade på blizzcon med förra året om jag inte minns fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

För just GomTV så är det väl 2a turneringen? Han castade på blizzcon med förra året om jag inte minns fel.

ahh om du syfta på GomTV så är det andra :).

Jo han castade tillsammans med nån tjej då har jag för mig. En tjej som hela tiden jämförde starcraft med WC3 och kallade spore colonys för Sunken colonys that shoots air :).

Permalänk
Medlem
Citat:

ahh om du syfta på GomTV så är det andra :).

Jo han castade tillsammans med nån tjej då har jag för mig. En tjej som hela tiden jämförde starcraft med WC3 och kallade spore colonys för Sunken colonys that shoots air :).

Jo, tjejen spelar/spelade bara Warcraft 3 så hon var inte så insatt i Starcraft men det är roligt när dom är två som castar, blir lite mer diskussion då. Längtar till BlizzCon, en av årets höjdpunkter!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, tjejen spelar/spelade bara Warcraft 3 så hon var inte så insatt i Starcraft men det är roligt när dom är två som castar, blir lite mer diskussion då. Längtar till BlizzCon, en av årets höjdpunkter!

Ja jag vet, blizzcon är bästa spel"eventet" på hela året tätt följt av WCG.
GOMtv har dock förgyllt varje söndag morgon / förmiddag i några veckor nu :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja jag vet, blizzcon är bästa spel"eventet" på hela året tätt följt av WCG.
GOMtv har dock förgyllt varje söndag morgon / förmiddag i några veckor nu :D.

Kan inte annat än att hålla med! Dom lite bättre/kändare spelarna skulle komma längre fram för dom slapp spela nu eller hur va det? Har du någon favorit?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan inte annat än att hålla med! Dom lite bättre/kändare spelarna skulle komma längre fram för dom slapp spela nu eller hur va det? Har du någon favorit?

Ja än så länge är Yellow en solklar favorit. Men det visar sig senare, är tos-spelare egentligen men har inte hittat någon jag tycker kan representera toss ännu. Om man ska se från de matcher som spelats än så länge

Jag är ärligt talat inte så insatt i den här turnering men om jag förstått det hela rätt så ska väl dom kända spelarna inte ens deltaga i den här turneringen. Som jag förstått det så räknas inte dessa vinster eller förluster in i kesPA rankingen utan är mer en turnering för att se vilka av alla nya spelare dom kan sätta upp i framtida matcher som ger kesPA poäng.

T.ex den där zergspelaren förra veckan som körde holdlurks och lät marines gå rakt över, jag tror att han brända sina chanser för i år då han visat att han inte hanterar pressen det är att spela inför publik bra.

Permalänk
Medlem

Ser ju inte ljust ut för SC2 release snart. *sigh*
http://games.internode.on.net/content.php?mode=news&id=3317

"Speaking about the game's development, he explained that they were "about a third of the way through" the campaign"

SC2 mitten av 2009?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio

"Speaking about the game's development, he explained that they were "about a third of the way through" the campaign"

SC2 mitten av 2009?

Hoppas jag verkligen inte. Vill ha sc 2 i år ju.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio

SC2 mitten av 2009?

Tja, man kan ju också tolka det som att spelet i princip är klart och de bara sitter och gör kampanjen nu, vilket borde vara bland det sista man gör i ett sådant spel.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Hedersmedlem

Undra om de kör samma campaign-system som tidigare. Att man kan välja kampanj för varje ras... verkar logiskt

Permalänk

Har för mig att de förut bekräftade att de fokuserade mycket på multiplayer-delen av spelet och balansen. Ifall man utgår ifrån det och att de fokuserar på en sak i taget så borde ju det inte vara omöjligt att det faktiskt kommer i år eller i början på nästa?

Men sen är det ju Blizzard.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Medlem

Håller tummarna att det inte dröjer för länge. De borde annonsera ett releasedate ungefär 2-3 månader innan release.

Permalänk
Avstängd

Jag är nästan övertygad att det kommer i år, på starcrafts 10 års jubileum, inte sannolikt att de missar det..

Ska bli svinkul DX10.1 kanske?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Jag spelade kanse starcraft 2 total 6 timmar under Blizzard Entertainment Worldwide Invitational (WWI) som var i paris under den 28-29 Juni.

Och jag kan bara säga WOW GE MIG!, jag har alltid gillat RTS spel och har kört ett flertal på mer eller mindre seriös nivå (dock ej pro gamer nivå) och innan jag var på WWI så var jag inte så intresserad av Starcraft 2, men efter att ha testat alla raser och nästintill alla units i både singelplayer (ej campang) och multiplayer så är jag helt såld, detta var ett garanterat köp innan, men nuuu jadu, detta är ett spel man kan döda för

Jag tror även att det borde vara möjligt att se starcraft 2 innom en snar framtid, dock så skall man inte spekulera för mycket på detta för alla vet hur blizzard är med deras realeas datum, det vi dock vet är att spelet kommer att vara otroligt bra när det väll släpps.

Permalänk
Medlem

http://www.megaupload.com/?d=YUQ91L5O
Starcraft II turneringen ifrån BWWI. Lite halvdan upptagning, fåtal units och verkligen irriterande ljud men fortfarande sevärt om man ser fram emot spelet. Först en final bland spelarna som fått testa spelet och sedan en match mellan vinnaren och en ifrån Blizzards development team.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jag är nästan övertygad att det kommer i år, på starcrafts 10 års jubileum, inte sannolikt att de missar det..

Ska bli svinkul DX10.1 kanske?

Lite sent för det, om man inte räknar hela år.

Citat:

Saxat från Wikipedia
The first game of the StarCraft series, it was released for Microsoft Windows on 31 March 1998

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta har nämnts tidigare men är inte att t ex lik och debris försvinner efter en kort tid väldigt, hur ska man säga detta, tråkigt/dåligt?
Jag mennar, varför kan dom inte fixa, som i t ex dow/coh, där mappen ser ut som ett fett slagfält efter en match istället för den idyll det var när matchen startades? Bara en tanke...

Samma sak gäller D3 med ser det ut som.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vilse
Vet inte om detta har nämnts tidigare men är inte att t ex lik och debris försvinner efter en kort tid väldigt, hur ska man säga detta, tråkigt/dåligt?
Jag mennar, varför kan dom inte fixa, som i t ex dow/coh, där mappen ser ut som ett fett slagfält efter en match istället för den idyll det var när matchen startades? Bara en tanke...

Samma sak gäller D3 med ser det ut som.

Som ett tävlingsinriktat RTS tycker jag det fungerar bättre när liken försvinner. Det blir lätt rörigt om många strider lämnar massor av lik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Som ett tävlingsinriktat RTS tycker jag det fungerar bättre när liken försvinner. Det blir lätt rörigt om många strider lämnar massor av lik.

Är det inte där grafik-inställningarna kommer in, vill man inte ha några delar liggandes här och där under en lång period så kan man dra ner på detaljerna

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Är det inte där grafik-inställningarna kommer in, vill man inte ha några delar liggandes här och där under en lång period så kan man dra ner på detaljerna

Eller prioriteringar.
Ska dem göra en massa jobb på grafiken med effekter som ska stängas av senare? Varför inte hitta en balans som fungerar och fokusera på att finslipa spelmoment istället för grafik?

Permalänk
Medlem

Ju fler lik, destå tyngre att driva grafiken. jag tror det är en prestanda fråga. Troligtvis så skulel spelet gå väldigt långsamt en stund in i matchen (som te.x RA2 och Tiberium Sun gör.)
men man skulle ju kunna lägga in en inställning i spelet så man kan ändra hur länge de liggr kvar.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm