kommer mitt nätagg klara 8800GT i SLi?

Permalänk
Medlem

kommer mitt nätagg klara 8800GT i SLi?

Hej allihop!
Jag har planer på att köpa ytterligare ett 8800GT, men jag tvekar på att mitt nätagg håller, nämligen detta:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=320546&view=detailed#Pro...

vore tacksam för hjälp!

mvh/erik

Permalänk
Medlem

500W är inga problem för 8800GT i SLI, så det borde fungera. Däremot så är ju Xion-agget inte direkt något kvalitetsagg, så det är inte helt säkert att det orkar leverera. Men ett 8800GT drar ca. 100W, så totalt lär din dator dra runt 300-400W beroende på andra komponenter. Med andra ord så borde det fungera, även fast nätagget är av tveksam kvalite.

Permalänk
Medlem

Vad har du för dator i övrigt? som perost skrev så Xion är inga superagg och har du en klockad Quad med 8800GT sli så drar det runt 400w.

Permalänk
Medlem

Jag kör en amdx2 6000+ oklockad, 2gb ddr2, en satadisk o en idedisk, inget mer. känns som att man får lida för att man köpte ett "billigt skitagg" nu då 8800gt sli är prisvärt.. , mitt agg har ju bara 2 12v linor, en på 18 och den andra på 20, och det känns ganska klent.. fast samtidigt om de skulle palla med det så känns det onödigt att köpa ett nytt agg då jag inte kmr uppdatera mitt system på ett bra tag..

mvh/erik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mreast
Jag kör en amdx2 6000+ oklockad, 2gb ddr2, en satadisk o en idedisk, inget mer. känns som att man får lida för att man köpte ett "billigt skitagg" nu då 8800gt sli är prisvärt.. , mitt agg har ju bara 2 12v linor, en på 18 och den andra på 20, och det känns ganska klent.. fast samtidigt om de skulle palla med det så känns det onödigt att köpa ett nytt agg då jag inte kmr uppdatera mitt system på ett bra tag..

mvh/erik

Bara 2 12v då kan det bli knapert, speciellt när det är ett lite sämre märke då det inte behöver ge effekten som står.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mreast
mitt agg har ju bara 2 12v linor, en på 18 och den andra på 20, och det känns ganska klent.. fast samtidigt om de skulle palla med det så känns det onödigt att köpa ett nytt agg då jag inte kmr uppdatera mitt system på ett bra tag..

mvh/erik

Ja det känns lite klent, och precis som fesen säger så kan det ju också vara sämre. Jag skulle vilja rekommendera dig att köpa ett nytt nätaggregat. Visst du kanske lyckas med att sparka igång datorn med ditt nuvarande nätaggregat, men då det inte är så mycket att hurra för är det kanske dags att köpa upp sig i alla fall?

Dessa nätaggregat är bra:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=111532 l Corsair HX 520W (modulärt)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=218965 l Corsair VX 550W

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

38A på 12V linan borde ju fungera om du fördelar komponenterna rätt på respektive rail. Jag körde min dator i sign på ett FSP 350W och den drog 230W när man körde Orthos och Crysis samtidigt. Nu har jag dock ingen erfarenhet av XION men enl specarna så borde det funka tycker jag, men skyll inte på mig om datorn brinner upp

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SubMarine
38A på 12V linan borde ju fungera om du fördelar komponenterna rätt på respektive rail. Jag körde min dator i sign på ett FSP 350W och den drog 230W när man körde Orthos och Crysis samtidigt. Nu har jag dock ingen erfarenhet av XION men enl specarna så borde det funka tycker jag, men skyll inte på mig om datorn brinner upp

Nu är det ju inte så enkelt att man bara lägger ihop linorna. Man måste veta vad nätaggregatet ger för total watt på båda linorna, sen dela det på 12. Någon som vet vad agget ifråga har för total effekt på 12V?

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.xionusa.com/Product-powersupply_500W_20.asp

Inte ens tillverkaren anger max på respektive volt och sådana bör man alltid undvika, det finns en anledning till frånvaron av uppgifter.

Jag fick någon träff på forum där det påstås vara Deer som bygger och minns jag rätt är väl det bland det sämsta som tillverkas.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

först o främst, TACK alla som svarat, ni har varit till väldigt stor hjälp!
igår var jag hemma hos min vän som sitter på ett hx520 istället för mitt Xion och ett 8800gt samt exakt samma system som jag, så jag skruva ut mitt 8800gt och tog med för att testa SLi.

Från 11500 som han uppnådde med ett kort installerat, så gick vi till 12500 i 3dmark, alla "sli vänliga" spel vi körde märkte vi knappt skillnad i, och på olika forum verkar det enligt folk som att våra processorer (6000+) flaskar..

tråkigt men sant, men tack iaf alla som hjälpte mig här i denna tråden, för det gjorde att jag bestämde mig för att köpa mig en intel och ett kvalitetsagg, tx650.

mvh/erik

Permalänk
Medlem

Om ni vill veta vad som är bra och dåligt, kolla första länken i min sign eller om ni inte hittar mig där jag skrivit i forumet så sök upp anonyma nätaggslistan så finns ganska mkt information om de flesta märkena.
Xion står det iaf Unvik på så det är den bistra sanningen.