Filmbranschen kräver rekordskadestånd av The Pirate Bay

Permalänk
Medlem

Enda anledningen till att jag piratkopierar är för att det är enkelt, bekvämt och jag får det jag vill ha utan någon form av DRM eller så. Andra anledningen är utbudet, det finns så mycket att få tag på som inte finns att hitta i någon fysisk butik varken i Norge eller Sverige.

Ändå har råd att betala för det mesta jag laddar ned, men varför skall jag göra det? Skivbolagen erbjuder inte någon betaltjänst som jag gillar. Den närmsta må vara itunes store, eller den nu döda allofmp3.com.

Dom verkar inte inse att folk inte längre behöver plastbitar, musiken skal distribueras digitalt. Dom enda som fattat det på ett acceptabelt sätt är Apple med iTunes store anser jag, och ännu mer när dom släppte iTunes store plus där du kan ladda hem musik i högre bitrate.

Jaja... vi får vel se utvecklingen.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Så du menar att om man istället har en ideologi där man anser sig stå över systemet så är det ok??? Skillnaden mellan mig och många andra är att jag fattat att någon förlorar en massa jävla cash på på fildelningen... Med andra ord så har jag stulit någons inkomster och detta fullt medvetet...

Anser mig långt mycket smartare än många, som med luddiga teorier och flummiga resonemang inbillar sig att detta skulle vara någon slags revolution??? Folk är helt enkelt snåla och de gillar gratis snask... Om nu film och musik m.m. är så extremt dyrt nöje kan man ju fråga sig varför folk köpte skiten innan vi fick den situationen vi har idag???

Är grymt trött på en massa snorungar som med sitt eviga mantra tjatar om att nöjesindustrin tjänar för mycket pengar... Många får det att låta som om vi pratar om något vi behöver för att överleva??!?!?!

Till skillnad mot de flesta av er inser jag att jag är kriminell men å andra sidan har jag varit det långt innan denna skitcirkus drog igång...

Vänta lite nu... Du vet att det du gör är kriminellt och folk förlorar pengar på det men eftersom du erkänner det är det ok och du kan fortsätta att tanka illegalt?
Vad bra att du anser dig smartare än alla oss andra så att ditt resonemang åtminstone verkar vettigt för någon.

Jag skulle tippa på att 99% vet att det dom gör är olagligt men åtminstone 80% av dom skulle vara villiga att betala för det istället OM:

1: Priset på en film/låt hamnar på en vettig prisnivå. Sist jag kollade gick en enda låt på 15 kr, det ger 150 kr för ett album med tio låtar och då får man ingen fysisk skiva samt kvaliteten är sämre.
2: Gör det enklare. Hos TPB hittar man i stort sett allt. Gå ihop och starta en tjänst där man för en fast summa per månad (alternativt per film/låt) kan hitta ALLT.
3: Bättre kvalitet, Ge oss möjlighet att ladda ner musik med skivkvalitet och filmer i HD.

Detta är bara några punkter som skulle hjälpa.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som associerar The Pirate Bay till en vik på Atlantis, paradiset som sjönk till havets botten?

Hoppas verkligen att jag kollade fel på kartan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kronis
Hur kan MPA veta att det är en olaglig film?
Då måste dom själva laddat ner den, och kollat på den... då har dom också gjort en olaglig handling.

Bara något roligt jag kom på ...

Hahaha det stämmer ju faktsikt. Lite kul

Visa signatur

Mvh Jannik

Permalänk
Medlem

relaterat: http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/7389485.stm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av j_
Man kan vända och vrida på det hur man vill. The Pirate Bay har inte heller till avsikt att sprida upphovsrätrtskyddat materiel. De gör det endast möjligt för folk att ladda upp saker. Dessa saker kan vara allt ifrån bilder på sin hund till den nya james bond-filmen. Tpb vill alltså också bara fungera som en sökmotor, "helt oberoende av vad man vill söka efter..." som du skrev

seriöst.. kan inte folk här nå gång lära sig undvika liknande retoriska självmål och ev dra en logisk slutsats av att PB har ordnade arkivkategorier för så gott som alla upphovsrättsskyddadde TV-serier, artister, filmer och annat liknande men inga för hundfoton?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Då måste dom själva laddat ner den, och kollat på den... då har dom också gjort en olaglig handling.

Nej det är det inte. MPA företräder filmbolagen och får filmbolagens tillstånd att tanka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Inte om dom har upphovsmannens tillåtelse.

Permalänk
Medlem

Vänta nu hur kan man stämma nån på så mycket i sverige? Detta är ingen fantasi eller america.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Vänta nu hur kan man stämma nån på så mycket i sverige? Detta är ingen fantasi eller america.

Man kan stämma på vilken summa man vill, men det är domstolen som slutligen bestämmer summan.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

skulle aldrig få för mig att köpa en skiva.. har å andra sidan ca 10mil till närmaste skivaffär! (och nej, jag bor inte i lappland utan i karlskrona)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenSammeSamme
jag håller med till fullo här. Allt handlar om snålhet och dagens ungdom är van att bara kunna ta det man vill ha på nätet. naturligtvis kan man diskutera många av de siffror som presenteras av ifp, piratbyrån och allt vad de nu heter, men självklart förlorar de pengar på att folk inte längre betalar för den musik de konsumerar.

jag tror nog att det snart är slut på det, åtminstonde i den öppna form det sker i nu, och då är det bara att gilla läget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenSammeSamme
jag håller med till fullo här. Allt handlar om snålhet och dagens ungdom är van att bara kunna ta det man vill ha på nätet. naturligtvis kan man diskutera många av de siffror som presenteras av ifp, piratbyrån och allt vad de nu heter, men självklart förlorar de pengar på att folk inte längre betalar för den musik de konsumerar.

jag tror nog att det snart är slut på det, åtminstonde i den öppna form det sker i nu, och då är det bara att gilla läget.

Snålhet hos dagens ungdom?

Okej, jag ligger sjukt en helg, orkar inte göra annat än att ligga i sängen och kolla på tv, eller varför inte film? jag kollar på 2 filmer per dag, detta kostar mig då 1500kr, billigt och bra.

Sedan att jag älskar Adam Tenstas nya låt, vill gärna köpa den, men finns inte som singel. Då köper jag hans album för 199kr med 20 helt värdelösa låtar och en låt som jag gillade. Billigt och bra, igen. För EN låt.

Jag har också en ny iPod, dock får jag ingen större användning för den om jag inte bryter mot lagen, för att få in min musik i mp3-spelaren så måste jag ta min stora cd-samling och kopiera över låtarna till mp3n, men det är ju olagligt.
Vem orkar släpa runt på en CD-spelare där man blir tvingad att lyssna på en sorts musik åt gången, jobbigt att min Adam Tensta skiva åker in och ut 20 gånger per dag+släpa påå min väska med cd-skivor..

Ett nytt spel till XBOX360 har kommit, du vet inte om det är kul eller inte, men vill gärna prova. Det kostade 600kr och det visade sig vara helt värdelöst.

Nu är det inte direkt seriöst skrivet, ser väl ut som något en femåring har skrivit men det visar vad det ska i alla fall, så länge musik- och filmbranchen fortsätter i samma race och skyller allt på fildelningen så kommer folk fortsätta fildela.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Citat:

Till skillnad mot de flesta av er inser jag att jag är kriminell men å andra sidan har jag varit det långt innan denna skitcirkus drog igång...

Hehe, kom inte och snacka skit. Har väl ingen betydelse om du anser dig kriminell eller inte, du begår fortfarande samma handling som alla andra "parasiter".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Vänta lite nu... Du vet att det du gör är kriminellt och folk förlorar pengar på det men eftersom du erkänner det är det ok och du kan fortsätta att tanka illegalt?
Vad bra att du anser dig smartare än alla oss andra så att ditt resonemang åtminstone verkar vettigt för någon.

Jag skulle tippa på att 99% vet att det dom gör är olagligt men åtminstone 80% av dom skulle vara villiga att betala för det istället OM:

1: Priset på en film/låt hamnar på en vettig prisnivå. Sist jag kollade gick en enda låt på 15 kr, det ger 150 kr för ett album med tio låtar och då får man ingen fysisk skiva samt kvaliteten är sämre.
2: Gör det enklare. Hos TPB hittar man i stort sett allt. Gå ihop och starta en tjänst där man för en fast summa per månad (alternativt per film/låt) kan hitta ALLT.
3: Bättre kvalitet, Ge oss möjlighet att ladda ner musik med skivkvalitet och filmer i HD.

Detta är bara några punkter som skulle hjälpa.

TV4 visar ett avsnitt av lost som du missar, som du betalar abonnemang och ersättning för

Du tankar ner samma avsnitt från internet

Bolaget förlorar?

Permalänk
Medlem

Sharing is caring <--- motto för livet!

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Prisnivån på dagens musik och spel är oacceptabel.
15 kr per låt låter inte så mycket, men efter ett tag när man har köpt en del så blir det rätt dyrt.
Spel för 450-600kr är helt galet, finns inte en chans att jag skulle kunna ha råd att köpa spel med mitt studie bidrag på ca 1000kr/ mån
Film kan man hyra för 40 kr och det det är ju ok.

Permalänk
Medlem

Jag vill bara ställa en liten fråga.

OM nu den torrentsiten ni besöker var dag skulle börja ta runt 50-100:- för film, musik eller spel, skulle ni då glatt betala denna blygsamma summa eller skulle ni söka er till en annan torrentsite där det fortfarande är gratis??

Visa signatur

Min fotosida

LT: MacBook Pro 14" 16/512
Kamera kit: OM System OM-1 mk2 | M.zuiko 300mm PRO f4 | M.zuiko 12-40mm PRO 2 f2.8 | M.zuiko 60mm Macro f2.8 | M.zuiko 45mm f1.8 | M.zuiko 1.4x telekonverter

Permalänk

"För den första säsongen av Prison Break begärs istället 415 kronor. Utöver de fasta kostnaderna per nedladdning begär MPA en schablonersättning för den skada fildelningssajten ska ha orsakat upphovsmännen."

Hur vet MPAA Hur många nedladdningar som gjorts? De kan ju knappast använda tpb egna räknare. Det är ju som att polisen skulle kolla på min hastighetsmätare om jag kört för fort. TPB kan ju mixtra med de där räknarna bäst de vill. Men de kanske har tagit printscreen att ha som bevis...

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edwaard
Hehe, kom inte och snacka skit. Har väl ingen betydelse om du anser dig kriminell eller inte, du begår fortfarande samma handling som alla andra "parasiter".

Absolut, du har helt rätt!!!

Det jag vänder mig emot är att många tycks försvara sitt handlande med någon sorts ideologi... Jag inser att jag stjäl och detta i sin tur leder till att någon förlorar en hel del pengar i slutänden...

Vad det gäller snacket om att musik eller film skulle vara för dyrt så anser jag det vara rent skitsnack... Vi lever i en värld där man själv avgör vad saker och ting ska kosta... Som sagt, vi snackar om underhållning, knappast något som får oss att överleva för dagen... Valet är ju fritt...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Man kan stämma på vilken summa man vill, men det är domstolen som slutligen bestämmer summan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziim0n

Okej, jag ligger sjukt en helg, orkar inte göra annat än att ligga i sängen och kolla på tv, eller varför inte film? jag kollar på 2 filmer per dag, detta kostar mig då 1500kr, billigt och bra.

Sedan att jag älskar Adam Tenstas nya låt, vill gärna köpa den, men finns inte som singel. Då köper jag hans album för 199kr med 20 helt värdelösa låtar och en låt som jag gillade. Billigt och bra, igen. För EN låt.

för att få in min musik i mp3-spelaren så måste jag ta min stora cd-samling och kopiera över låtarna till mp3n, men det är ju olagligt.

Ett nytt spel till XBOX360 har kommit, du vet inte om det är kul eller inte, men vill gärna prova. Det kostade 600kr och det visade sig vara helt värdelöst.

Nu är det inte direkt seriöst skrivet, ser väl ut som något en femåring har skrivit men

. [/B]

ja det är synd om alla som är sjuka, men måste du se alla de absolut senaste DVD-släppen just när du krasslig? ligger man och halvkollar på burken i feberyra från sängen kanske kvaliten på både bild och konstnärlig höjd i filmen inte är prioritet. (jag rekomenderar att man kollar alla Godzilla i sträck när man har en sån helg, jag har gjort det själv)

9.90 http://www.cdon.com/download/artist.phtml?artist=1769131 inte de senaste, men det kommer la. kanske på iTunes rentav.

nej det är det inte. (läs gärna vad jag skriver om ologiska självmålsargument i tidigare inlägg också)

köp spelet på EB och lämna tillbaka om det inte är bra, eller sälj det. (många gillar faktiskt dålga spel har jag märkt, så det går oftast bra)

nejdå, men undvik falluckor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
Sharing is caring <--- motto för livet!

bra, för jag behöver låna en bil för min är sönder. nähä inte det.. ..någon? ..ingen?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alu

OM nu den torrentsiten ni besöker var dag skulle börja ta runt 50-100:- för film, musik eller spel, skulle ni då glatt betala denna blygsamma summa eller skulle ni söka er till en annan torrentsite där det fortfarande är gratis??

50 kr, om filmen håller HD kvalitet och åtminstone 5.1 ljud. 100 kr, inte en chans.

Permalänk
Medlem

Sålänge det är enklare att kopiera en fil olagligt än att köpa den på lagligt sätt så kommer piratkopieringen att upplevas som eller vara ett problem.

Jag vill inte ha skivor som ligger och skräpar, varken musik eller film, när jag kan mosa in i princip hur mycket musik och film jag vill på en hårddisk.

Skulle väldigt gärna se en laglig och bra tjänst för musik och film på nätet, t.ex. om jag köper en låt så ska den inte vara DRM-skyddad så att den fungerar i hälften av mina apparater och att man bara får kopiera den 2 gånger eller vad det nu kan vara.

Att piratkopiera går snabbare och enklare än att köpa, samt att man kommer åt materialet innan det finns att köpa.

Varför betala för något som är sämre än vad som finns gratis?

Gör det enklare så kommer problemen med piratkopiering att minska drastiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Perfekt!!! Sänk dom jävlarna... Är så jävla trött på dessa parasiter som tjänat grova stålar på andras arbete... HAr fildelat en del själv, så visst är jag en hycklare... Skillnaden mellan mig och andra är dock att jag är jävligt medveten om att jag begår ett fel... Har aldrig förstått hur folk kan få för sig att allt ska vara gratis??? En hel generation som inbillat sig att man inte ska betala för prylar...

bra! då kan du ju betala skadeståndet på 2xx kr per film du har laddat ner med lr? :S

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk
Medlem

Kanske nån som redan påpekat:

Med fildelning kopieras filen, den stjäls inte ifrån ägaren.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alu

Ingen skulle väl vara så dum att de betalade för piratkopierat material?

Om torrentsiten däremot skulle tillhandahålla material med tillstånd från film, musik och spel-branshen är det ju en helt annan fråga. Dock är den lite mer nyanserad än att bara svara jag eller nej om jag exempelvis vill betala runt 50kr för en nyutkommen film.

Då handlar det om vad det är för kvalité på servicen jag betalar för.

Är det en ren DVD/BR rip med menyer, subs och extra material?
Ingår cover-art?
Har jag rätt att bränna ut en eller flera fysisk kopior?
Har jag rätt att förvara digitala kopior på andra medier så som en palmpilot, mp3-spelare osv.?
Har jag rätt att förvara digitala kopior på andra platser?
Har jag rätt att ladda hem en ny kopia från siten om mina fysiska/digitala kopior av någon anledning försvunnit?
osv...

Om det är ett JA på majoriteten av dessa frågeställningar tror jag att väldigt många skulle betalat runt 50 spänn för en film...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
TV4 visar ett avsnitt av lost som du missar, som du betalar abonnemang och ersättning för

Du tankar ner samma avsnitt från internet

Bolaget förlorar?

En poäng där t.ex.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
90 miljoner KRONOR? torrentspy blev väl dömda till 110 miljoner dollar.. bättre kan de. Summorna är symboliskt höga för att avskräcka folk, det finns inte en människa som kan betala det i verkligheten ändå..

Blir man dömd med det skadeståndet är det tack och hej leverpastej ekonomiskt som privatperson.
Även om man döljer bakom tex ett aktiebolag som ägare.
Det sker utmätning och allt man i stort sett äger beslagtas. (utom saker som man måste klara livhanken med)
Man får en minimibelopp att behålla och allt det övriga går till kronofogden och sen vidare till borgenären.
Detta leder oftast till svartinkomster och en massa annat elände, skulderna kan preskriberas men jag tror SVerige är rätt hårda på de lagarna.
De kommer att leva i ekonomisk misär under en lång tid no doubt.

Permalänk
Medlem

Undrar vilka som är girigast, mediabolagen som snackar om att kräva TPB på miljoner, eller alla dom som piratkopierar allt de orkar och aldrig köper nåt?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk

Jag hade älskat en form av Napster med månadsabonnemang.
Gärna med liknande utbud. Bara att söka på artisten eller låten och klicka på det man vill ha ner. Sätt ett maxtak per dag över hur mycket man får ladda ner. t.ex. 10 låtar per dag. Sätt t.ex. 200kr per månad eller 149kr per månad med bindningstid.

Visst, det finns de som kommer att tanka varje dag men samtidigt finns det minst lika många som bara går in en eller två gånger i månaden och tankar den där låten de hörde på radio.

Som sagt 60 öre som minst och 200kr som mest för en låt borde ju tilltala skivbolagen ändå.
Är det då bra ljudkvalité och utan drm så kommer fler att vilja vara medlemmar. Klämmer de in reklam i programmet med banners så kommer man få in mer pengar.
Slänger man in filmer och serier också så blir det perfekt.

Den dagen jag kan få tag på MST3K eller timeteam säsongsvis så blir jag glad.

Skivförsäljningen kommer ändå fortsätta för folk som jag gillar att ha en hel hylla med filmer. Men jag betalar aldrig mer än 99kr för dem.
Att köpa filmer online i Sverige idag är dock för dyrt. 90 spänn på cdon t.ex. för en film med drm är inte precis skoj. 15 spänn, okej.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Så du menar att om man istället har en ideologi där man anser sig stå över systemet så är det ok??? Skillnaden mellan mig och många andra är att jag fattat att någon förlorar en massa jävla cash på på fildelningen... Med andra ord så har jag stulit någons inkomster och detta fullt medvetet...

Anser mig långt mycket smartare än många, som med luddiga teorier och flummiga resonemang inbillar sig att detta skulle vara någon slags revolution??? Folk är helt enkelt snåla och de gillar gratis snask... Om nu film och musik m.m. är så extremt dyrt nöje kan man ju fråga sig varför folk köpte skiten innan vi fick den situationen vi har idag???

Är grymt trött på en massa snorungar som med sitt eviga mantra tjatar om att nöjesindustrin tjänar för mycket pengar... Många får det att låta som om vi pratar om något vi behöver för att överleva??!?!?!

Du skulle inte vilja länka till någon konkret och fristående undersökning som säger att medieindustrin skulle förlorar pengar? All fristående forskning säger att så inte är fallet.......

Permalänk
Medlem

Det där att man piratkopierar/laddar ner olagligt bara för det är så jävla enkelt är ren skitsnack.

Jag kan lova att nästan alla skulle hellre velat ha orginalet om det också var gratis, då hade man tagit tiden att gå in i butiken och plocka den gratis än att ladda ner.

Det handlar om pengar, inget annat.

Visa signatur

The Walking Dead