Permalänk
Medlem

Hörurar: Creative OR Sennheiser

Hej!

igår så köpte jag och min sambo ett par Creative Fatal1ty Gaming Headset. Sitter jätte bra på huvudet och det är en bra mic som medföljer (som går att ta av). Ljudet i hörlurarna är väl okej. Har hört bättre, jag äger ett par vanliga hörlurar i märke Sennheiser 212Pro. Som är jätte bra, det är dom bästa lurarna jag har.

Jag ska köpa ett par lurar idag. Ska jag lägga lite mer pengar på ett par Sennheiser lurar eller inte? hur pass mer bekväma är dom nya Sennheiser jämfört med Creative?

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk

Dom dära fatality lurarna läcker ju som ett såll och skönt sitter dom verkligen inte (Min åsikt endast!).
Jag köpte mig ett par Senheiser HD555 och couldn't be happier, så kolla på deras Senheisers HD5-serie för dessa lurar är otroligt bra ljud i och är verkligen sköna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Dom dära fatality lurarna läcker ju som ett såll och skönt sitter dom verkligen inte (Min åsikt endast!).
Jag köpte mig ett par Senheiser HD555 och couldn't be happier, så kolla på deras Senheisers HD5-serie för dessa lurar är otroligt bra ljud i och är verkligen sköna.

Tycker du? iofs så är dom rätt högljuda det har du rätt i. Men micen och ljudet är helt ok. Men jag köpte
Sennheiser PC151 Headset.

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tcip
Tycker du? iofs så är dom rätt högljuda det har du rätt i. Men micen och ljudet är helt ok. Men jag köpte
Sennheiser PC151 Headset.

Vad tycker du om dom, har funderat på att köpa ett par sådana, mina Siberia håller på att paja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Vad tycker du om dom, har funderat på att köpa ett par sådana, mina Siberia håller på att paja

Köp INTE dom. Rekommenderas INTE! jag lämnade tillbaka dom! Köpte Koss headset SB45 iställlet. Mena för 900 spänn så tycker man att man ska få kvallite, men f*n i heller!

Senheiser kan inte göra bra micar tydligen. För det första så vart den väldigt kort. Den nådde till min kind och jag är inte överviktigt, är smal av mig så det beror inte på att jag är tjock. Tror inte jag är tjockhuvvad När jag tog av mig lurarna och pratade i micen, hade då micen 3-6mm från munnen. Då blev ljudet bra. Annars inte. Eller jo, när jag körde in skiten i munnen!

Komforten var också ussel. Dom kändes inte bekvämma för fem öre. Dom är väldigt fyrkantiga och det kändes. Men dom isolerade ljudet rätt bra, bättre än dom jag köpte till min flicka. Men INTE lika bra som Koss:en. Koss:en har längre mic och mycket bättre komfort. Den enda nackdelen som jag känner till just nu, är pga att jag har glasögon så spänner dom mina glasögon för hårt.

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem

900kr?
Kostar ju 450kr från DustinHome.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
900kr?
Kostar ju 450kr från DustinHome.

Frakt tillkommer och jag har för mig att dom har en rätt saftig frakt. Sen om du ska ha postförskott till kommer 69 kr. Siba tar 799 kr online för dom i alla fall.

Men Dustin skulle ha 538,00 kr inkl frakt så det var inte dyrt. Men man får betala om man vill ha saker direkt :$ viste dock inte om att det var sån stor skillnad :s

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem

Därför kollar jag alltid på prisjakt.
De listar pris inkl frakt.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tcip
Sennheiser kan inte göra bra micar tydligen.

Höll på att tappa hakan!

Du kanske bara känner till de Sennheiservaror som räknas som "hi-fi", men Sennheiser är en av de större tillverkarna av mikrofoner för proffesionell användning, speciellt på marknaden för trådlöst.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara köpa en separat mick och klicka fast i hörlurssladden på vilka lurar som helst, funkar lika bra som ett vanligt headset.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

tror det här men headset är väldigt personligt...

jag har avverkat 2 par koss sb/45. båda gick sönder inom ett halvår, ena glappa i ljudet i ena högtalaren och den andra lossna ena högtalaren. ljudet var helt ok och micen med, bra headset för priset.

nu har jag ett par sennheiser pc 151 bara positivt än så länge. bättre mic och ljud enligt mig, volym reglage och mic av/på på sladden.

komforten är ju helt individuellt hurdant huvud man har. bästa är att testa hur dom känns. jag tycker att sennheisern är skönar och micen sitter i höd med mungipan dock så stänger sb/45 ute mer ljud.

Permalänk
Medlem

Har ett par KOSS SB-40, har haft dem i säkert 1.5 år nu, aldrig haft problem med dem, micen är 100% och ljudet är helt ok, avskärmande är de också.

Finns förmodligen att köpa fortfarande, livstids garanti är ju aldrig fel heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Därför kollar jag alltid på prisjakt.
De listar pris inkl frakt.

Jag håller mig till Pricerunner

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Höll på att tappa hakan!

Du kanske bara känner till de Sennheiservaror som räknas som "hi-fi", men Sennheiser är en av de större tillverkarna av mikrofoner för proffesionell användning, speciellt på marknaden för trådlöst.

Har du fått höra det av en vän eller? för verkligheten säger något annat. T.o.m en mic för 49 kr var bättre än deras. Jag behövde inte svälja micen för min röst skulle höras (har testat spelets röst-guide och Windows, ljudinspelning)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Varför inte bara köpa en separat mick och klicka fast i hörlurssladden på vilka lurar som helst, funkar lika bra som ett vanligt headset.

Tänkte på det i si så där 2 sekunder. Nej tack, vill ha ordentliga saker, inte massa tejp och skit. Du bör ha micen framför munnen. Och jag har inte hittat någon lång mic än så, därför headset "allt i ett" så slipper man meck.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ri
tror det här men headset är väldigt personligt...

jag har avverkat 2 par koss sb/45. båda gick sönder inom ett halvår, ena glappa i ljudet i ena högtalaren och den andra lossna ena högtalaren. ljudet var helt ok och micen med, bra headset för priset.

nu har jag ett par sennheiser pc 151 bara positivt än så länge. bättre mic och ljud enligt mig, volym reglage och mic av/på på sladden.

komforten är ju helt individuellt hurdant huvud man har. bästa är att testa hur dom känns. jag tycker att sennheisern är skönar och micen sitter i höd med mungipan dock så stänger sb/45 ute mer ljud.

151:an sök som fan. Inte bekvämma och micen var pissdålig! Av någon anledning så håller mina hörlurar i år, kanske är extra försiktig med dom

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flakkz
Har ett par KOSS SB-40, har haft dem i säkert 1.5 år nu, aldrig haft problem med dem, micen är 100% och ljudet är helt ok, avskärmande är de också.

Finns förmodligen att köpa fortfarande, livstids garanti är ju aldrig fel heller.

Aha.

Har glömt att säga det. Det blev Koss SB-45

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Höll på att tappa hakan!

Du kanske bara känner till de Sennheiservaror som räknas som "hi-fi", men Sennheiser är en av de större tillverkarna av mikrofoner för proffesionell användning, speciellt på marknaden för trådlöst.

jepp håller med , tror det är sennheiser som gör micarna som används vid bla Eurovision song contest och liknande. micen på min brors PC 130 är mycket bra iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wazzabi
jepp håller med , tror det är sennheiser som gör micarna som används vid bla Eurovision song contest och liknande. micen på min brors PC 130 är mycket bra iaf.

Då måste det ha varit något fel på min mic

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se