Senast redigerat
Hej, Håller på att plocka ihop ett nytt datorsystem och tänkte passa på att köpa en ny skärm också. Kommer köra två 4850 i CF och min 4 år gamla 19" lär ju inte hålla måttet
Anyhow, min budget ligger på 5000kr och då jag framförallt kommer använda datorn till surfa, spel, programmera och annat "vanligt" datoranvändande så vore det ju bra om skärmen är mer inriktat för det.
Filmer kör jag på min 32" tv genom dvi->hdmi från datorn så skärmen behöver inte vara bra för filmtittning utan hellre för att klara av bra fps i spel m.m, kommer heller inte använda den för att koppla in någon extern enhet vida hdmi till skärmen (som xbox 360, ps3 och annat då jag har min tv till det).
Det är väl ungefär vad jag kan säga om mina behov, kan ju tillägga att det är ett stort + om den är estetiskt tilltalande med
Jag har kollat lite på 24"are för på 22 fronten fanns egentligen bara en skärm som föll mig i smaken och det va Samsungs 226BW, men efter att ha läst om riskerna för C panel m.m så övervägde jag att titta närmre på 24" klassen istället.
De två jag har hittat hittills som verkar vara prisvärda 24"are är Samsung 2493HM och BenQ V2400W Men det har varit svårt att få tillräckligt med info om dessa för att kunna fatta något direkt beslut.
Så om någon kan hjälpa mig i denna lcd-djungel vore det toppen!
MvH WK
Ja jag har okså varit inne på 2493HM men tvekar lite på om ja inte ska ta en med blank (glossy) skärm i stället i så fall en HP 24" Wide W2408H .
Fast inte säker på nån av dom :/ va säger ni andra ??
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.