Fem moderkort med integrerad grafik

Permalänk
Medlem

Re: Kommentarer kring GA-MA78GM-S2H

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joachim GIGABYTE
Det finns lite olika frågor om moderkort och en del av dem berör GIGABYTE. Detta test fokuserar på microATX och integrerad grafik. Något har en INTEL lösning men GIGABYTE är en AMD AM2+ socket för processor. AMD 780G chipset har blivit ett bra val för de som känner att film är lika viktigt som spel via sin dator, samt att man tänker lite med plånboken. GA-MA78GM-S2H har vunnit många tester, främst för att grafiken är bra nog (DirectX10) och att man öven kan överklocka den bättre än många andra. Vi har tre sidor med utmärkelser på vår hemsida.

MVH/Joachim Davidsson GIGABYTE

Låter fint.

Men skulle du kunna berätta om man kan spela MKV filer i 1080P?

Jag vet att det finns laptops med 8400 nvidia som klarar det, men jag vet inte just om dessa intergrerade modeller.

Permalänk

Re: Re: Kommentarer kring GA-MA78GM-S2H

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Låter fint.

Men skulle du kunna berätta om man kan spela MKV filer i 1080P?

Jag vet att det finns laptops med 8400 nvidia som klarar det, men jag vet inte just om dessa intergrerade modeller.

Du kan spela 1080p i MKV

Visa signatur

Progressive State Of Mind
When the needle drops, the bullshit stops "Anthony Pappa"

Permalänk

Jag köpte ett Gigabyte GA-MA78GM-S2H, 5200+ AM2 processor samt ddr 2 minnen. Efter att ha kopplat in alla komponenter i mitt HTPC chassi och satt in strömsladd gick jag in i mitt andra rum för att hämta installationsskiva. Precis då small det till och jordfelsbrytaren slog ifrån, samt rökbildning från datorn uppstod. Och nu startar datorn självklart inte då nätaggregatet antagligen är kortslutet.

Problemen jag har nu är att min HTPC är av typen Ahanix MCE601 och har specialmått-nätagg, dvs. mindre än vanliga. Så jag verkar inte kunna byta ut det. Och jag vet heller inte om jag har lust att köpa en ny HTPC om det är komponenterna jag köpt som är felkonstruerade och har orsakat kortslutningen (hade andra komponenter i datorn innan som fungerade utmärkt, men inte till högupplösningsfilm).

Kan (självklart) jag ha gjort något fel någonstans? Och ja, jag kan bygga datorer. :).

Notering: Datorn var bara inkopplad när det hände, jag hade inte satt på den.

Notering 2/fråga: Jag undrar en sak till. Den HDMI kabel som jag även kopplade in samtidigt till moderkortet tycks krångla med min DVD-spelare. Efter att jag kopplar in hdmikabeln i dvdspelaren så dör spelaren nästan direkt och går inte att starta igen, dock, om jag jag kopplar ur den, startar den igen men samma sak händer varje gång jag prövar detta. Är det någon som är kunnig eller har hört att en hdmikabel kan kortsluta mina komponenter på det här sättet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenprint
Jag köpte ett Gigabyte GA-MA78GM-S2H, 5200+ AM2 processor samt ddr 2 minnen och sen sa den BOOOOOOM!!!!

Hallå, vad hände sen...

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk

"Det inbyggda grafikkortet använder sig av Geforce 7150 från Nvidia. Denna krets stödjer DirectX 9. Både DVI- och HDMI-porten stöder HDCP.

För överklockaren finns det inte mycket att hämta från detta moderkort. BIOS ger oss väldigt begränsade möjligheter att ändra spänningar och andra inställningar som är intressanta för överklockaren."

Vet inte riktigt om jag kan hålla med här.. jag kör med GeForce 7000M / nForce 610 o nu har jag överklockat grafik kortet från 350Mhz till runt 500 och det funkar perfekt. alla spel som jag inte kunde köra innan funkar helt perfekt plötsligt..
(håller sig även runt samma temeraur som förut

förmodligen har jag inte fattat vad du menar (eller så e de för korten inte e exact samma för jag kan iallafall ändra precis alla spänningar och andra intressanta inställningar som finns.. allt från processor, ram, hårddisk, spänning i Pci-e , moderkortet, grafikkort osv osv.

glömde också säga att jag lyckades klämma ut 400 poäng extra i Benchmark 05 och det kommer höjas ytterligare för det enda jag har ändrat hittils e Core frekvensen...

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
Avstängd

Jag funderar på hur strömförbrukningen med Hybrid Sli i "Boost Mode" eller "Performance mode" är jämfört med ett bättre grafikkort med samma prestanda som inte körs i Hybrid SLI... (eftersom det inte går). Även jämförelse med ett annat moderkort som inte har inbyggt moderkort som drar watt i onödan i jämförelse med strömförbukningen på Hybrid SLI Boost kombinationen, så man får se hur dåligt det är i jämförelse.

Jag kan inte göra en vettig bedömning om det här är värt att fundera på förrän jag ser en performance/watt jämförelse.

Är det någon som kan hjälpa mig få svar på den frågan eller länka mig till nått mer utförligt test eller diskution?

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE