Tyst och svalt chassie för < 1200 kr

Permalänk

Tyst och svalt chassie för < 1200 kr

Jag är på jakt efter ett tyst chassi med bra kylningsförmåga men vill max ge runt 1000-1200 kr för det.

Tar gärna emot tips
Är lite inne på

Lian Li PC7 Miditower Scandinavian Edition
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=LIPC7BSCA...

eller
Cooler Master CM 690
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=CMDOMI690

är det någon som har erfarenhet utav dessa?

jag har läst recentionerna här på sweclockers, men jag har en känsla att de är väldigt kräsna gällande ljudnivån.

Permalänk
Medlem

Någon kommer förr eller senare att rekommendera Antec P180 till dig, så det är lika bra att jag gör det nu Här är Sweclockers recension av det chassit. P182 är precis samma chassi, fast en annan färg.

Permalänk
Medlem

Cooler Master CM 690 är inte tyst, det kan även de som inte är lika kräsna över ljudnivån höra.

Antec Solo och SonataIII är relativt tysta. NXZT Hush också ok men inte lika bra som Solo. P182 har bättre möjligheter till kabeldragning mm så det är klart överlägset P180 om valet faller på det chassit.

Silverstone TJ06 är också tyst men vet inte om det faller inom prisramen.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
P182 har bättre möjligheter till kabeldragning mm så det är klart överlägset P180 om valet faller på det chassit.

Nej, P180 har för länge sedan blivit uppdaterat, så det enda som skiljer mot P182 är färgen. De har precis samma möjligheter till kabeldragning, såvida man inte lyckas få tag på ett 2-3 år gammalt P180.

Permalänk
Medlem

Vilket inte är helt omöjligt då chassin inte särskilt ofta blir bristvara, dessutom är P182 nästan 50 kr billigare så varför chansa? Trots allt så är även det gamla P180 ett riktigt bra chassi och risken att man ska bli besviken är väldigt liten.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

tack så mycket

jag såg antecen efter jag postat här, den verkar mycket bra. Tack för hjälpen!