Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Får du den på din vmware/arch? p5102 är värd 3340 poäng och med dina 51 minuter/% så ger det ~944 i ppd, känns knappast värt ^^ Jag har dock inte fått den, kanske kör vi olika inställningar i konfigen? Kör du med -advmethods?

Japp, den ena åkte på en sån medan den andra har fortsatt få 2605. Båda maskinerna kör(de) samma konfig och -advmethods var visst på. Nu är den däremot av. Kan ju ha varit nedrans otur också.

Permalänk

Oj, har avinstallerat och ska installera igen eftersom mitt skrivbord såg lite skräpigt ut med F@H, men jag laddar ner FahMon och kollar när jag installerat f@h igen.

EDIT* När jag ominstallerade tänkte jag att jag skulle installera en SMP Klient men det krånglar också Tänk vad jobbigt det är att försöka hjlpa till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danka
Båda maskinerna kör(de) samma konfig och -advmethods var visst på. Nu är den däremot av.

Tog du bara bort flaggan? Du vet att du också måste svara No i konfigen på Set -advmethods flag always, requesting new advanced scientific cores and/or work units if available?? Eller så hade du inte en flagga, utan svarade bara helt enkelt nej i konfigen, vad vet jag ^^ Bara försäkra oss, så du slipper p5102 igen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
När jag ominstallerade tänkte jag att jag skulle installera en SMP Klient men det krånglar också Tänk vad jobbigt det är att försöka hjlpa till.

Jo krångel blir det ibland, framförallt om man vill köra beta-klienter (typ SMP eller GPU2) Vad var det som krånglade med SMPn? install.bat? Vilket OS kör du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Tog du bara bort flaggan? Du vet att du också måste svara No i konfigen på Set -advmethods flag always, requesting new advanced scientific cores and/or work units if available?? Eller så hade du inte en flagga, utan svarade bara helt enkelt nej i konfigen, vad vet jag ^^ Bara försäkra oss, så du slipper p5102 igen

Hehe, nu ska jag vara tydlig. Först var den både i konfigen och som flagga. Nu har jag konfigurerat om OCH tagit bort flaggan. Så nu jäklar då. ^^

Permalänk
Medlem

YES, jag är i topp-200! Nog ska man in i topp 100 innan man nöjer sig dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens

Grattis;)

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Vadå nöjer sig?

Är ju él Meros plats man ska sträva efter

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0rk
Vadå nöjer sig?

Min plats då?:(

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pita
Min plats då?:(

Den dagen det står "1" framför dit nick så

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jo krångel blir det ibland, framförallt om man vill köra beta-klienter (typ SMP eller GPU2) Vad var det som krånglade med SMPn? install.bat? Vilket OS kör du?

Kommer inte ihåg problemet med det stod något i stil med:

Connecting Quadspider
Connecting failed waiting before connecting again

Men somsagt vet jag inte exakt då jag slopade idén och tyckte att det var lika bra att köra Betan för den vanliga console- versionen.

För övrigt kör jag Vista Home Premium Edition 32bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danka
Hehe, nu ska jag vara tydlig. Först var den både i konfigen och som flagga. Nu har jag konfigurerat om OCH tagit bort flaggan. Så nu jäklar då. ^^

Hehe ^^

Citat:

Vadå nöjer sig?

Citat:

Kommer inte ihåg problemet med det stod något i stil med:

Connecting Quadspider
Connecting failed waiting before connecting again

Låter som ett eventuellt brandväggsproblem eller server-bekymmer på på Stanford. Har du testat att felsöka genom att slopa antivirus/brandvägg och bevaka via FahMon än?

Permalänk

Nah har inte hunnit och nu ska jag köra en lat ursäkt....Jag "orkar" inte bry mig om det för tillfälet. Jag tar det sedan när Stanford släpper dom som "färdiga" program och inte betor.

EDIT* kör dessutom den enkelkärniga varianten och den verkar inte ha samma problem om den har problem överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vadå nöjer sig?

Då får jag nog bättra på min foldarfarm liiite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Då får jag nog bättra på min foldarfarm liiite.

Where there is a will there is a way

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Visst är det Shader-klock under Performance 3D man klockar för att få lite mer poäng ur GPU-klienten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Nah har inte hunnit och nu ska jag köra en lat ursäkt....Jag "orkar" inte bry mig om det för tillfälet. Jag tar det sedan när Stanford släpper dom som "färdiga" program och inte betor.

Ok då vet jag. Då ska jag inte störa dig längre med frågor ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Visst är det Shader-klock under Performance 3D man klockar för att få lite mer poäng ur GPU-klienten?

Ja enligt en post i foldingforum.org (någonstans) så får man upp PPDn och ner temperaturen om man klockar upp Shader och klockar ner Core och Memory.

Permalänk

Jaha, då har man knäckt sitt första NVIDIA-grafikkort med hjälp av GPU-klienten
Hade plockat ihop en ny burk med ett 8800GTS 640Mb, men kortet pallade bara en natt Tur att man har garanti

Visa signatur

Roadhouse

Permalänk
Avstängd

Går det folda med ati kort nu förtiden? vad är det minsta 3000 kort man ska ha för att det ska gå folda?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roadhouse
Jaha, då har man knäckt sitt första NVIDIA-grafikkort med hjälp av GPU-klienten

Skylla på klienten kan man ju i viss mån, men i slutändan är det knappast den största bidragande orsaken till att ditt kort pajjade ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Går det folda med ati kort nu förtiden? vad är det minsta 3000 kort man ska ha för att det ska gå folda?

Ja det går, klienten finner du här (Windows XP/2003 GPU System tray client w/installer, 6.12 beta8). Utdrag ur FAQen:

Basic Requirements:

• 2xxx/3xxx ATI Video Card, or newer

• ATI Driver v8.1+, v8.3 or newer recommended

• AGP GPU aperture size in the BIOS must be set to 128 MB or larger

• Microsoft .NET Framework 2.0, with updates recommended

• Windows operating system, XP or newer

• Processor with SSE2 support to feed the GPU

Permalänk

Men det är lugnt nu för det funkar, om än att det är den enkelkärniga men ändå

Permalänk
Citat:

Skylla på klienten kan man ju i viss mån, men i slutändan är det knappast den största bidragande orsaken till att ditt kort pajjade ^^

Nä, kortet hade nog pajat ändå, foldingen skyndade nog bara på processen.
Man blir lite fundersam till kvalitén på korten. På jobbet har vi bytt ut ett oändligt antal 6800-kort. Och dessa ska ju heller inte vara drabbade av NVIDA's problem.

Visa signatur

Roadhouse

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ja det går, klienten finner du här (Windows XP/2003 GPU System tray client w/installer, 6.12 beta8). Utdrag ur FAQen:

Basic Requirements:

• 2xxx/3xxx ATI Video Card, or newer

• ATI Driver v8.1+, v8.3 or newer recommended

• AGP GPU aperture size in the BIOS must be set to 128 MB or larger

• Microsoft .NET Framework 2.0, with updates recommended

• Windows operating system, XP or newer

• Processor with SSE2 support to feed the GPU

Ok vad är SSE2 support? kör folding på min 5000+ och tänkte köra på mitt ati kort med!

Gick inte köra två grafiska clienter! så jag kör på den på grafikkortet!

men den tar 49% av cpu kraften med? vad beror detta på?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

det är normalt, gpu klienten behöver en viss mängd cpu kraft för att köra, det sägs att i en framtida version ska detta minskas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok vad är SSE2 support? kör folding på min 5000+ och tänkte köra på mitt ati kort med!

Detta är SSE2 och din processor har det.

Citat:

Gick inte köra två grafiska clienter!

Nej det går inte, i så fall måste du köra en grafisk- och en konsol-klient.

Citat:

men den tar 49% av cpu kraften med? vad beror detta på?

I nuläget behöver GPU2-klienten en kärna för att jobba snabbast, men det ska bättras på i framtiden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Detta är SSE2 och din processor har det.

Nej det går inte, i så fall måste du köra en grafisk- och en konsol-klient.

I nuläget behöver GPU2-klienten en kärna för att jobba snabbast, men det ska bättras på i framtiden.

okej hoppas det förbättras i framtiden! foldar med ett HIS Radeon HD 3450

kanske inte ett jätte bra kort men det får duga i server burken så länge!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

lol va tusan är det för nåt ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolight
Finns det något team för http://www.worldcommunitygrid.org/index.jsp ?

Inte vad jag kunde hitta i deras teamlista. Detta är dessutom fel tråd för att diskutera deras projekt. Här foldar vi bara

Permalänk
Avstängd

köra folding på gpu verkar buggit! "At present your gpu is not supported you need a current driver.
You may wish to consider running our standard client, wich you can download at foldin....."

det funka ju ett tag fattar inte har haft mega krångel med burken vet inte om det är folding eller sp3 eller atis drivrutiner som krånglar! snart kör jag en format c och skippar sp3 och ser om det blir bättre!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

köra folding på gpu verkar buggit! "At present your gpu is not supported you need a current driver.
You may wish to consider running our standard client, wich you can download at foldin....."

det funka ju ett tag fattar inte har haft mega krångel med burken vet inte om det är folding eller sp3 eller atis drivrutiner som krånglar! snart kör jag en format c och skippar sp3 och ser om det blir bättre!

Det är charmen med att köra beta-klienter
Vilken version av Catalyst kör du?