flashad xbox 360 med red ring of death, ska jag skicka in den?

Permalänk

flashad xbox 360 med red ring of death, ska jag skicka in den?

Tjena,
Detta är ett stort problem för mig, ska jag skicka in min xbox 360 som har Red ring of death till Microsoft? Kommer de att märka att den är flashad, eller vad ska jag göra? Jag vill ju helst inte bli stämd för att min xbox är flashad xD. Och ingen chans att jag testar tricket med handdukar eller värmepistol, för att då kan jag få ännu större problem.

Permalänk
Medlem

vaffö skulle du bli stämd för? dom upptäcker det säkert, går ju o flasha tillbaka ofw om du har den kvar dvs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pillzan
vaffö skulle du bli stämd för? dom upptäcker det säkert, går ju o flasha tillbaka ofw om du har den kvar dvs.

1. Hur skulle dom kunna upptäcka det?
2. Dom kan ju stämma mig, det var en kille som blev stämd på 2 miljarder dollar för att han flasha sin xbox...

Permalänk
Medlem

#1 det är inte olagligt att flasha, modifiera o.s.v något du har legalt köpt i sverige.
#2 du har brytit mot garantin genom att öppna upp konsollen.
Varav detta leder till #3
Du får stå för reparationen, Och de brukar oftast flasha tebaka konsollen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
#1 det är inte olagligt att flasha, modifiera o.s.v något du har legalt köpt i sverige.
#2 du har brytit mot garantin genom att öppna upp konsollen.
Varav detta leder till #3
Du får stå för reparationen, Och de brukar oftast flasha tebaka konsollen.

1. Om jag klistrar fast garanti märket, eller vad det nu är, sitter inte garantin kvar då eller?

2. Hur mycket kan reparationen kosta?

3. Altså lol, flashar microsoft tillbaka konsollen? xD

4. Så det är då helt okej att skicka in den till reparation?

Permalänk
Sötast

Haha, ofta att någon skulle böta 2 miljarder för en flashad konsoll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Haha, ofta att någon skulle böta 2 miljarder för en flashad konsoll

Fail

Permalänk
Medlem

Finns folk på blocket som fixar ring of death för några hundralappar!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det är ingen som fått betala 2 miljarder...

Du kan skicka in den flashad, om man kollar runt så verkar det som att MS reparerar den/byter ut den ändå, de bryr sig inte om den är flashad. Eller rättare sagt, företaget i Tyskland som sköter reperationen verkar inte bry sig.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Det är ingen som fått betala 2 miljarder...

Du kan skicka in den flashad, om man kollar runt så verkar det som att MS reparerar den/byter ut den ändå, de bryr sig inte om den är flashad. Eller rättare sagt, företaget i Tyskland som sköter reperationen verkar inte bry sig.

/hulle.

Okej, jag får väll hoppas på att det stämmer
Tack!

Permalänk
Medlem

Men om du har flashat den så är väl garantimärkningen förstörd? Vilket leder till att tyskarna bara skickar tillbakad en med en faktura för frakt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Men om du har flashat den så är väl garantimärkningen förstörd? Vilket leder till att tyskarna bara skickar tillbakad en med en faktura för frakt?

Nepp, kompisen skicka in sin flashade med RoD. Han fick tillbaka en ny, de brukar ofta inte bry sig, för felmarinalen på xboxen är så stor så de kan ju aldrig specifikt säga att flashandet var orsaken.
Så de brukar oftast laga de eller skicka ut, oftast skickar du ut "nya" direkt. Ibland kan man få en sprillans ny eller en lagad, de som får en ny rakt av deras xbox läggs på reparation och fixar de den till 100% så kan de skicka ut den igen.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Nepp, kompisen skicka in sin flashade med RoD. Han fick tillbaka en ny, de brukar ofta inte bry sig, för felmarinalen på xboxen är så stor så de kan ju aldrig specifikt säga att flashandet var orsaken.
Så de brukar oftast laga de eller skicka ut, oftast skickar du ut "nya" direkt. Ibland kan man få en sprillans ny eller en lagad, de som får en ny rakt av deras xbox läggs på reparation och fixar de den till 100% så kan de skicka ut den igen.

Så om jag sickar in min xbox, och får en ny, så kommer jag ju inte få en flashad vilket betyder att jag måste betala yttligare 300kr för att flasha den -_-... eller kommer dom flasha tillbaka den, som en kille sa tidigare?
Kommer jag även behöva betala för reperationen om jag har kvar garanti märket?

Permalänk
Inaktiv

Nej, du kommer troligtvis inte att få betala för reparationen ÄVEN om du inte har garantimärket.

Men det är väl lika bra att sätta på ett sånt.

Din flashning kommer att försvinna eftersom att man ofta får en helt ny xbox...

Permalänk
Avstängd

Om den går igenom så försvinner flashningen till 99% då du oftats får en ny.
Finns ingen garanti för att den går igenom dock, dom har full rätt att skicka tillbaka den om den är flashad, vilket dom också gör ofta om dom upptäcker det.

Permalänk

ganska synd, då behöver jag att flasha om den för 300kr :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krussidull
ganska synd, då behöver jag att flasha om den för 300kr :/

Kör orginal istället då? Måste du ha flashen?

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Citat:

Gratis spel låter väll inte så dåligt?
Jag orkar inte köpa spel för 500kr styck som är fan gjorda för 20kr från några kineser

Ptja, du hyser ingen större respekt för utvecklare hör jag. Hoppas verkligen inte att du får tillbaka din xbox alls, alternativt att du får tillbaka den i samma skick så du får köpa en ny istället.

Erik

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Ptja, du hyser ingen större respekt för utvecklare hör jag. Hoppas verkligen inte att du får tillbaka din xbox alls, alternativt att du får tillbaka den i samma skick så du får köpa en ny istället.

Erik

Tyvärr så gör jag inte det, jag har redan köpt deras xbox, det räcker väl för dom.
Jag ger hällre jobb till dom som reparerar och flashar/chippar din xbox istället för microsoft som slukar pengar.

Permalänk
Citat:

Tyvärr så gör jag inte det, jag har redan köpt deras xbox, det räcker väl för dom.
Jag ger hällre jobb till dom som reparerar och flashar/chippar din xbox istället för microsoft som slukar pengar.

Det är inte microsoft som förlorar på att du flashar din xbox.. men eftersom du inte är villig att stödja spelutvecklare så bör du inte heller spela, luktar lite dubbelmoral?

Erik

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Gratis spel låter väll inte så dåligt?
Jag orkar inte köpa spel för 500kr styck som är fan gjorda för 20kr från några kineser

Ja för att utveckla ett spel kostar verkligen 20kr
Om du lägger på en hel del nollor hamnar du kanske nära rätt.

Hoppas du får tillbaka den i samma söndriga skick.

Permalänk
Medlem

dvdn kanske kostar 20kr, utvecklingen av spelet går på rätt mkt mer

Permalänk
Medlem

Krussidull: Du vill väll ha lön när du jobbar?

Vad skulle du säga om du gör ett arbete så kommer den som ska betala att nä du får inge pengar, orkar fan inte betala dig.

Hoppas du får tillbaka din sketna flashade 360 i samma skick som nu.

Permalänk
Medlem

Gå till El-giganten, köp en ny, ta ur din nya, stoppa ner det gamla, returnera, pengarna tillbaka, flasha din nya.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jipe
Gå till El-giganten, köp en ny, ta ur din nya, stoppa ner det gamla, returnera, pengarna tillbaka, flasha din nya.....

Olagligt..

Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Olagligt..

Erik

ett flashat xbox är väl ämnat för olagligheter?

Permalänk
Medlem

Det är lite skillnad mellan att bryta mot EULA:n och att begå bedrägeri.

Permalänk
Medlem

jag syftar på piratkopieringen, antar att han kommer att kopiera spel för en summa som är betydligt mer än vad xboxet kostade. därav inte så stor skillnad i jämförelse med ett litet bedrägeri. men jag försökte bara ge killen några alternativ, öppna ögonen och se vilka fantastiska möjligheter det finns

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jipe
jag syftar på piratkopieringen, antar att han kommer att kopiera spel för en summa som är betydligt mer än vad xboxet kostade. därav inte så stor skillnad i jämförelse med ett litet bedrägeri. men jag försökte bara ge killen några alternativ, öppna ögonen och se vilka fantastiska möjligheter det finns

Så någon annan stackare på elgiganten ska få köpa en returnerad, flashad xbox utan garanti för du ska kunna spela vidare på din nyfixade, flashade variant med piratspel?

Erik

Edit. Det var mest det jag syftade på när du skrev en så utbotat korkad sak som att uppmana till ett sådant ansvarslöst brott. Flashar man sin xbox får man fan ta konsekvenserna för det. Det är helt rätt om man inte får den lagad, för det förtjänar man inte. Köp en ny och flasha igen isådanafall, men låt inte någon annan lida för man själv inte är villig att betala för sina spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns faktiskt folk som flashar för att kunna köpa ntsc och jap-spel, det tycker jag är helt sjukt att det inte går ifrån start!

Visa signatur

Citera för svar!