P1i eller E61i ??? Vilken smartphone är bäst?

Permalänk

P1i eller E61i ??? Vilken smartphone är bäst?

sgdgjfyj

Permalänk
Medlem

Kikat på den snäppet nyare G900?

Funkar väldigt bra som "business"-lur, kanske inte lika rappt tangentbord som P1i eller för den delen P990 som hade qwerty, men G900 är betydligt trevligare som vardagslur då den är mindre i storleken, snabbare, bättre gränssnitt, smart post-itlapp funktion m.m. Den har även utrustats med senaste walkmanspelaren och jag tycker min G900 gör ett bättre jobb som musikmobil än min flickväns W890 som känns slö och seg i musikspelaren.

Hade en P990 innan denna, kan tyvärr inte säga så mycket om E61i.

Visa signatur

//anno

Permalänk

Hej,

Tack för tipset men det står mellan E61i eller P1i, möjligt någon annan businesslur, köper genom bolaget och det känns bättre att köpa något som inte är värsta multimediamaskinen

Permalänk

Skulle ta P1i helt klart, har en själv och älskar den.

Skulle endast ta nokia luren om jag skulle surfa mycke men annars så är nog P1i bättre som musik mobil och smidigare på alla sätt

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk

Tror du har rätt där, P1i har nog en bra mycket bättre mediaspelare, och radio. Använder dock mp3 mest till någon ljudbok hit och dit, fast hade jag en bra mp3-mobil kanske jag skulle börja använda den mer som det, vet jag inte Lutar lite åt Nokia just nu då jag föredrar deras gränssnitt lite...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daniel_se
Hej,

Tack för tipset men det står mellan E61i eller P1i, möjligt någon annan businesslur, köper genom bolaget och det känns bättre att köpa något som inte är värsta multimediamaskinen

G900 bygger på samma plattform som P1i, men med uppgraderad mjukvara. Så den duger lika bra som "businesslur" som P1i tycker jag, om man kan klara sig utan qwerty-tangentbordet. Den är ju inte marknadsförd som en multimedie-telefon som t.ex. W960, utan som en "touchscreen organizer". Låt dig inte luras av dess alldagliga utseende

Permalänk
Medlem

Varför inte Nokia E71? Enligt mig överlägsen övriga nämnda smartphones i tråden.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk

Mycket mycket snabb input från mig. Körde P1i som businesslur ett tag och två saker störde mig till vansinne:

- Den är seg som kola.
- Touchscreen är käck!

Utöver det var visitkortsscannern super och batteritiden grym. Det gillade jag. Däremot tog det inte många månader innan jag suktade efter i61 istället. Har dock inte kört den själv och testat den live, men efter att jag har bytt till en HTC S730 nu med ett bra tangentbord, så kan jag bara rekommendera Nokias lur ändå, utan att verkligen känna till det. fysiska tangenter slår alltid - touchscreen. Jag skriver ruskigt snabbt på HTC:n och det är flera gånger vänner frågar om jag verkligen sitter på mobilen, för det går så fort, och då använder jag mig inte ens av T9...

Oavsett vad så är de båda kombatanterna bra. Det är bara lite skillnad på dem generellt. Det är mycket tycke och smak.

Permalänk

Kör på en P1i, angående att den är seg så uppfattade jag även den som det, innan jag gjorde mjukvaru-uppdateringen.

Efter det blev den klockren.

Ett fysiskt qwerty tangentbord är inte heller helt fel för oss andra som hatar vanliga "telefonlayouten"

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk

Tog en E61i.

Tackar för synpunkterna iaf. Den är stor, men passar bra i en jeansficka (även om jag försöker undvika att ha någon telefon alls nära könet).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daniel_se
Tog en E61i.

Tackar för synpunkterna iaf. Den är stor, men passar bra i en jeansficka (även om jag försöker undvika att ha någon telefon alls nära könet).

Får man fråga varför du valde E61:an över E71:an?

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
Kör på en P1i, angående att den är seg så uppfattade jag även den som det, innan jag gjorde mjukvaru-uppdateringen.

Efter det blev den klockren.

Ett fysiskt qwerty tangentbord är inte heller helt fel för oss andra som hatar vanliga "telefonlayouten"

Hmm, jag gjorde också alla uppdateringar som var möliga och detta var under senhösten/vintern förra året. Det snabbade inte upp min telefon i alla fall. Kan hända att ytterligare ny mjukvara har landat. Det är ju glädjande i så fall.

Permalänk
Medlem

Nokia e51 is the answer

Grymt nöjd med min, snabba menyer och underbart format.

Visa signatur

Stationär = GA-P31-DS3L | e2160 @ 3,08 w. stock | 2gb xms2 pc6400 | 8600GT SilentFX | 2tb sata2 | Nsk4480 | LG 22"
Netbook = Acer Aspire One A110 on Win XP
Telefon = Apple iPhone 3Gs 16gb

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Iphone

Läser du ens tråden? Han har redan valt telefon...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Iphone

lol